chipmann Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei! Jeg lurte på om noen her kan fortelle meg åssen jeg lager en logo? Hva må jeg kunne av programmering for å gjøre dette? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg kan anbefale photoshop. (koster penger) Du har også GIMP som er gratis. Har aldri prøvd det men det er sikkert godt nok. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Ok. er det ingen måter jeg kan LAGE mitt eget forum ved hjelp av programmering? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hva? Er det en skrive feil, eller vil du plustelig lage et forum nå, og ikke en logo? Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Sorry!! Skrivefeil! Jeg mener å lage logo Lenke til kommentar
Knast Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 man skriver ikke logoer (til å begynne med ihvertfall).. man tegner det i et bildebehandlingsprogram som f.eks. photoshop som nevnt over.. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Ok, takk for informasjonen Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) GIMP funker greit. Men det er litt tregt. Photoshop er enklere å sette seg inn i. Endret 31. mai 2006 av JonT Lenke til kommentar
fwsotern Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 har jo mange som er skilla i pikselgrafikk, og de fleste bruker paint dvs. at de tegner hver piksel hver for seg med skygge legging osv. Hvis man har et tallent for dette så kan man lage jævlig kule logoer... Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Vis du skal lage en logo er det ofte lurt å lage den i vektor grafikk sånn at den lett kan bruke si andre sammenhenger også. Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Vektor grafikk? aldri hørt om det Kan du forklare meg litt mer om det? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Vanlige bilder du ser på datamaskinen blir satt sammen av firkanter (pixler). Prøver du å forstørre et bilde så blir bare de eksiterende firkantene større (enkelt forklart) og på bildene ser du lett disse firkantene. Vektor er bezierkurver som ikke er størrelseavhengig av firkanter, så et vektor objekt kan du forstørre en trillion ganger uten at det mister kvalitet. Det kan være kjekt om du trenger logoen i et større format. Programmer som lager vektor er ihvertfall Adobe Illustrator og Macromedia Freehand tror jeg. Endret 31. mai 2006 av Garreth Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 ÅÅÅja.. Prøvde det nå. Det virket fint det. Men er det noen som vet om det er mulig å importere flere farger inn i paint. Slik at jeg kan male med flere farger? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 1. Dobbeltklikk på en farge du kan unnvære. Trykk på 'Definer farger' og trykk et sted på paletten eller skriv inn HEX-koden og juster. Du kan finne programmer som definerer koder for deg når du trykker på fargen. 2. Kopier et bilde/mønster med riktig farge på inn til paint: Trykk på "Hent farge"-verktøyer og trykk på fargen på bildet. Åpne så logoen din og bruk fargen. Lenke til kommentar
resol Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) har jo mange som er skilla i pikselgrafikk, og de fleste bruker paint dvs. at de tegner hver piksel hver for seg med skygge legging osv. Hvis man har et tallent for dette så kan man lage jævlig kule logoer... 6218197[/snapback] eh...nei? De fleste lager ikke logoer i pixler i utgangspunktet, at noen sitter med pixel for pixel til i noen ting er greit, men det er oftere til iconer og piktogrammer. man skriver ikke logoer (til å begynne med ihvertfall).. man tegner det i et bildebehandlingsprogram som f.eks. photoshop som nevnt over.. ikke nødvendigvis at man tegner det, man kan bruke en ferdig font å redigere på denne, er ikke uvanlig det... man kan også lage egen font å bruke.. Men for å si det sånn så er det ikke noen 100% fasit på logoutvikling, noen ønsker vektor, og har behov for dette, andre trenger ikke vektor og bruker kun pixelgrafikk...noen lager i rgb andre i cmyk, dvs mulighetene er mange så det blir veldig feil av folk å avbekrefte ting her å komme med "fasit"-svar på ting som ikke stemmer.... En god logo er enkel, gir riktig budskap (det budskapet du ønsker å fremme) til riktig brukergruppe og har få (helst ikke mer enn 3) farger, og har ikke mye "dilldall" i seg... Endret 1. juni 2006 av resol Lenke til kommentar
lazaa- Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 paint blir jo sjeldent serlig bra til logoer osv. kan jo f. eks laste ned photoshop gratis i 10 dager: http://www.adobe.com/uk/products/photoshop Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Photoshop har trail på 30 dager. Men det er mye bedre å heller laste ned The Gimp. Litt tregere enn Gimp. Men absolutt vært en titt. Endret 1. juni 2006 av JonT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå