EiSvIn Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei. Har en Siemens M65 som jeg forsøker å sette opp eposten på. Skolen bruker imap4. Jeg har klart å få satt den opp til å lese eposten, men jeg klarer ikke å få den til å sende. På Tele2s hjemmesider oppgir de både smtp.tele2.no og mail.c2i.net for å sende, jeg har forsøkt med begge uten hell. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Operatør: Tele2MMS Navn: ******* Epost: ******** BrukerID:***** Passord: ****** . . . Servertype: IMAP4 Pop3-server: imap.stud.hio.no Pop3-port: 00110 Imap4-server: imap.stud.hio.no Imap4-port: 00143 SMTP-server: mail.c2i.net SMTP-port: 00025 SMTP-godkjenning: Nei Jeg var nødt til å skrive imap-serveradressen i pop3-serverfeltet også, ellers nektet den å lagre oppsettet. Når jeg forsøker å sende epost får jeg bare feilmeldingen "Pop3-serverport kan ikke nås!" Noen som har noen idé om dette? Btw; funker det å sette opp for gmail via mobiltelefon? Hvordan må jeg sette opp da, har lest noe om at det bruker andre porter etc? /E Lenke til kommentar
BillyJim Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 Hei! Dersom du har spesifisert "imap.stud.hio.no" på port 00110 vil ikke denne klare å koble til POP3 serveren for å hente e-post og du vil få feilmeldingen du beskriver under. Dette fordi serveren "imap.stud.hio.no" ikke har port 00110 åpen for tilkoblinger. Se denne siden for nærmere informasjon/brukerstøtte ang. bruk av POP3/IMAP hos Gmail: http://mail.google.com/support/bin/topic.py?topic=1555 Det er korrekt at Gmail benytter andre porter. POP3 = 995 SMTP = 465 eller 587 Begge forutsetter bruk av "SSL" Generelt om Tele2 e-post: http://www.tele2.no/privat/kundeservice/in...el=wap/gprs/mms Generelt om Tele2 GPRS/MMS/WAP: http://www.tele2.no/privat/kundeservice/in...el=wap/gprs/mms Du kan forsøke følgende oppsett: (Husk å sette opp en "internettkonto" på din telefon først. Dersom du ikke har dette, gå inn på www.tele2.no og trykk på "MMS/WAP instillinger" under "Underholdning og innhold" på forsiden.) Velg Meny Velg Innstillinger Velg Datautveksling Velg Datatjenester Velg en ledig profil og trykk Endr.nvn Kall profilen Tele2 Internet, trykk Lagre Marker Tele2 Internett, klikk Valg Velg Rediger Velg Ja når tlf spør om du vil fortsette. Velg CSD data Fyll inn/definer som vist under Innvalgsnummer: +4747230020 Anropstype: ISDN Brukernavn: Blank Passord: Blank DNS 1: 000.000.000.000 DNS 2: 000.000.000.000 Velg Lagre Velg GPRS data Fyll inn/definer som vist under APN: internet.tele2.no Brukernavn: Blank Passord: Blank DNS 1: 000.000.000.000 DNS 2: 000.000.000.000 Velg Lagre Marker GPRS-data og velg På hvis du vil bruke GPRS. Gå tilbake til hovedmenyen. Velg Meldinger Velg Meld.-innstill Velg E-postoppsett Velg Kontoer Marker en ledig profil Velg Valg Velg Gi nytt navn Kall profilen Tele2 E-post, trykk Ok Marker Tele2 E-post, trykk Rediger Fyll inn/definer som vist under Operatør: Tele2 Internett Brukernavn: Ditt navn E-postadresse: Din E-postadresse Svar-adresse: Fylles kun inn hvis du vil ha svar til en annen adresse enn din e-postadr Bruker-ID: Brukernavnet for din e-postkonto Passord: Passordet for din e-postkonto Nedlast kun e-post mindre enn….. Valgfritt Kopi på server: Ja Nedlastingsmodus: Kun overskrift Servertype: Pop3 POP3-server: pop.c2i.net POP3-port: 00110 SMTP-server: smtp.tele2.no SMTP-port: 00025 SMTP-godkjenning: Nei Velg Lagre Epostkontoen er nå satt opp Mvh, BillyJim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå