Gå til innhold

Hvor mye tror dere jeg kan overklokke?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2400-2500 er du heldig kanskje 2600mhz. Spørs kjøling.

Har forøvrig nettopp kjøpt nesten akkurat de samme delene som deg, kunkurere?:p kommer i posten i morgen:

Opteron 144 1,8ghz

POV 7900gt

Twinmos 2GB (2*1028)

ASRock 939SLI32-eSATA2

Lenke til kommentar
Hehe, kanskje det:p Hvis du har overklokket før så har du jo en liten fordel, siden jeg ikke har gjort det før, men en gang må jo være den første!

6216676[/snapback]

Første gang her og:P Stollman; ta deg en bolle, for her skal det overklokkes!

Lenke til kommentar

Jeg har samme CPU og minne som deg. Min gikk rett opp på 2500 MHz uten problemer. Satte opp volt bittelitt til 1.472 for sikkerhets skyld og nå har maskinen stått på i ca 1 uke med intensivt utregningsarbeid uten det minste tegn til ustabilitet.

Temp. ligger på 34 grader idle og 42 ved full load (romtemp ca. 20 grader). Bruker Scythe Ninja kjøler.

Johannes

Lenke til kommentar

Jeg har 3200+ Venice jeg også, og min ligger nå stabilt på 2660mhz med Big Typhoon kjøler :D

Volten i biosen er satt til 1,5375, og har ca. 37 grader på idle og max 50 på load.

I morra skal jeg teste om den er stabil på 2,67ghz, så håper det.

Lenke til kommentar
Men jeg har ikke bestilt noen annen vifte enda, så det er den som føler med prosessoren. Hvor mye tror dere det går ann å overklokke med BOXED vifta da?

6220135[/snapback]

Helt umulig å si.Min 3200+ går stabilt på 2650mhz-1.5v spenning.43-44 grader load med denne kjølern og papst 23 db 90mm vifte.

Lenke til kommentar
Men jeg har ikke bestilt noen annen vifte enda, så det er den som føler med prosessoren. Hvor mye tror dere det går ann å overklokke med BOXED vifta da?

6220135[/snapback]

Tror du vil klare ganske langt på boxed vifta. Kjørte en Opteron 144 på boxedribba med kraftigere vifte. 2.8Ghz på 1,536v var ikke noe problem. Lå vel på 54c ved load tror jeg. Hadde vifta på noe mer enn lavest turtall(det var en Thermaltake 8x8x2.5).

Men ta gjerne å kjør inn cpu før du klokker heftig på boxed kjøler..

Lenke til kommentar

Allright, da var alt oppe og gikk! Regner med natten blir brukt til flittig overklokking, håper på å nå 2,7Ghz med 144 opteronen og 550/800 på skjermkortet (med voltmod er målet 7900gtx hastigheter @650/900 m/cpuvifte montert) Hvordan går det med andreman her? blir det noe fremgang?

Lenke til kommentar
Allright, da var alt oppe og gikk! Regner med natten blir brukt til flittig overklokking, håper på å nå 2,7Ghz med 144 opteronen og 550/800 på skjermkortet (med voltmod er målet 7900gtx hastigheter @650/900 m/cpuvifte montert) Hvordan går det med andreman her? blir det noe fremgang?

6249840[/snapback]

Hvilken stepping har du?

Jeg klarte selv 580/920 på mitt gamle POV 7900GT. Det var uten vmod men med vannkjøling på gpu og ekstra vifte på ram.

@trådstarter:

Hvilken stepping har du?

Lenke til kommentar
Hva er stepping?

6254417[/snapback]

Stepping gir informasjon om når cpuen er laget. Den gir også info om hvilken minnekontroller den har, revisjon, også noe mer.

Men enkelt forklart gir den informasjon om cpu.

Lenke til kommentar
hmhm, her går det dårligt. FBS vil ikke over 260 unasett hva jeg gjør, irriterende! Så da ender jeg opp på 580/800 på skjerkort og 2300 på cpu:(

Hvordan går det med trådstarter?

6256209[/snapback]

Oi sann! Hadde nesten glemt at jeg startet denne tråden! Har ikke fått overklokket NOE! Da jeg fikk alle delene til pc'n, var visst kabinettet ødelagt i frakt, så jeg venter på en nytt et fra komplett :thumbdown:

Lenke til kommentar
hmhm, her går det dårligt. FBS vil ikke over 260 unasett hva jeg gjør, irriterende! Så da ender jeg opp på 580/800 på skjerkort og 2300 på cpu:(

6256209[/snapback]

Det er ikke samme FSB-problem på det hovedkortet som på S-ATA2 kortet? Se på OCW(link i noen poster over) om de har en BIOS for klokking. Jeg kom ikke lengre enn 264MHz med mitt ASRock kort på 1.50, men med OCW2 kom jeg til 315 MHz.

Lenke til kommentar

6256209[/snapback]

Det er ikke samme FSB-problem på det hovedkortet som på S-ATA2 kortet? Se på OCW(link i noen poster over) om de har en BIOS for klokking. Jeg kom ikke lengre enn 264MHz med mitt ASRock kort på 1.50, men med OCW2 kom jeg til 315 MHz.

6276414[/snapback]

Hmm, hvirker som samme problemet, for den gir seg nettopp mellom 264/265Mhz. Skal prøve en BIOS flash (OCW 7) å se om det hjelper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...