Gå til innhold

ka e anbefalt maks volt på D 930?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hva tør du :tease:

vel, det er egnetlig ikke godt å si... ser endel omkring som kjører så mye som 1.55+-

Selv har jeg ingen planer om å gå over 1.47, som er det jeg trenger for å holde cpu F@H stabil ved 4.5ghz.

Ikke umulig jeg prøver droop mod for å klokke lengre...

bare hold temp under 60c så er det ganske greit...

Edit: 950n som er kaputt, har jeg kjørt på opp til 1,62v for å få 5ghz screen, dette var med luft og -grader på rommet med masse vifter over kortet... :D

om det var volten som drepte den eller "boblene" du kan se i "naked" pentium tråden min er jeg ikke sikker på... :thumbdown:

Endret av Npvk_X
Lenke til kommentar

ka er droop mod?

Kan du sende link til den "naked" pentium tråden din?

Edit: Temperatur målingane er feil... Har tenkt å sette inn ein temperatur målar, men vet ikkje heilt korleis eg skal sette den på CPUen. er det nokon som veit det?

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
ka er droop mod?

Kan du sende link til den "naked" pentium tråden din?

Edit: Temperatur målingane er feil... Har tenkt å sette inn ein temperatur målar, men vet ikkje heilt korleis eg skal sette den på CPUen. er det nokon som veit det?

6228342[/snapback]

Naked Intel Pentium ----> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry6225529

Drop modd fjerner variasjonen i v-core mellom idle og load..

feks. Aibooster viser idle = 1,46-1,49 Load =1,4 1.47 satt i bios/aibooster

målt med multimeter får jeg. Idle=1,47 Load=1,39

så for å kunne stille v-core til si 1.45v load uten at prosessoren får 1,6ish v idle så moder man...

Lenke til kommentar

Npvk_X: Eg ser at vi har same hk og prosessor, men eg har corsair 6400 2gb.

Eg klarar 3,8 ghz på 1,43V i biosen, og når eg klokkar CPUen til 4 ghz så klarar ikkje maskina mi å laste inn windows, den reboota berre. Kan du seie meg kva slags forandringar du gjorde i biosen får å nå 4,5ghz?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...