Gå til innhold

Svindlet av svensker, Intermedica

Anbefalte innlegg

For noen uker siden ringte en dame og maste om noe gratisprøver på kosttilskudd. Hun ringte fra Intermedica. Han sa flere ganger at jeg ikke forpliktet meg til noe som helst, og at jeg skulle få noen prøver i posten, der alt jeg måtte betale var portoen. Greit det, hvorfor ikke sa jeg, dum som jeg var.

Idag kom det 2 nye pakker i posten, hver av de har en pris på 149kr!! Nå er jeg plutselig blitt medlem!! Så besøker jeg siden deres, der står det at den er nede.

Tenker jeg skal ringe og slenge de full i drit, forbanna svensker, men om jeg ikke kommer gjennom der, hvem skal jeg kontakte for å få dette ut av verden? Kan bare glemme at jeg betaler for dette! Hadde jeg bodd i Sverige hadde jeg besøkt dem personlig! Så, hvem her i kjære Norge kan hjelpe meg?

Edit: Fant nettopp dette.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

først av alt: Aldri stol på en svenske :p

Men du sender bare posten tilbake å nekter å betale for det. Eventuelt anmeld det! Det er faktisk ulovlig å oppgi feil informasjon om et produkt i norge. så vil anta det samme gjelder for sverige.

Lenke til kommentar
først av alt: Aldri stol på en svenske :p

Men du sender bare posten tilbake å nekter å betale for det. Eventuelt anmeld det! Det er faktisk ulovlig å oppgi feil informasjon om et produkt i norge. så vil anta det samme gjelder for sverige.

6215870[/snapback]

Jeg sender det tilbake, sammen med et brev der jeg skriver hvorfor, og hva som vil skje om jeg fortsetter å få dette dritet i postkassen.

Synd de ikke holder til i Norge, da hadde det blitt månelyst :p

Lenke til kommentar
Nei. Ikke send produktet tilbake. Send et brev der du skriver at du ikke har gjort noe avtale om dette, og dersom de vil ha produktene sine igjen, må de komme å hente dem.

6216997[/snapback]

men da har jo intermedica vunnet.

mitt råd er å ikke hente pakken i posten, og eventuelt si til posten at de bare kan sende den tilbake på intermedicas regning.

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar

"Jeg sender det tilbake, sammen med et brev der jeg skriver hvorfor, og hva som vil skje om jeg fortsetter å få dette dritet i postkassen.

Synd de ikke holder til i Norge, da hadde det blitt månelyst "

husk å få returkvittering då hvis du sender det tilbake.. sånn at du har bevis for retur hvis det går til inkasso.. jobber sjøl med inkasso og vet kor viktig det er..

lindorff sendte jo tidligere ut krav fra intermedica, men etter mange klager så avslutta de alle sakene.. har også vært i tv2 hjelper deg dette firmaet.

http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/article643561.ece

Endret av HPS
Lenke til kommentar

Du får ikke returkvittering såfremt du ikke sender hele greien som en pakke. Det er ikke kvittering for annet enn porto på brevsendinger. Du kan eventuelt sende det som rekommandert sending, men jeg mistenker at de ikke kommer til å hente brevpakken da :p

Lenke til kommentar

Hva med å registrere seg på http://www.brreg.no/ så slipper en slike telefonselgere. Registrerte meg for et par år siden og har hatt 0 oppringinger :)

Hadde jeg fått en slik pakke så hadde jeg kastet den. Hadde jeg hørt mer fra dette firmaet så hadde jeg nektet for å ha mottatt noe som helst (sålenge det kun er vanlig post). Gir de faen i lovverket så hvorfor bry seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...