Gå til innhold

Døde piksler. Rettigheter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MAXILA: Ja, det har du, men det er en råtten måte å gjøre det på ovenfor forselger.

 

Du har ingen bytterett på skjermer med pixelfeil med mindre du tegner en pixelfeilgaranti eller produsenten har en egen pixelfeilgaranti.

For å få byttet en skjerm er det visse regler som gjelder for hvor mange pixler som skal være defekte, lysende, spredt, i cluster el.l.

Lenke til kommentar
MAXILA: Ja, det har du, men det er en råtten måte å gjøre det på ovenfor forselger.

 

Du har ingen bytterett på skjermer med pixelfeil med mindre du tegner en pixelfeilgaranti eller produsenten har en egen pixelfeilgaranti.

For å få byttet en skjerm er det visse regler som gjelder for hvor mange pixler som skal være defekte, lysende, spredt, i cluster el.l.

6215784[/snapback]

 

Tullball. Eller i alle fall litt tullball. Alle LCD-skjermer går under ISO 13406-2 standarden for skjermer, og der har man ganske spesifikke regler for døde pixler. Hvor mange døde pixler som skal til før et produkt kan ansees som ubrukelig osv.

 

Enkelte produsenter har egne ordninger, som i en del tilfeller varierer fra land til land (f.eks. Eizo), med mye strengere regler for døde pixler, det er også noe å ha i bakhodet.

 

Siden du har en Acer-skjerm vil jeg tippe den går under ISO 13406-2, jeg tror ikke Acer har noen spesialregler. Jeg husker ikke de nøyaktige reglene i farten, men det er jo bare å søke seg frem.

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar
Du har ingen bytterett på skjermer med pixelfeil med mindre du tegner en pixelfeilgaranti eller produsenten har en egen pixelfeilgaranti.

 

Hva med å lese hva du har skrevet selv? Du skriver at man ikke har bytterett på skjermer med mindre man tegner en pixelfeilgaranti eller produsenten har en egen pixelfeilgaranti. ISO 13406-2 gjelder for alle skjermer, gjør den ikke? (noe jeg for så vidt skrev feil i min post)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...