Gå til innhold

Betale med PayPal?

Anbefalte innlegg

Er litt usikker på hvor denne posten hører hjemme...uansett, prøver her:

Jeg lurer på hvordan jeg kan betale til en venn i Amerika, uten å måtte sende pengene i dollar i posten til ham. Jeg kjøpte et grafikkort av'n for en billig penge, og han sa at jeg burde bruke PayPal for å betale ham. Så jeg bestemte meg for å prøve PayPal da, og gikk inn på paypal.com, og registrerte en konto der.

Jeg så at det var to måter å legge inn cash på kontoen sin på PayPal. Ene var via kredittkort og andre via en giro i banken. Ettersom jeg ikke har kredittkort, ble det giro. Jeg fylte ut giroen med den informasjonen som trengtes, og betalte inn til PayPal's kontonr.

Seks dager senere, har fortsatt ikke pengene blitt registrert på PayPal kontoen min, ennå det står på PayPal.com at det bør ta "3-4 business days".

Jeg betalte inn 2700 NOK, og det er ennå ikke registrert innbetalt. Finns det noen måte Posten eventuelt kan "spore" pengene på, eller er de bare forsvunnet? Noen som har erfaring med PayPal her som kan hjelpe meg?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du har din kvittering hvor det står blankettnummeret på, så kan pengene spores:) Ellers så skal ikke betalinger hvor mottakernavnet ikke stemmer overens med kontonummeret gå gjennom.

Videre så er det bare å si det at POSTBANKEN er #¤"/#¤/" treige til å overføre penger, så hvis du manuelt fylte ut en giro og betalte over skranke, kan det lett ta opptil 10 dager før mottaker får pengene inn på konto:)

Lenke til kommentar

Du er sikker på at du har skrevet den meldingen til mottaker riktig. Hvis du ikke har det har det nok havnet et eller annet annet sted. Du kan prøve å kontakte paypal og se om de kan hjelpe deg. Jeg tror paypal ikke er så værst så lenge du får pengene inn på kontoen og ingen der tar penger fra deg, noe jeg har hørt at har hendt, men om det er riktig vet jeg ikke. Du kan jo se om det kommer i løpet av en dag eller to. Hvis ikke er det vel bare å se på pengen som tapt er jeg stygt redd for. Samtidig så kan de av en eller annen grunn nok også komme mye senere.

Lenke til kommentar

Skjønner....så hvis jeg har blankettnummeret, så skal det være mulig å spore pengene? De kan ikke bare gå fortapt, ett eller annet sted i "systemet" må de jo være...?

Jeg skrev inn den meldingen til mottaker, eller "Bank Transfer ID" i delen kalt "betalingsinformasjon" på giroen. Det er riktig, ikke sant?

I delen på giroen kalt "mottaker", skrev jeg bare "PayPal International LTD."

Endret av Cookie1
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale deg å vente litt lenger. 2-4 business days er nok det det vil ta paypal å registrere at pengene har kommet inn på sin konto, før de krediterer din "internett konto" Du har fremdeles ikke svart på om du betalte på posten?

I tilfelle kan du nemlig regne med opp til 10 dager + 2-4 business days.

Lenke til kommentar
Jeg vil anbefale deg å vente litt lenger. 2-4 business days er nok det det vil ta paypal å registrere at pengene har kommet inn på sin konto, før de krediterer din "internett konto" Du har fremdeles ikke svart på om du betalte på posten?

I tilfelle kan du nemlig regne med opp til 10 dager + 2-4 business days.

6216090[/snapback]

Jupp, jeg betalte på Postbanken.

Så jeg har fylt inn giroen riktig?

Lenke til kommentar

Når du betaler til en paypal konto så er din eneste oppgave å gi banken den infoen de trenger, og vist det da skjer noe galt så er det banken du brukte som har skylden og ikke du som kunde (så du kan nesten ikke gjøre noe galt).

Hos meg tok det hele 12 dager før det vart registrert på paypal kontoen min. :mad:

Lenke til kommentar
Jeg vet om en som hacker PayPal.. Ikke norsk da seff :p

Men sjansene for at det blir deg er vel ganske minimale da.

Alikevel, han er neppe den eneste som gjør det.

6217289[/snapback]

Jasså? Vell, hvis pengene jeg har på PayPal kontoen (hvis de noen gang kommer inn), blir borte, så er det vell PayPal sitt ansvar. De får vær så god å sørge for ordentlig sikkerhet!

Lenke til kommentar

Skjønner, skjønner...men er ikke så bekymret for det, men mer bekymret for om pengene faktisk noen gang vil komme inn på PayPal kontoen min!!

Forresten, trenger man en såkalt "Verified" account for å kunne legge til "funds"?

I så fall har jeg et problem...for å vertifisere PayPal accounten min må jeg jo ha kredittkort, og det har ikke jeg...:(:(

Lenke til kommentar
Så vidt jeg husker må du ha Visa kort eller tilsvarende for å bli verifisert. Jeg tror ikke det har noe å si så lenge du ikke skal selge med paypal. Det kan jo være lurt å se hva paypal sier om det.

6227415[/snapback]

Vell, jeg har kontaktet dem 2 ganger angående dette. Jeg har sagt til dem at jeg har satt inn 2700 NOK på PayPal kontoen, men at kontoen ikke er verifisert. Videre har jeg spurt om man trenger verifisert konto for å kunne sette inn penger på PayPal kontoen, men svarene dems har vært til dels uklare. (dårlig kundeservice)

Uansett, hvis man virkelig trenger en verifisert PayPal konto for å kunne sette inn penger på den, syns jeg de ivertfall burde advare folk ordentlig på nettsidene om dette.

Og hvis man virkelig trenger en verifisert konto for å kunne sette inn penger på den, hvor blir det da av pengene jeg betalte inn med giro?

Endret av Cookie1
Lenke til kommentar
Løste det seg på noen måte?

6278171[/snapback]

Har kontakta dem for 3 gang. De sier at de ikke har registrert noen penger innbetalt i det hele tatt. Jeg får vell gå til Postbanken å be dem spore pengene =/.

Det var 2700 kroner rett ut av vinduet. :mad:

Lenke til kommentar

Underlige greier. Jeg har ikke verifisert paypal-konto, men har flere ganger (i anledning at jeg byttet bank/visakort) overført penger manuelt. Riktignok via nettbank, men ingen problemer. Da dette er en stund siden, aner jeg ikke hvor lang tid det tok.

Lenke til kommentar
Underlige greier. Jeg har ikke verifisert paypal-konto, men har flere ganger (i anledning at jeg byttet bank/visakort) overført penger manuelt. Riktignok via nettbank, men ingen problemer. Da dette er en stund siden, aner jeg ikke hvor lang tid det tok.

6287249[/snapback]

Phew...da har jeg ivertfall bekrefta at det funker med en ikke-verifisert PayPal konto! Da blir det vell å gå ned til Postbanken i morgen og etterlyse penga. Håper inderlig at det er mulig å spore dem.

Lenke til kommentar

6287249[/snapback]

Har du postbankens nettbank? Jeg skjønner ikke helt hvordan man skal overføre penger derfra og til paypal, har dere noen forslag?

Lenke til kommentar

6287249[/snapback]

Har du postbankens nettbank? Jeg skjønner ikke helt hvordan man skal overføre penger derfra og til paypal, har dere noen forslag?

6305679[/snapback]

Gode nyheter, pengene ble endelig registrert på PayPal kontoen min! Yay!

Uansett, er det noen som vet hvor mye PayPal tar for overføring av penger?

Og hvor mye de tar for sending av penger?

Og hvor mye de tar for å veksle om fra USD til NOK?

Lenke til kommentar

Vi tro alt det står i paypal sine guidelines, hvis du leser de.

Har vært PayPal kunde siden 2001 elns. og har aldri hatt problemer med de. Men så har jeg da også visa. Hvis du er over 15 så får du vel visa på bankkortet til de fleste bankene her i landet nå? (Visa debit vel og merke, ikke visa kredit ;) )

-C-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...