Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Min pc:

Abit NF7-S

AMD XP 2500

TwinMos 1024

Raedon 9800 PRO

Raptor 74

Det var torsdag da jeg slo den av og på mandag da jeg prøvde å få den på ville den ikke starte... Viftene, DVD rom og hdd starter men etter 0.5 sec slutter hdd og lage lyd. Viftene sviver fortsatt. Etter det står bare det orange "arbeidslyset" og lyser. Tar jeg ut IDE kabelen vil fortsatt ikke maskinen starte men det orange lyset komme ikke på... Skjermkortet virker i en annen maskin så det er vel ikke det... Får ikke opp noen ting på skjermen, helt svart. Av og til kommer "No Signal" opp men ikke mer enn det... Ser ingen ting skadet og kjenner heller ingen svidd "duft". Har nappet alle andre kort for å eliminere disse...

Noen som har et tips til hva det kan være? Må jeg ha nytt hk/cpu?

Takker for kjappe svar!! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Kan det være lynnedslag/overspenning? Er kondensatorene på hovedkortet sprengt?

Fjern støv i pcen.

Prøv clear cmos. Det kan du gjøre ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

Fjern støv i pcen.

Prøv clear cmos. Det kan du gjøre ved å ta ut batteriet på hovedkortet i cirka 10 sekund før du setter det inn igjen.

Hilsen,

efikkan.

6216499[/snapback]

Takk for kjapt svar....

Har støvsugd kabinettet (litt igjen på cpu kjøleren). Skal ikke ha vært noen lyn nedslag i helgen men kondensatorene vet jeg ikke noe om. Går det ann å få testet de? Cmos er også tatt utallige ganger men det virker nesten som bios er borte??

:hmm:

Lenke til kommentar
Hei!

Fjern støv i pcen.

Hilsen,

efikkan.

6216499[/snapback]

Takk for kjapt svar....

Har støvsugd kabinettet (litt igjen på cpu kjøleren). Skal ikke ha vært noen lyn nedslag i helgen men kondensatorene vet jeg ikke noe om. Går det ann å få testet de? Cmos er også tatt utallige ganger men det virker nesten som bios er borte??

6216563[/snapback]

Sjekk at cpu-viften går rundt som den skal. Om kondensatorene på hovedkortet (de runde sylinderene) er sprengte, så vil du se gul masse som har kommet ut av toppen. Isåfall ikke rør de, jeg vet ikke hvilke kjemikalier som kan være inni.

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Hei!

Fjern støv i pcen.

Hilsen,

efikkan.

6216499[/snapback]

Takk for kjapt svar....

6216563[/snapback]

Sjekk at cpu-viften går rundt som den skal. Om kondensatorene på hovedkortet (de runde sylinderene) er sprengte, så vil du se gul masse som har kommet ut av toppen. Isåfall ikke rør de, jeg vet ikke hvilke kjemikalier som kan være inni.

Hilsen,

efikkan.

6216601[/snapback]

Takk for tipsene...

Så på kondisene men de ser ut til å være i orden, vifta går også... Får vel ta ut cpuen bare for å ha prøvd det og...

Er der flere tips så kom med dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...