Radiowave Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg har delt harddisken i to deler og så har jeg fått installert XP på den ene partisjonen slik som var tanken. Men etter at jeg hadde delt harddisken oppdaget jeg at jeg hadde begynt å installere XP på feil partisjon, så jeg avbrøt denne installsjonen og kjørte installsjonen på den partisjonen som jeg ville ha XP på. Alt fungerer som det skal forutenom i oppstarten. Da må jeg velge hvilken av XP-versjonene jeg vil starte opp. Det er to valg, begge er helt like, men det er kun den ene som det er mulig å starte opp. Starter jeg den andre får jeg beskjed om at det mangler en fil og så starter hele maskinen på nytt. Det virker som om det ligger igjen noen deler av XP på den partisjonen som jeg feilaktig begynte å installere på. Jeg har slettet alt som lå inne på den partisjonen jeg ikke vil ha XP på, men likevel må jeg velge i oppstarten. Spørmålet mitt er om jeg kan få endret en eller annen instilling slik at den XPen som jeg vil kjøre blir kjørt hver gang uten at jeg må velge. Er det mulig å få dette til uten å måtte formatere hele greia på nytt? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Kontrollpanel / System / Avansert / Oppstart / Innstillinger / Rediger Dette er boot.ini Post innholdet av den filen her før du endrer, slik at du ikke driter på draget. Lenke til kommentar
Radiowave Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Kontrollpanel / System / Avansert / Oppstart / Innstillinger / RedigerDette er boot.ini Post innholdet av den filen her før du endrer, slik at du ikke driter på draget. 6216669[/snapback] Her er innholdet: [boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XPProfessional"/noexecute=optin /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect Ok, fant ut av det nå via andre. Tusen takk for hjelp. Endret 31. mai 2006 av Radiowave Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå