KNurven Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Hei har ein golf 1,8 cl 90mod med såkalt RP motor.. Har problemer med at turtallet er meget høyt på tomgang. ca 2000 hva kan dette skyldes? ser at jeg har litt mere olje enn vanlig (nivå litt over det som er max) kan det ha skylden? Håper på svar, fra ein auto-noob. Endret 31. mai 2006 av KNurven Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Oljenivået skal aldri være over max streken på oljemåleren/stanga dette kan være skadeligt for motoren. Men om det er det som er grunnen til problemet ditt vet jeg ikke. Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 oki. skal uansett skifte olja på den nå. men hvor mange liter skal man ha på? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Husk at når oljen skal fylles må bilen være på et flatt sted. Gjør det aller helst på en bensinstasjon. Regner med at nesten 2 liter går i. Du fyller på med olje, men ikke hele flasken. Så kontrolerer du oljenivået så fyller på så kontrolerer osv helt til du når max. Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Såvidt jeg husker, så går det ganske nøyaktig 4 liter olje i golfen med filterbytte (sjekk indtruksjonsboka). Fyll på 3,5liter etter at du har tømt oljen og bytta filter og start motoren og kjør til oljelampa slukker. du har da fylt opp filteret (ca 0.5l). Sjekk nå olja og fyll opp til maks merket. Det går ca en liter mellom min og maks merket. Det at du har for mye olje har ingenting med for høy tomgang å gjøre Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) nå er jeg null kjent med eldre golfer men. kan være falskluft. se etter sprekker i vakumslanger osv rundt innsuget. kan også prøve og spraye startgass rundt omkring innsug\slanger og se om turtallet ender seg. endrer turtallet seg mens du sprayer med startgass suger den falskluft. du må da bytte den slangen det er hull på. håper detta ble forståelig. er ikke noen kløpper på forklaringer Endret 1. juni 2006 av kensyv Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Det er et veldig kjent problem at den blå tempgiveren på vannstussen ryker.Da går turtallet opp.Det som skjer da er at motoren tror det er veldig kaldt og øker turtallet samtidig som at den får mere bensin.Føler du at motoren putrer litt samtidig som det kommer litt sort røyk av eksosen så er det stor sjangs for at det er tempgiveren.Søk på forumet så vil du finne lignende problem som belgen under innsprøytningen mm Endret 1. juni 2006 av Morten B Lenke til kommentar
KNurven Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Det er et veldig kjent problem at den blå tempgiveren på vannstussen ryker.Da går turtallet opp.Det som skjer da er at motoren tror det er veldig kaldt og øker turtallet samtidig som at den får mere bensin.Føler du at motoren putrer litt samtidig som det kommer litt sort røyk av eksosen så er det stor sjangs for at det er tempgiveren.Søk på forumet så vil du finne lignende problem som belgen under innsprøytningen mm 6225152[/snapback] hei finnes det noen forklaringer hvor jeg finner tempgiveren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå