Gå til innhold

HW-Lan 06: Regler angående høyttalere - hva mener DU?

Dahl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Virker en del hypa opp det med høytalere ja. Jeg har vært på et titalls store parties, og lyd er aldri et slikt problem som mange av dere beskriver. Har man ikke baller nok til å si ifra, har man heller ingen stemmerett.

Er veldig enig med Elfkin. Man drar ikke på LAN for å høre at crewet spiller musikk, men de hundrevis andre som gjør det. Kollektivt anlegg blir bare tamt.

6299211[/snapback]

Der sa du hva jeg mener.

Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor noen synes dette er et så stort problem. Designcompoer går da kjempefint på TG? Og om det er så fryktelig forferdelig så kan man heller legge opp til et kreativt område, der demoscenere og andre kan få jobbe litt i fred, og med likesinnede.

Det med å ha ett stort anlegg har jo vært diskutert før i tråden. Det er en idé jeg liker godt, men som fredrik påpekte før i tråden her må man kanskje betale TONO-avgift.

6306866[/snapback]

Hvem skal betale?

Den som er ansvarlig arrangør for musikkfremføringen må innhente samtykke fra TONO og betale vederlag. Dette gjelder ved fremføring av både norsk og utenlandsk musikk og uansett om musikken fremføres 'live' eller mekanisk. Ansvarlig arrangør er den person, bedrift eller organisasjon som byr på musikk offentlig. Det er viktig å huske at musikkfremføring i foreninger, klubber, o.l. også regnes som offentlig. Det eneste musikklokale som kan sies å gå helt fri er ditt eget hjem.

Ta alltid kontakt med TONO på forhånd for å få samtykke til offentlig fremføring av musikk. Når du har fått samtykke bestemmer du repertoaret selv.

(Omfatter alle typer messer/utstillinger og reklamearrangementer med levende og/eller mekanisk musikk)

1. Sceneopptreden:

Ved fremføring av musikk ved sceneopptreden betales vederlag med 1% av brutto billettinntekt,  minimum kr 374,- pr. dag/gang.

2. Bakgrunnsmusikk

Ved fremføring av bakgrunnsmusikk over sentralt anlegg, film- og/eller videofremvisning betales vederlag med 1% av brutto billettinntekt, minimum kr 320,- pr dag.

3. Enkelstands (omfatter også enkeltstands på gater og torg)

Ved fremføring av bakgrunnsmusikk på eller ved enkeltstands betales vederlag med kr 320,- pr. dag.

4. Mannequin-, moteoppvisninger, mote- og vareshow

Ved fremføring av bakgrunnsmusikk betales vederlag med kr 320,- pr. dag.

Minimumsvederlagene i pkt. 1-4 blir indeksregulert hvert år f. o. m. 1. januar 2006.

Arrangør/enkelutstiller skal selv på forhånd innhente TONO-tillatelse.

Endret av fredrikrb
Lenke til kommentar
Nice fredrik. Selv håper jeg at en kan ta med høytalere selv. Da blir det Britney's beste 24/7.

6317686[/snapback]

Jaaaaa, også har jeg ei samleplate med Whams beste her. :love:

6323512[/snapback]

Ikke sammenlign Wham og Britnay. Wham er genialt.

Jeg tar med Boy George og Toto btw.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
enig med lordarild der ass... no lan uten sin del med AAAAAAAAAH!

6333862[/snapback]

da tar jeg micen og sier over hele salen at skrollan må skru ned ulyden... :tease:

Neida, du kan godt spille metal, må inrømme at jeg har endel metal liggende på pcen min selv. Personlig så blir jeg nok og ta med meg anlegget mitt, hvis jeg gidder...

Lenke til kommentar
Lan med headset-påbud er en fin  ting. Er dritt lei "shitkids" med litt for store høyttalere som spiller "Rosa Helikopter" på repeat for 10. gang... Dessuten sparer dere mye i stømkostnader på det  :!:

6353393[/snapback]

Hvis de ikke stopper kommer jeg med tangen min og klipper pent over og smiler pent. :D

Lenke til kommentar
Lan med headset-påbud er en fin  ting. Er dritt lei "shitkids" med litt for store høyttalere som spiller "Rosa Helikopter" på repeat for 10. gang... Dessuten sparer dere mye i stømkostnader på det  :!:

6353393[/snapback]

Hvis de ikke stopper kommer jeg med tangen min og klipper pent over og smiler pent. :D

6354619[/snapback]

Jeg stiller med kriseutstyr om det skulle være nødvendig og du har glemt avbiteren. ;)

Lenke til kommentar

6353393[/snapback]

6354619[/snapback]

Jeg stiller med kriseutstyr om det skulle være nødvendig og du har glemt avbiteren. ;)

6354891[/snapback]

Skal nok klare det om jeg så må tygge over.

Tro meg. Jeg skal få den ledningen i to deler uten store problemer. :devil:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...