Gå til innhold

TES: Er det nyttig å lese bøker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg samler på bøker, sjeldne bøker liksom. Bøker som øker skills f.eks. Jeg plasserer dem i bokhylla i huset mitt i Skingrad. Det tar utrolig lang tid å få satt de på plass fint synes jeg... Det ser pent ut til slutt, etter mye strev for å få satt de på plass. The Lusty Argonian Maid ja, jeg blir så nysgjerrig på resten av den boka jeg, den er for kort.. :D

Lenke til kommentar

Ja, jeg har lest noen bøker da. Jeg stjal en bok fra en kirke på et lite sted kalt Hackdirt. Den het The Bible Of The Deep Ones. Jeg skal prøve å oversette den, den står liksom med de Daedric symbolene som er et eget "språk" tror jeg i Oblivion. Jeg lurer på hva det står der, om det står noe fornuftig der i det hele tatt. Det kan jo være at Bethesda bare har satt i sammen noen av de symbolene bare for at det skal se ut som at det står noe der. jeg tror jeg må ta meg mer tid til å lese bøkene i spillet. Hittil har jeg lest Tamrielic Lore (?), Knightfall, The Lusty Argonian Maid, Mythic Dawn bøkene, The Five Tenets + noen andre som jeg ikke husker navnet på. Jeg har mange i bokhylla som ikke er lest. Men nå er jo fyren min opptatt med å redde verden så...lesing av bøker skal foregå når han har pensjonert seg. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg stjal en bok fra en kirke på et lite sted kalt Hackdirt. Den het The Bible Of The Deep Ones. Jeg skal prøve å oversette den, den står liksom med de Daedric symbolene som er et eget "språk" tror jeg i Oblivion. Jeg lurer på hva det står der, om det står noe fornuftig der i det hele tatt. Det kan jo være at Bethesda bare har satt i sammen noen av de symbolene bare for at det skal se ut som at det står noe der.

6217834[/snapback]

Kan du si hovedinnholde i boken her på forumet??

Lenke til kommentar
Det kan jo være at Bethesda bare har satt i sammen noen av de symbolene bare for at det skal se ut som at det står noe der.

6217834[/snapback]

Bethesda gjør ikke slikt. ;) De går an å oversette, faktisk. Det finnes websider som hjelper deg med det.

 

Edit: Eventuelt kan du bare åpne den i editoren og lese hva som står der; der er det nok i klartekst (de har bare brukt en Oblifion-font i spillet).

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Vel, da har jeg oversatt den. For meg så virker det som om det står noe der, men hva vet jeg ikke. Kan hende jeg har bommet saftig på oversettelsen, men jeg har iallefall prøvd. Hvordan jeg åpner den i editoren som MiSP sa, vet jeg ikke hvordan jeg gjør. Allikevel, her er teksten:

 

The Bible Of The Deep Ones.

 

Side 3.

"so ciumonataj kunvenauw sed nature ankoi pri aliaj aktuasoj aktivecauw so societo ne malofte enahkstas krome plej diversaspekta materialo eduka oi distra."

 

Side 4.

"so interreta kvako retletera kaj verjheauw ahkstas unufsonke alternativaj kanasouw por distribui so enhaven so papera kva kvak sed alifsonke so enhavauw so diversaj verjheauw."

 

Side 5.

"antoivible ne povas kaj ec ne vus ciam ahksti centprocente so sama en malvaste cirkusonta paperfolio ekzemple ebsos publikigi ilustrajauwn kiuj pro kopirajtaj kiasouw ne ahkstas uzebsoj en so."

 

Side 6.

"iterrato alifsonke so masoltaj kostauw reta distribuo forigas so spacajn limigauwn kaj permahksas pli ampleksan enhavon por ne paroli pri gishora aktualeco

(Mellomrom på siden i boken)

tiuj cirkonstancauw."

 

Side 7.

"rahkspegulias en so aspekto so kvakoa kiu ja cetere servos ankoi kiel genereso retejo so renetauw."

 

:dontgetit::hmm:

Lenke til kommentar
Ja, jeg har lest noen bøker da. Jeg stjal en bok fra en kirke på et lite sted kalt Hackdirt. Den het The Bible Of The Deep Ones. Jeg skal prøve å oversette den, den står liksom med de Daedric symbolene som er et eget "språk" tror jeg i Oblivion. Jeg lurer på hva det står der, om det står noe fornuftig der i det hele tatt. Det kan jo være at Bethesda bare har satt i sammen noen av de symbolene bare for at det skal se ut som at det står noe der. jeg tror jeg må ta meg mer tid til å lese bøkene i spillet. Hittil har jeg lest Tamrielic Lore (?), Knightfall, The Lusty Argonian Maid, Mythic Dawn bøkene, The Five Tenets + noen andre som jeg ikke husker navnet på. Jeg har mange i bokhylla som ikke er lest. Men nå er jo fyren min opptatt med å redde verden så...lesing av bøker skal foregå når han har pensjonert seg. :cool:

6217834[/snapback]

 

The Bible of the Deep Ones henviser til historien i et annet spill av Bethesda som heter 'Call of Cthulhu' tror jeg.

 

Det er egentlig et ganske kult spill.

 

*EDIT* den oversettelsen din virka som det "gude"-språket i Call of Cthulhu ja :)

 

*EDIT2* Call of Cthulhu er basert på "The Shadow Over Innsmouth", en novelle av H.P. Lovecraft.

 

"The Shadow Over Innsmouth"

 

 

 

Tilbake til topic: Jeg leser sjelden bøkene i Oblivion, som regel leser jeg dem kun for å få ekstra skills.

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Side 3.

"so ciumonataj kunvenauw sed nature ankoi pri aliaj aktuasoj aktivecauw so societo ne malofte enahkstas krome plej diversaspekta materialo eduka oi distra."

=

And so shal the gods of justive walk the lands of forsaken again. All infidels shal die and burn for all eternity. Only the righteous will walk the new earth, and no man shal ever feel dislected again.

 

 

..

 

ok, jeg løy om denne oversettelsen ... :(

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
The quest "Shadow over Hackdirt" involves the entire population of a town worshipping never seen creatures called "The Deep Ones". You can also find a "Bible of the Deep Ones" if you poke around in the local church in Hackdirt. This is a mirror of the HP Lovecraft story The Shadow Over Innsmouth, in which a New England town is filled with half-human creatures who worship beings that live under the sea (the Deep Ones). Also, it's a more than obvious reference to yet another game by Bethesda, Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth, which is based on the very same H.P. Lovecraft Book.

Her er linken til det. Det står litt nedover på lista der.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...