CrackaBoi Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Hva kreves det for at jeg skal kunne lage et domain på nettverket mitt? Nå er nettverket hjemme en workgroup. Nettverket består av 6 PCer som deler en 1mbit ADSL-linje gjennom en ruter. Hvordan setter jeg opp et domain? Hva er fordelene ved et domain? setter pris på hjelp her Lenke til kommentar
Xqtor Skrevet 9. oktober 2002 Del Skrevet 9. oktober 2002 For å sette opp et domene er du avhengig av å ha et server-OS (gjelder Windows) på en av maskinene. Denne kan da være domene-kontroller - en slags sjef i nettverket. Alle brukere logger seg da på via denne serveren med brukernavn og passord. På et hjemmenettverk er det vel ingen store fordeler med å ha et domene, med mindre du ønsker at alle brukere skal ha et eget privat område på serveren hvor de lagrer filer og dokumenter. Detter er noe som forenkler en evt. backup-prosess betraktelig, da man kun har serveren å tenke på i så måte. Du kan også kjøre logon-script for hver bruker, som f.eks. kobler opp det nevnte private området på serveren hver gang brukeren logger på. Med mindre du vil sette opp et domene for å teste ut ulike ting, tror jeg du klarer deg lenge med en liten workgroup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå