tharshan Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Ja, som tittelen seier...? Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Hvilken kjøling har du? Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) hva tør du vel, det er egnetlig ikke godt å si... ser endel omkring som kjører så mye som 1.55+- Selv har jeg ingen planer om å gå over 1.47, som er det jeg trenger for å holde cpu F@H stabil ved 4.5ghz. Ikke umulig jeg prøver droop mod for å klokke lengre... bare hold temp under 60c så er det ganske greit... Edit: 950n som er kaputt, har jeg kjørt på opp til 1,62v for å få 5ghz screen, dette var med luft og -grader på rommet med masse vifter over kortet... om det var volten som drepte den eller "boblene" du kan se i "naked" pentium tråden min er jeg ikke sikker på... Endret 1. juni 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) ka er droop mod? Kan du sende link til den "naked" pentium tråden din? Edit: Temperatur målingane er feil... Har tenkt å sette inn ein temperatur målar, men vet ikkje heilt korleis eg skal sette den på CPUen. er det nokon som veit det? Endret 2. juni 2006 av tharshan Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 ka er droop mod?Kan du sende link til den "naked" pentium tråden din? Edit: Temperatur målingane er feil... Har tenkt å sette inn ein temperatur målar, men vet ikkje heilt korleis eg skal sette den på CPUen. er det nokon som veit det? 6228342[/snapback] Naked Intel Pentium ----> https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry6225529 Drop modd fjerner variasjonen i v-core mellom idle og load.. feks. Aibooster viser idle = 1,46-1,49 Load =1,4 1.47 satt i bios/aibooster målt med multimeter får jeg. Idle=1,47 Load=1,39 så for å kunne stille v-core til si 1.45v load uten at prosessoren får 1,6ish v idle så moder man... Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 korleis gjer man det då? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 3. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2006 Npvk_X: Eg ser at vi har same hk og prosessor, men eg har corsair 6400 2gb. Eg klarar 3,8 ghz på 1,43V i biosen, og når eg klokkar CPUen til 4 ghz så klarar ikkje maskina mi å laste inn windows, den reboota berre. Kan du seie meg kva slags forandringar du gjorde i biosen får å nå 4,5ghz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå