vinduspusser Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei! jeg har en mistanke om at en anne er inne på nettverket mitt. Jeg vill gjerne sende en melding som popper opp på skjermen hans. går det ann? må jeg ha ett program eller går det med windows? og kan noen gi meg en guide til hvordan jeg skal gjøre det? takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 net send [teksten din her] må gjøres på dosvinduet. Dette gjør at det kommer opp et vindu med teksten din på alle påloggede i nettverket ditt. Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 net send [teksten din her] må gjøres på dosvinduet. Dette gjør at det kommer opp et vindu med teksten din på alle påloggede i nettverket ditt. 6217647[/snapback] OBS Vil kun fungere hvis de ikke har de XP Service Pack 2 Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 når jeg sender net send [din tekst] kommer det opp: det oppstod en feil da meldingen ble sendt til [min tekst]. fant ikke meldingsaliaset på nettverket. skriv NET HELPMSG 2273 hvis du trenger mer hjelp. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 net send [teksten din her] må gjøres på dosvinduet. Dette gjør at det kommer opp et vindu med teksten din på alle påloggede i nettverket ditt. 6217647[/snapback] OBS Vil kun fungere hvis de ikke har de XP Service Pack 2 6217845[/snapback] Jeg har XP SP2 på en pc så har jeg millenium på en annen...funker vell ikke på noen da vell? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 XPSP2 har ikke det du trenger for net send. Og det er fordi å ha det er en stor sikkerhetsrisiko. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 XPSP2 har ikke det du trenger for net send. Og det er fordi å ha det er en stor sikkerhetsrisiko. 6217985[/snapback] Kan vel skrive net name for eksempel, så spør den om det er OK å starte, trykk j og enter. Ulempen er at han andre må gjøre det samme for å kunne motta meldingen. Hva med å logge inn på ruteren og sjekke loggen for å se hvem som er på nettverket? Er de dumme nok har de satt navnet sitt som datmaskin navn, så kan du lese av hvem det er. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 du kan da sende net send med sp2 Skriv net send * tekst * betyr at du sender til hele nettverket... Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Nei du kan ikke det. Net send krever Messenger-tjenesten (ikke Windows Messenger, ikke MSN). Denne er deaktivert i SP2, og mer om grunnen til dette kan bl a leses her: http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;330904 http://www.microsoft.com/windowsxp/using/s...e/stopspam.mspx http://www.updatexp.com/messenger_service_spam.html Sikkerhetsforumet her på hw.no inneholder en drøss med tråder av typen "jeg fikk en popup hvor det sto at maskinen min ikke var sikker. Jeg klikket på den og nå har jeg virus". En del av disse popupene kommer via Messengertjenesten. Det er essensielt å deaktivere den! Endret 1. juni 2006 av zjulik Lenke til kommentar
vinduspusser Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Ok! men takk for all hjelp i hvertfall...er det i det hele tatt noe jeg kan gjøre med andre på nette mitt? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Er det trådløst nettverk du har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå