D@de Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Hei Jeg vurderer å kjøpe ny mobli snart. Noen som har noen anbefalinger. Eneste kravet jeg har er at den ikke må koste mer enn 3000,-, og den bør være mindre og ha bedre kamera enn min slitne s65. Noen forslag? Takk for hjelpen Har sett litt på SE k610. men den blir vel rimelig dyr? Endret 31. mai 2006 av D@de Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hadde vært kjekt med en litt mer fyldig pekepinn? Vil du ha en smartelefon eller ikke? Er EDGE\3G viktig? Hva slags format (candybar\kamskjell\slide, osv).. Lenke til kommentar
D@de Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Hmmm... og det e her dere kommer inn... Har egentlig ikke tenkt så mye på det... Vil ha en liten telefon, hvertfall mindre enn den jeg har i dag. 3G er ikke viktig. Den bør ha EDGE. Vet ikke helt va det vil si å ha smartelefon? noen som kan hjelpe? Utseende er okke som, candy bar, slide, eller kamskjell bare telefonen er god.. Har ikke mye peiling på hva man skal se etter, men har surfet litt og sett på Nokia 6131. det er jo noen tråder som anbefaler denne.. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Ok, da skal jeg gjøre mitt beste i å gi deg en objektiv vurdering av dine behov. Ok, en Smart telefon er telefoner som ikke har et "låst" operativ system. Det er kanskje litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve. Ta feks Sony Ericssons k750i. Meget god telefon, men den er ikke en "Smarttelefon". Den har feks en innebygget begrensning på hvor mange SMS du kan ha i inboxen din (noe som er utrolig irriterende synes nå jeg). Du kan ikke legge inn ekstra programmvare utenom JAVA programmer. Alt i alt kan man kanskje oppleve mulighetene operativsystemet har å by på når det gjelder en slik telefon, labert. Til gjengjeld er slike telefoner ofte mer intuitive, og brukervennlige ettersom mange "avanserte" og kompliserte instillinger osv ikke skaper noe trøbbel. For å ta et eksempel på en Smarttelefon, la oss ta for oss Qtek 8310. Dette er en telefon som har Windows Mobile 5 Operativsystemet, et operativ system som minner merkverdig om Windows XP. Her finnes det et hav av programmvare og spill spesielt utviklet for telefonen, som det bare er å laste ned å installere. I tillegg støtter telefonen JAVA, slik at du kan legge inn det også har du behov for det. I tillegg kommer telefonen med nyttige funksjoner som WiFI (trådløs internett funksjonalitet) og EDGE, så vel som mange nyttige forhåndsinstallerte programmer som Windows Media Player, MSN Messenger, osv.. Nokia`s telefoner er et annen eksempel på en smartelefon. Disse kjører Symbians operativ system, som igjen åpner for masse programmvare man kan laste ned osv.. Som en oppsummering kan man kanskje skille smarttelefoner og ikke-smarttelefoner som "profftelefoner" og mer "hverdagslige" telefoner. K750i er fo rall del en strålende telefon, men egner seg ikke spesielt som jobbtelefon med sin noe primitive kalender og kommunikasjonsteknologi. Er du på den andre siden en gjennomsnittlig Jan Banan som ikke ønsker mer ut av telefonen sin enn at den skal gjøre det tilgjengelig for omverdenen, med kanskje et godt kamera, og enkelt menysystem, er det kanskje litt unødvendig med smarttelefon Når det gjelder hva slags telefon du burde kjøper, så hadde det kanskje vært greit å vite hvor mye penger du vil bruke, og hva du skal bruke telefonen til. Alt for mange som kjøper kremen av profftelefoner, og bruker den kun til å ringe med og sende en SMS i ny og né. Endret 31. mai 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
D@de Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Trenger vel egentlig ikke en krem telefon, men den bør ha en god kalender. Blir vel å bruke telefonen som Jan banan i gata. Ringe, sende sms/mms, og ta noen bilder i ny og ne.. Vil jo at telefonen skal være pen å se på, ta liten plass i lomma, men den bør ha et bra kamera. Hvertfall bedre enn det jeg har nå, har ikke vært fornøyd med bildene som s65 tar. Ser ikke for meg at jeg trenger en proff telefon, er vel mer bortkastet i mitt tilfelle. Angående MP3 så har jeg ipod, og spilling da kan jeg jo bare ta fram PSP'en. Pris som sagt ikke over 3K. Takk for svarene hittil... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Da ville jeg kanskje tatt en titt på en Nokia telefon. Kanskje bruk mobil søk funksjonen Hva med Nokia 6280?, har fått veldig god test her på amobil.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå