eikum Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei! Har telenor abo. på telefonen min nå.. Men synes dette er meget dyrt forhold til andre leverandører.. Jeg har kanskje 10mnd igjen av avtalen, men har tenkt til å bryte denne (da får jeg vell også operatørlåsen vell?). Men hvilket abo. burde jeg egentlig velge? Ringer kanskje mellom 60-70 min pr mnd også ca 150 sms pr.mnd.. Noen tips på hvilken leverandør jeg burde velge? En ting til, funker 3G på alle nettverk? eller må det være telenor eller netcom? Takker Lenke til kommentar
eikum Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Fikk meg et lite sjokk nå.. Ringe til telenor å høre om hvor mye det ville koste å si opp abo. det var 1100 KR.. (Telenor Magneum) Men så spurte jeg hvor mye det kostet å låse denne opp, da fikk jeg beskjed at dette var HELT GRATIS! Kostet meg ikke ett eneste øre.. Trudde det kostet 600 KR.. For første gang så er jeg glad i Telenor.. Trudde aldri den dagen skulle komme =) Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Telenor har en fin greie med å åpne telefoner som er kjøpt med et abonnement med bindingstid. Det får du ikke hos NetCom. På den andre siden: Jeg synes det overhodet ikke er rart at det koster såpass mye å bryte avtalen i begynnelsen av perioden. Viss ikke, ville det jo vært helt meningsløst system... Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvis du sammenligner provisjonene med oppsigelsesgebyrene så er det ikke rart i det hele tatt. Jeg syns det er helt meningsløst at Telenor låser opp mobiler gratis. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Gjorde ikke meg noe at dem låste den opp gratis, jeg fikk jo sjokk når han sa at det var gratis.. Var fordi at man kan ikke være bindet til to avtaler på en gang (noe i den duren hvertfall)... Men backtotopic så valge jeg OneCall, ettersom det virket som er bra firma også var det meget billig.. Gratis etablering og alt.. Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg kan anbefale Talkmore! Har dette selv og syntes dette er helt topp Talkmore Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Gjorde ikke meg noe at dem låste den opp gratis, jeg fikk jo sjokk når han sa at det var gratis.. Var fordi at man kan ikke være bindet til to avtaler på en gang (noe i den duren hvertfall)... Så klart gjør det ikke forbrukerene noe. Jeg skjønner ikke at Telenor bruker mye penger på å låse Telefoner når de kan låse dem opp gratis for de som har abonnement hos Telenor. Det er en liten andel at de låste telefonene som selges uten abonnement. Det blir som å kjøpe seg en ny lås til huset for 10 000 kroner og henge nøkkelen ved siden av. Å ha låst telefon og binding på en gang er ikke urimelig da du har fått mobilen billigere både gjennom lavere innkjøpspris til forhandler og provisjonen til forhandler (dersom ikke forhandler stikker av med det som fortjeneste) Endret 1. juni 2006 av oro2 Lenke til kommentar
m3 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Jeg kan også anbefale Talkmore fordi i tillegg til at de er billig (0.- per mnd kr 0.79 til andre nett og fasttelefon hele døgnet alle dager, og 0,29 til andre Talkmore abonnementer). Og i tillegg så har de kjapp respons på kundeservicen (e-poster blir besvart ofte med det samme !! og det er sjelden mer enn 2 minutts ventetid på kundeservice telefonen) Jeg har i vertfall aldri opplevd det og jeg har vært abonnent i ca. 10 mnd. Endret 1. juni 2006 av m3 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Talkmore er ganske genial på prisen. Hvis den andre osm du ringer også benytter seg av talkmore, koster det kun 0.29kr. Er ikke så dyrt å ringe andre heller, 0.79kr. Jeg har også chess king som er litt billigere enn talkmore. Ringer for 0.69kr pr min. Jeg har gratis årsavgift nå siden jeg har hatt abonnementet i flere år. Om man skulle begynne med et helt nytt abonnement, så koster det rundt 900 i året i de 2 første årene. Konklusjonen blir da, talkmore er tingen, hehe. Eller kan man ha begge som meg. Ringe med den som er billigst. Da må man nesten ha 2 mobiler Endret 1. juni 2006 av samye83 Lenke til kommentar
eikum Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Priser hos TalkMore Månedspris.: 0,00Samtalepris: 0,79 Oppstart.....: 0,59 SMS...........: 0,43 MMS...........: 1,95 Etablering...: 99,0 Priser hos OneCall Månedspris.: 0,00Samtalepris: 0,70 Oppstart.....: 0,59 SMS...........: 0,40 MMS...........: 1,98 Etablering...: 0,00 Dette er billigere enn hos TalkMore.. Men en ting jeg stusset litt på var at det var billigere å ringe med kontant kort enn med de som velger faktura.. Var en forskjell på 10 øre.. Men uansett det burde hvert omvent spør du meg Endret 1. juni 2006 av eikum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå