Plomma2 Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Blir det ikke lyd, så tror jeg ikke folk kommer. Det SKAL jo være showoff med høytalere og lydkrig. Det er det som er mye av poenget med å ta med seg store høytalere. Hvis crewet skal bestemme musikkene hele tiden, så blir det bare kjedelig. Poenget er ikke å høre musikken, poenget er livet. Du kommer ikke på et dataparty for å høre på musikken fra høytalerene. 6275493[/snapback] nei, men hvor skal disse showoff høytalerene stå da? det er sikkert begrensa med plass mellom hver person...man kan spille bra med vanlige høytalere... og en lydkrig? det er ikke jeg så veldig intressert i.... håper flere er enige 6275638[/snapback] De står på hyller som deltagerene lager og tar med seg, eller så sitter folk sammen på rekke og ofrer litt plass hver for å få plass til dem etc. Det er alltid masse store høytalere på datapartyer. Det hører med. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Blir det ikke lyd, så tror jeg ikke folk kommer. Det SKAL jo være showoff med høytalere og lydkrig. Det er det som er mye av poenget med å ta med seg store høytalere. Hvis crewet skal bestemme musikkene hele tiden, så blir det bare kjedelig. Poenget er ikke å høre musikken, poenget er livet. Du kommer ikke på et dataparty for å høre på musikken fra høytalerene. 6275493[/snapback] nei, men hvor skal disse showoff høytalerene stå da? det er sikkert begrensa med plass mellom hver person...man kan spille bra med vanlige høytalere... og en lydkrig? det er ikke jeg så veldig intressert i.... håper flere er enige 6275638[/snapback] De står på hyller som deltagerene lager og tar med seg, eller så sitter folk sammen på rekke og ofrer litt plass hver for å få plass til dem etc. Det er alltid masse store høytalere på datapartyer. Det hører med. 6275761[/snapback] vel,,, flertallet får bestemme... kunne kanskje fått opp en poll med forskjellige muligheter så man har litt oversikt over hva folk mener Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Det pleier å være som Plomma2 forteller, at folk gjerne sitter sammen og ofrer litt plass, og det er greit i seg selv, det har vel kanskje ikke noe å si? Fordi de som ikke liker å høre på andre, har lydtett headsett uansett. Er hvertfall slik det pleier å foregå på de lanene jeg har vært på. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 min mening: Fiks sammen en mengde konge-høytalere. Bruk forumet her til å bestemme musikk-liste på forhånd. (kan klart spilles annen musikk, men bar å ha noe som folket liker) Fyr løs på full guffe. Kan vel lage en egen tråd om musikk, og så kan folk legge inn ønsker, og så kan noen sette alt sammen og finne ut hva folket vil ha. Er masse arbeid, men det kommer til å lønne seg. Det har det i alle fall hvist seg å være på mindre LAN. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Dere må huske at dere ikke får mer enn 1 amp per billett. Det vil si ca 230watt. Da for dere kjøpe ekstra billet om dere på død og live skal ha med pappas HIFI anlegg. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 9. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Dere må huske at dere ikke får mer enn 1 amp per billett. Det vil si ca 230watt.Da for dere kjøpe ekstra billet om dere på død og live skal ha med pappas HIFI anlegg. 6278897[/snapback] Om grensen vil bli satt på 1 amp vet vi ikke enda, men den endelige grensa vil nok ikke variere stort fra det tallet. Det er riktig slik du sier, besøkende som ønsker å bruke store anlegg som trekker mye watt må kjøpe én eller flere ekstra plasser, eller eventuelt skru av PC-en når anlegget skal brukes. Jeg håper på forståelse for dette. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 Jeg er sterkt imot lydkrig og store anlegg rundt om i salen. Dette vil være en pest og en plage for mange. Om man skal ha med seg et anlegg som (sannyligvis) drar mer enn èn amperè, vil det bli problemer med kurser rundt omkring der lydanleggene står (Les: gåen sikring og svarte skjermer på enkelte rader). Dessuten, tenk deg at du sitter der, er med med på en design-compo og prøver å konsentrere deg skikkelig, så hører du Boten Anna i forgrunnen (ikke faen om enkelte anlegg kjører i bakgrunnen der). Dette kan være en plage for enkelte. Det vil være en idè å leie inn et killer anlegg for å ta seg av musikk. Dette kan være en god løsning på problemet. Da får vi heller ta imot requests om musikk i forkant og under arrangementet. Dette mener jeg er en god idè. Synspunkter på dette? Lenke til kommentar
elfkin Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Jeg syntes det er en dårlig idé, det som skaper stemningen på parties (hvertfall TG) er den ambiente kombinasjonen av ~500 anlegg som spiller forskjellig musikk. Og dersom noen skulle bli plaget av noen som spiller musikk høyt regner jeg med at det bare er å si fra, og skulle ikke det hjelpe kan man bare klage til security. Om du drar på et ordentlig gamingparty skjønner du hvor kjedelig og dystert det er når så mange sitter klistra til skjermen i total stillhet. Konklusjon; Jeg mener folk bør kunne ta med anlegg om de vil, men man må vise hensyn til de andre deltakerne. Dersom anlegget skaper problemer med tanke på strøm må man selvsagt koble det fra. Endret 13. juni 2006 av elfkin Lenke til kommentar
hylo Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 Konklusjon; Jeg mener folk bør kunne ta med anlegg om de vil, men man må vise hensyn til de andre deltakerne. Dersom anlegget skaper problemer med tanke på strøm må man selvsagt koble det fra. 6298989[/snapback] Joda. Men i nødsituasjoner, diverse saker som trenger oppmerksomhet og beskjeder som skal taes kollektivt, kan det være en fordel med kollektivt anlegg. Er ikke alltid så koselig med en som har et helvetes anlegg ved siden av deg som spiller seg selv, deg og 4 andre døve. Bedre å ha et kollektivt anlegg fordelt rundt om i salen. Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 Virker en del hypa opp det med høytalere ja. Jeg har vært på et titalls store parties, og lyd er aldri et slikt problem som mange av dere beskriver. Har man ikke baller nok til å si ifra, har man heller ingen stemmerett. Er veldig enig med Elfkin. Man drar ikke på LAN for å høre at crewet spiller musikk, men de hundrevis andre som gjør det. Kollektivt anlegg blir bare tamt. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 Enig Superslak... sjelden et problem. Det eneste som hadde vært fint om lydnivået hadde blir dempet under compoene... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) er det et problem med vanlige datahøytalere? Vil tro at dette f.eks vil være mer en nok ikke vits å ta med noe du kjøpte på HI-FI klubben... det fins grenser Endret 13. juni 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 (endret) Nå har ikke jeg lest noen av innleggene i denne tråden, og skriver bare ut i fra hva jeg synes. Jeg synes at crewet skal stille opp med band og/eller høyttalere på scena, og sette opp en "brukerstyrt" spilleliste hvor brukerene, eller deltakerene da, kan stemme frem de sangene de vil høre. Dette blir "ryddig", demokratisk og mye bedre enn at alle har PA-anlegg. Dette må selvfølgelig være gratis. Om man får lov til å ha med egne høyttalere, synes jeg disse bør respektere andre deltakere på en annen måte enn folk gjorde på TG06. Om du ba noen skru ned litt på andre siden av raden, fikk du stygge blikk, hat og dobbelt så høyt volum. Særlig under konkurranser bør det meste av lyd dempes. Liker du ikke musikken på scena kan du for eksempel ta på deg et par gode og lydtette hodetelefoner. Ok, det skal legges til at det blir kjedelig uten musikk, men det bør iallefall være grenser, som skal, og må holdes. Håper dere kommer til å være strenge når det gjelder volum/klager fra deltakere som sitter i nærheten av de som spiller musikk. - My five cents Endret 13. juni 2006 av NorthGarden Lenke til kommentar
qu3st Skrevet 13. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2006 Så lenge det holdes et akseptabelt lydnivå så er det bare bra med musikk Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg tror nok jeg kommer til å spørre om jeg får låne min fars "noise-cancelling" øretelefoner. De skal vist være bra på å holde ute lyd hehe. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 Jeg stiller meg bak Hylo når det gjelder anlegg. Jeg synes det er unødvendig at alle skal ha lydkriger, med gedigne høyttalere som tar opp masse plass og som kan være en plage for mange andre. Det er bedre å ha et stort anlegg med musikk til enhver smak. Man kan kanskje sette opp en slags mailserver hvor folk kan sende inn musikkforslag, så kan de som styrer lyden (blir vel kanskje noe av event-crewet, evt en dedikert gruppe) sette på denne musikken. Man kan også ha polls over hva slags sanger som skal spilles etc etc etc. Jeg tror dette kan være en bedre løsning for alle, man kan også da slippe mye bråk mellom folk som klager over hverandres musikk og lignende. Ingen trenger mer enn et par vanlige pc-høyttalere og headset på et LAN. My two cents. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 Blir lettere å holde styr på også. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 Blir lettere å holde styr på også. 6305146[/snapback] Mye lettere. Også har vi jo det noen nevnte før her, at det blir mye enklere å gi ut beskjeder i tilfelle noe skjer, og man kan skape mye stemning med konkurranser. Lage en slags radio av det, kan man si. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 14. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 Mange muligheter, man må bare ha kreativitet nok til å gjennomføre idèer. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 14. juni 2006 Og anlegg til å få nok lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg