software Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hei. Jeg er ute etter en telefon som har stor skjerm og mange muligheter for kommunikasjon, helst med både 3g og wifi. Jeg skal bruke den med The Online Trader, et program laget for aksjehandel. Derfor er det viktig med stor skjerm. Jeg har konkludert med at p990 er tingen, men så leste jeg akkurat om w950 Den har jo like stor skjerm, men i tillegg så har den kjempe bra mp3 spiller og ikke kamera. Begge tingene syntes jeg er positivt. Derfor begynner jeg å lure på om w950 er drømme telefonen?? Hva mener dere? Er det noen andre tlf som har bedre skjermer, f.eks den nye qtek som også kommer snart? Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 W950 virker som en kul telefon den, men det er jo en stund til den kommer i salg. M600 kommer vel tidligere, men fortsatt en stund til. Skal du ha telefon nå, eller skal du heller spørre igjen om noen måneder når telefonene du prater om er tilgjengelige? Lenke til kommentar
Ballus Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 N80, N71, N93 Noen forslag fra meg... Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hva med Qtek 8310? Den har WiFi, ikke 3G, men EDGE. 2.2" skjerm, og telefonen selv er meget liten. I tillegg er det Windows Mobile 5 på den, noe som alene gjør telefonen perfekt for det som virker å være ditt formål. Lenke til kommentar
software Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Hva med Qtek 8310? Den har WiFi, ikke 3G, men EDGE. 2.2" skjerm, og telefonen selv er meget liten. I tillegg er det Windows Mobile 5 på den, noe som alene gjør telefonen perfekt for det som virker å være ditt formål. 6219031[/snapback] Den så fin ut, men hva er så bra med Windows Mobile 5? Merker jeg noe til det. Så vidt jeg vet er det programmet jeg skal bruke en java applikasjon, har os noe å si da? Qtek 9600 ser jo åsså meget bra ut, men kanskje litt stor Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Nei, hvis programmet er JAVA så har ikke OS`et så mye å si. Men med tanke på at Qtek 8310 har en 200MhZ prosessor, så vil java programmet ditt kjøre totalt smertefritt. Når det gjelder Windows Mobile 5, så er det mange fordeler, spesielt hvis du er en Window PC bruker. *Smertefri, og i min mening, de beste synkroniseringsmulighetene med Outlook, osv. * A2DP støtte (du kan "streame" musikk over bluetooth til enheter som støtter dette) (dette finner du på andre OS også riktignok) * Qtek telefoner er generelt sett kjent for å vanvittig gode skjermer. * Som nevt vil du finne endeløse mengder med programmvare du kan laste inn på mobilen, inkludert diverse GPS greier.. * Nå vet jeg ikke helt 100% sikkert om Qtek 8310 har dette, men en del Qtek telefoner har ihvertfall mulighet til å lese Office dokumenter (powerpoint, word, excell, osv), og de litt større telefonene har også muligheten til å redigere office dokumenter.. * Kort og godt er det Windows XP på en mobiltelefon. Hovedmomentet til Qtek 8310, er vel at den er en relativt liten telefon, men har alikevell WiFi. Driter du i WiFi, og vil heller ha 3G, så kan du vente på Qtek 8600. Men designet er jo møkka kjedelig Jeg for min del skal gå til innkjøp av Qtek 8500. Håper dette hjalp litt Lenke til kommentar
software Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Ja det hjalp masse. Likte spesielt at qtek skal ha så brae skjermer, må vist se nærmere på qtek Ble også litt giret på den 8500 nå Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ja det hjalp masse. Likte spesielt at qtek skal ha så brae skjermer, må vist se nærmere på qtek Ble også litt giret på den 8500 nå 6223143[/snapback] Hvis du er keen på Qtek 8500 og har noen spørsmål, bare kontakt meg Jeg har studert denne telefonen så nøye nå at jeg tror nesten jeg kan kalle meg en semi-ekspert Lenke til kommentar
software Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Hehe, det høres bra ut. Om du skal sette 8500 mot se w950 hvilken er best da og hvorfor er det ikke w950 ? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) SE W950 er sikkert en veldig god telefon, men jeg foretrekker fortsatt Qtek 8500. Sett bort ifra at jeg liker kamskjell bedre enn blokk telefoner, og at jeg ikke liker desginet på W950i, så begrunner jeg min preferanse slik: Sony Ericsson W950i har ikke: *Støtte for samtlige GSM nett, ergo vil ikke telefonen fungere enkelte steder i verden, feks Sør-Amerika (er det ikke der de bruker GMS850?) * EDGE. Telefonen er 3G, som i å for seg er fint å ha hvis du skal bruke video samtale (men telefonen har ikke støtte for videosamtale, så det er uansett uaktuelt). Slik at med en gang du beveger deg utenfor et 3G nett så er rask internett oppkobling bare å glemme. EDGE er riktignok noe tregere på nedlastningshastighet, men faktisk en smule raskere på opplastningshastighet enn 3G, men det er uansett betydelig forskjell fra GPRS, og du kan i tillegg bruke EDGE overalt hvor du har GPRS dekning. * Telefonen har ikke støtte for minnekort. Dette er noe du sikkert ikke vil savne siden telefonen har 4GB integrert minne, men på en annen side er det jo kjekt med minnekort ettersom du kan ta ta med deg data over alt hvis du skjønne * Ikke noe kamera. * Den er en smarttelefon med Symbian 9.1. Jeg synes Windows Mobile 5 er bedre. Konklusjonen er vel at W950i først og fremst er en Walkman telefon. Altså en telefon som i hovedsak er ment for å brukes som en musikkspiller, samt en telefon så klart. Qtek 8500 er ikke dårlig som musikk spiller heller, den har trossalt Windows Media Player, som ifølge Amobil fungerer like så bra som hvilken som helst MP3 spiller, men telefonen er mer rettet mot "proff" brukeren, med støtte for å lese office filer, osv enn det W950i er. I tillegg er den jo mindre i størrelse og vekt. Endret 1. juni 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
ASW Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Hehe, det høres bra ut. Om du skal sette 8500 mot se w950 hvilken er best da og hvorfor er det ikke w950 ? 6223934[/snapback] http://www.mobile-review.com/review/sonyer...n-w950-en.shtml Tror egentlig W950 er det beste for deg, ta en kikk på denne linken før du bestemmer deg W950 er nok ment for dem som trenger en veldig bra mp3 spiller og for dem som trenger mye funksonalitet. hmm, ser ut som Sony Ericsson med denne telefonen har prøvd å satse på både ungdom og proffbrukeren. Endret 1. juni 2006 av ASW Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Ser ikke helt hvordan W950i tilbyr så mye funksjonalitet utover det å være en god musikkspiller? I min mening er telefonen overpriset (550-650€) Endret 1. juni 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
ASW Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Ser ikke helt hvordan W950i tilbyr så mye funksjonalitet utover det å være en god musikkspiller?I min mening er telefonen overpriset (550-650€) 6224228[/snapback] Hvor mye er 550-650€ i NOK da? hadde håpet at denne telefonen ville ligge på rundt 4000 kr. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) 550 - 650€ = ca 4,281 - 5,059 NOK Qtek 8500 kommer på ca 4000,- NOK uten abb. Endret 1. juni 2006 av Earth657 Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 550 - 650€ = ca 4,281 - 5,059 NOK Dette er prisen med "europeisk snill moms". For å få norsk moms må du hvertfall legge til enda 10-15%. 5,059 x 1.15 = 5817 kr. Lenke til kommentar
software Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg må innrømme at jeg syntes det er meget positivt at det ikke er kamera på w950. Jeg tror og håper at det kan gjøre den mere feilfri og evt bruke mindre strøm? Hvor stor er forskjellen på disse to når det gjelder størrelse både på skjerm og hele telefonen? Og prosessor kraft?Er det bedre oppløsning på noen av disse skjermene? Hva med ting som følger med av handsfree og slike ting? Jeg har bestandig hatt handsfree med ledning men vurderte og kjøpe noe bluetooth greier til min neste tlf. Ser i den anmeldelsen at de anbefaler og ikke ha tlf sammen med mynter, nøkler osv. DET er ikke helt bra da jeg dessverre ikke tenker på hvor jeg oppbevarer telefonen... Ellers må det være den grundigeste anmeldensen jeg noen gang har lest Alvorlig mange funksjoner, kalender og to do listen så meget nyttig ut. RSI støtte er jo heller ikke noe som trekker ned Om det ikke er begrensninger på hvilke filtyper man kan overføre til den så er det jo bare å kaste usb hd jeg har og bruke tlf. Må si jeg ble meeeget lysten på å få den telefonen levert i går Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå