Laland Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Hei! Jeg har nå hatt Xbox Live en god stund, og det har alltid funket bra. Jeg har nå ett silver abbonement, da jeg ennå ikke har tatt meg råd til gold. Jeg tenkte jeg skulle laste ned noen nye demoer på marketplace, men nå får den plutselig ikke IP. Alle nødvendige porter er åpne og alt funket helt perfekt helt til idag. Jeg har også prøvd og sette opp IP manuelt, ikke at det er store forandringen da. noen som har noen forslag? Alt på harddisken (har premium) funker hvis det skulle ha noe og si. Har ikke så lyst til og gå glipp av den nye oppdateringen. Takk på forhånd Endret 31. mai 2006 av F_S Lenke til kommentar
Laland Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg har allerede gjort det flere ganger. Har en Svitsj med 5 porter, hvor to pc`r er kobla til via god gammeldags kabel og en laptop via wLan. alle disse fungerer perfekt. Er det noe jeg kan gjøre internt i xbox`en i dashbordet? Men takk for svar Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Du kan vel ikke gjøre annet enn det du allerede har gjort. Når du satt opp ip manuelt så mente du vel på xboxen og ikke routeren? hva med å sjekke hva xboxen står som hos routeren? Jeg hadde også prøvd å ta ut harddisken og se om det hjalp.. Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Prøv noe jeg kaller "ånnas måten som nesten er som å blåse inn i nesen". Det vil si skru av alle pcene og xbox 360 en. Restart routeren og deretter start opp xbox 360en og logg på live. Etter du er logget inn på live kan du starte opp pcene (av og til er det eneste måten som fungerer hos meg iallfall, fordi routeren kødder). Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Prøv å kjør 'Test Live Connection' i menyen helt til høyre. Da vil du få opp hva, hvis noe, er galt. Endret 1. juni 2006 av Xecuter88 Lenke til kommentar
Laland Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 (endret) Prøv noe jeg kaller "ånnas måten som nesten er som å blåse inn i nesen". Det vil si skru av alle pcene og xbox 360 en. Restart routeren og deretter start opp xbox 360en og logg på live. Etter du er logget inn på live kan du starte opp pcene (av og til er det eneste måten som fungerer hos meg iallfall, fordi routeren kødder). 6220054[/snapback] Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd... kan jo alltids gjøre det, men det må nesten skje når brodern ikke er i huset.. han er på nett 24/7, men har ikke store peiling på Xbox... han skal nok ut i kveld og kan prøve da, men nå får jeg bare "Network adapter: Disconnected, når kabelen står rimelig godt i (har prøvd med flere kabler, og ja: de har vært kobla til i andre enden)... På "test Live Connection, kom det før at jeg hadde "Network adapter: Connected", så "IP Adress: not found" eller no... Nå kommer det bare Network Adapter Disconnected.. Håper VIRKELIG at jeg ikke må sende den inn, da Live er over halve greia for meg Edit: Ja, jeg satte opp IP`n på Xboxen.. Endret 1. juni 2006 av F_S Lenke til kommentar
DirtyBit Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 har det problemet inne i mellom jeg også.. jeg kjører riktig nok trådløst, det jeg gjør er å dra ut og inn strøm kontakten på rutern så funker alt som pokker Lenke til kommentar
Laland Skrevet 1. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2006 har det problemet inne i mellom jeg også.. jeg kjører riktig nok trådløst, det jeg gjør er å dra ut og inn strøm kontakten på rutern så funker alt som pokker 6225291[/snapback] Da prøvde jeg det. Kan også bare skru av alle pc`r i huset, da bordern er dratt for dagen. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Eddie81 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Så hvordan gikk det etter at broderen var gått for dagen da ? Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Edit: Ja, jeg satte opp IP`n på Xboxen.. 6221697[/snapback] Hvis du har statisk IP, så trur jeg ikke Live! vil fungere, siden den må ha en "offentlig" IP fra M$ ellerno. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 Edit: Ja, jeg satte opp IP`n på Xboxen.. 6221697[/snapback] Hvis du har statisk IP, så trur jeg ikke Live! vil fungere, siden den må ha en "offentlig" IP fra M$ ellerno. 6227452[/snapback] Vel... Den har nå alltid funket med at den får IP automatisk. Da er det noe som er forandra -det kunne nemlig ikke funket bedre før.. og etter at jeg restartet routeren, så skjedde det ikke så veldig mye mer. Kan ikke skryte av så mye mer med å ha skrudd av alle pc`r og så skrudd på Go`boxen igjen... Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Så det skjedde etter at du restartet routeren? Da kan det være problem med routeren. Prøv å oppdater firmware ellerno. Lenke til kommentar
roolf Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Routeren har kanskje tildelt xboxen en ny IP? Sett alle nettverksinnstillinger i xboxen til "automatic", restart xbox og se om det funker. Dersom kablene og router/switch funker skal du da komme på nett. EDIT: ser at du får melding: "Network adapter not found". Dropp det jeg sa over. Problemet ditt er enten at kabel ikke er koblet til, ikke funker, at du bruker feil kabel (den skal ikke være krysset), eller at porten den er koblet til på switchen/routeren ikke funker, er feil eller ikke har kontakt med nettverket. Du vil få samme meldingen dersom du forsøker å koble deg til uten noen kabel i xboxen. Endret 2. juni 2006 av roolf Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Så det skjedde etter at du restartet routeren? Da kan det være problem med routeren. Prøv å oppdater firmware ellerno. 6227759[/snapback] Jeg kan ikke skjønne at det kan være noe gæærnt med den da alle andre ting her i huset som er oppkobla mot den fungerer konge... Begynner virkelig og bli lei av dette.. *Vil ha tilbake Live* Endret 2. juni 2006 av F_S Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Så det skjedde etter at du restartet routeren? Da kan det være problem med routeren. Prøv å oppdater firmware ellerno. 6227759[/snapback] Jeg kan ikke skjønne at det kan være noe gæærnt med den da alle andre ting her i huset som er oppkobla mot den fungerer konge... Begynner virkelig og bli lei av dette.. *Vil ha tilbake Live* 6228229[/snapback] OK. Daså. Tenk ikke mer på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå