Dorian Gray Skrevet 4. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2006 Uff, jeg blir sliten av dere to. Kan ikke dere fortsette med å ikke skjønne at dere aldri blir enige over PM? 6240397[/snapback] You just made our shit list. 6240408[/snapback] Jeg allierer med herved med fredrik, slik at vi kan beseire deg. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 4. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2006 Lyd skal være lov. det er ikke noe kult party uten lyd. eneste er at folk burde skru ned lyden under kompoer el. hvor lyden kan ødelegge for opplevelsen. det burde også være et par timer med mindre lyd på natta slik at fok har mulighet til å sovne. husk at det er noen som kjører. crue burde ha et lydanlegg som kan spille generell musikk. det burde også være mulighet for ønsker. for å bruke TG som et eksempel: siste natta ba crue folk som skal kjøre om å sove. Noe jeg syntes var helt konge (tusen takk) desverre var det ikke tegn til at man kunne skru ned lyden på hovedanlegget så det blei mulig å sove. Anne ting er at crue må skru ned lyden på anlegget sitt (siden det blir størst) til levelige forhold. Under tg gikk jeg ut under den "konserten" pga at lyden var for høy, og jeg var ikke aleine... Lenke til kommentar
TSP Skrevet 5. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 5. juni 2006 Boten Anna. Blir den tillatt vil 78,3% av alle deltakere være gale før 2t har gått. 6223487[/snapback] Boten Anna og Bananaphone skal jeg sørge for at blir bannlyst. Makan til drittmusikk skal man lete lenge etter. Har fortsatt mareritt om bananer som angriper meg etter å ha blitt vekket av Bananaphone et utall ganger på TG06. 6223663[/snapback] Er det noe her jeg tydeligvis har gått glipp av? Klarer dog så å si ikke navnet på en eneste låt (eier ikke musikksmak) så kan godt hende jeg hørte den. Lurer på om det var den som spilte i en evighet om og om igjen på en data som var plassert like bak meg. Men lurer på om det ikke rett og slett var en egenlagd låt, det hørtes slik ut, irriterende var det hvertfall. Jeg personlig synes høyttalere og dårlig musikk er en del av lan-stemningen. Og, Steffy, ja til elektronisk musikk, din faen. 6225412[/snapback] Det sier du kun fordi det alltid har vært det. Det er som å si "nedetid er en del av LAN-opplevelsen". Jeg var enig, helt til TG06 beviste at å ha nett hele tiden er minst like koselig. Kanskje vi kan forsøke oss på et LAN uten Hard Dance Techno Mania 19? 6226227[/snapback] Jeg savnet i grunnen den nedetiden på nettet jeg. Etter alt jeg hadde hørt om det i forkant, og jeg har aldri vært på LAN, det er jo helt klart noe eget ved det å være på et LAN uten nett... Jeg skal ikke på HW LAN selv, men et lite forslag: Hva med å finne/skrive et lite program hvor folk kan stemme på hvilke låter som til en hver tid skal spilles? Gi allle feks. 100 votes pr. dag, den sangen som til en hver tid har flest votes havner først i playlista. Legg inn en bra samling med sanger i utgangspunktet, og la folk få mulighet til å laste opp egne sanger i tillegg. Så spilles all musikk på et schwææært anlegg. Og ingen kan klage på hva som spilles 6231519[/snapback] Jeg synes forslaget ditt om avstemning på hva som skal spilles på arrangørene sitt anlegg er genialt. Lenke til kommentar
L.. Skrevet 6. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 6. juni 2006 Kan bli litt stress for crewet og løpe rundt og be folk dempe lyden, bedre å nekte bruken av det. 6218389[/snapback] Jeg går utifra at dette ikke vil bli noe problem, er bare å komme med en trussel med klipping av kabler og forumban Og fra tidligere crew-aktiviteter som jeg har gjort så hører de fleste på når de får en tillsnakk skal du se 6218401[/snapback] Ser kanskje ut som jeg blir en av PWR crew'et. Og har dermed med meg et arsenal av utstyr til å klippe ledninger med. Og jeg er ikke den som stoppers om noen ikke hører på meg. Men usansett. Tilbake til saken. Jeg er for lyd. Det er ikke i begravelse vi skal til! Det er et LAN PARTY! Men det jeg er i MOT! Er store høytalere med egne forsterkere. Slikt man har i stuen for å plage naboene. Har selv masse lyd nok, men tar aldri de med meg. Skulle heller vært et forbud mot høyttaler som ikke er beregnet til annet enn PC! Ikke som DJ'er bruker ute på by'n! Det vil si det du Normalt ville kjøpt til pc'en. Et sett som du ville kunne legge ned i en bag f.eks. Så kan cenen ta seg av å lage spetakkelet! Lenke til kommentar
Cannabiskopen Skrevet 7. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 (endret) Så lenge det spilles bra musikk er høytallere greit \m/ Ikke sånn Boten Anna dritt Endret 7. juni 2006 av BadBeer Lenke til kommentar
Mato Skrevet 7. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 La folk ta med det rælet de vil av høytalere, men sett et max dB nivå... Ta med dere en dB måler og ta stikkprøver hos folk som spiller høyt... Og kanskje ha "stilleperiode" på minst 4timer med headsett og normalt lydnivå fra anlegg på senen mellom foreksempel 03:00-08:00....... Skal ikke dit så bare skyt meg for forslaget... 6238443[/snapback] Nei, forslaget ditt er genialt og du skal alldeles ikke skytes! Det å ha en stilleperiode i 4 timer av døgnet er greit for dem som ønsker å sove. Dette med å ha dB-restriksjoner er også genialt. på den måten sikrer man at volumet holdes nede. Jeg har aldri vært på storlan selv, så vet ikke hvordan det er med disse gutteromshøytaler-menneskene. Men jeg kan forestille meg at de lager mye unødvendig bråk. Snorre 6240048[/snapback] Takktakk, trolig hva man kommer på klokken halv fire om natten... Ingen som taper på at dere setter max 10/12" bass/subb element heller... Å ta med seg 2x 15" vega høytalere og stor forsterker osv er bare idiotisk og tar opp alt for mye plass... Noen nevnte begrensning på antall watt/ampere, det kan være en ide også, ikke noe mere irri en sikkringskurser som går hele tiden på lan... (ikke at middels anlegg skal være noestort problem, sammenlignet med GF-7900GTX, kanskje heller sette grense på skjermkortet... "nei du har for bra skjermkort, her har du et MX440 du kan bruke under lanet..." :!: ) Jeg har heller ikke vært på noe STOR lan, men ser for meg at man blir ganske lei på kvelden av 3.dagen om det er fritt frem... Tips til de som vegrer seg å dra pga støy er å ta med Ørepropper, gule industripropper, da blir det rimelig stille.... (ser ikke dumt ut heller..) 6240456[/snapback] vell jeg skulle glatt tatt med meg oppsett som er mye midre og som spiller tilnermet like høyt men jeg ser da og på strømforbruket , er jo ikke akkurat tøft og dra med seg en efektamp som knekker strømmen for ei heil rekka og hvist jeg kommer , så har jeg bare med meg noe små greier Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 7. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 7. juni 2006 dere burde ha en stor scene hvor det spilles musikk... kanskje en DJ? fra den scenen kan man lede alle konkurransene osv... jeg syns det er en god ide ihvertfall... det var det på et ganske lite lan jeg var på... det var genialt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 8. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Alle bruker hodetelefoner men en og annen kjører "Palma de Mallorca" på full guffe ^^! 6217264[/snapback] Lastet ned den sangen... Min mening er som følger: Et absolutt MUST på et hver LAN! :!: Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. juni 2006 Kan dere klare å holde dere sånn nogenlunde rundt temaet? Nå har diskusjonen om hvilken musikk som burde spilles/ikke spilles tatt helt over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg er ikke så intressert i og sitte ved siden av noen som har noe gigantiske greier med seg... man kan spille musikk for alle fra scenen...vanlige datahøytalere burde være maks Endret 9. juni 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er ikke så intressert i og sitte ved siden av noen som har noe gigantiske greier med seg... man kan spille musikk for alle fra scenen...vanlige datahøytalere burde være maks 6272761[/snapback] Det er mulig jeg tenker for høyt om folk, men de fleste bør ha såpass med sosiale antenner at det går an å be de dempe seg hvis du sitter ved siden av og synes det er for høyt. Lenke til kommentar
LordArild Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Lyd er et must... uten lyd ingen morro.. hvis folk bare klarer å tenke litt over hvor høyt de spiller (ikke hva) så skal det gå fint dette. har selv vært på lan hvor jeg har overspilt et kraftig stueanlegg med et microanlegg som fikk plass i bagen, så størrelse er ikke garanti for volum... Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Personlig synes jeg det kan være crewet som står for mysikken, så det ikke kommer til å være så mye forskjellig på høytalerne. Det er ganske plagsomt når folk spiller bananaphone og botten anna samtidig. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 På en måte enig med alle her jeg. Kan være irriterende når alle spiller forskjellig musikk, men det blir jo ikke noe stemning uten lyd. Tenk deg et helt stille TG.. Det hadde blitt rolig, og jeg må si at musikken var til tider irriterende, men litt av stemningen forsvinner jo, når det blir stille. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 På en måte enig med alle her jeg.Kan være irriterende når alle spiller forskjellig musikk, men det blir jo ikke noe stemning uten lyd. Tenk deg et helt stille TG.. Det hadde blitt rolig, og jeg må si at musikken var til tider irriterende, men litt av stemningen forsvinner jo, når det blir stille. 6274027[/snapback] Ingen som har sagt det ikke skal være musikk, men at man kan ha musikk annsvarlige, så det ikke blir så masse forskjellig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 (endret) Jeg er ikke så intressert i og sitte ved siden av noen som har noe gigantiske greier med seg... man kan spille musikk for alle fra scenen...vanlige datahøytalere burde være maks 6272761[/snapback] Det er mulig jeg tenker for høyt om folk, men de fleste bør ha såpass med sosiale antenner at det går an å be de dempe seg hvis du sitter ved siden av og synes det er for høyt. 6272922[/snapback] Jeg tenker jo da ikke bare på volumet men også størrelsen...Dessuten kan man også spille for høyt med helt vanlige høytalere... så klart hadde jeg sagt ifra... og hva har det med sosiale antenner å gjøre? jeg ser bare ikke poenget med støre høytalere...vanlige datahøytalere er nok Endret 9. juni 2006 av KRAFortune Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Jeg er ikke så intressert i og sitte ved siden av noen som har noe gigantiske greier med seg... man kan spille musikk for alle fra scenen...vanlige datahøytalere burde være maks 6272761[/snapback] Det er mulig jeg tenker for høyt om folk, men de fleste bør ha såpass med sosiale antenner at det går an å be de dempe seg hvis du sitter ved siden av og synes det er for høyt. 6272922[/snapback] Jeg tenker jo da ikke bare på volumet men også størrelsen...Dessuten kan man også spille for høyt med helt vanlige høytalere... så klart hadde jeg sagt ifra... og hva har det med sosiale antenner å gjøre? jeg ser bare ikke poenget med støre høytalere...vanlige datahøytalere er nok 6275245[/snapback] Å bringe med egne datahøytalere er ok, men jeg er personlig fan av at crewet kan stå for musikken som skal spilles høyt, slik at vi ikke hører 3 forskjellige sanger som spilles, når det kan være en. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Blir det ikke lyd, så tror jeg ikke folk kommer. Det SKAL jo være showoff med høytalere og lydkrig. Det er det som er mye av poenget med å ta med seg store høytalere. Hvis crewet skal bestemme musikkene hele tiden, så blir det bare kjedelig. Poenget er ikke å høre musikken, poenget er livet. Du kommer ikke på et dataparty for å høre på musikken fra høytalerene. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Blir det ikke lyd, så tror jeg ikke folk kommer. Det SKAL jo være showoff med høytalere og lydkrig. Det er det som er mye av poenget med å ta med seg store høytalere. Hvis crewet skal bestemme musikkene hele tiden, så blir det bare kjedelig. Poenget er ikke å høre musikken, poenget er livet. Du kommer ikke på et dataparty for å høre på musikken fra høytalerene. 6275493[/snapback] nei, men hvor skal disse showoff høytalerene stå da? det er sikkert begrensa med plass mellom hver person...man kan spille bra med vanlige høytalere... og en lydkrig? det er ikke jeg så veldig intressert i.... håper flere er enige Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 9. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 9. juni 2006 Blir det ikke lyd, så tror jeg ikke folk kommer. Det SKAL jo være showoff med høytalere og lydkrig. Det er det som er mye av poenget med å ta med seg store høytalere. Hvis crewet skal bestemme musikkene hele tiden, så blir det bare kjedelig. Poenget er ikke å høre musikken, poenget er livet. Du kommer ikke på et dataparty for å høre på musikken fra høytalerene. 6275493[/snapback] nei, men hvor skal disse showoff høytalerene stå da? det er sikkert begrensa med plass mellom hver person...man kan spille bra med vanlige høytalere... og en lydkrig? det er ikke jeg så veldig intressert i.... håper flere er enige 6275638[/snapback] Jeg er helt enig med deg, pluss at plassen vil bli begrensa ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg