steveak Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Så var det slutt sannsynligvis, The Pirate Bay ble tatt ned i dag. Visstnok til stor dramatikk og oppmerksomhet med 50 politifolk og greier. Men noe sier meg at siste pip ikke er hørt fra de gutta... :!: som i Sverige er blitt en politisk faktor med Piratbyrån i spissen. http://www.digi.no/php/art.php?id=305856 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=305844 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118223 Gjenstår å se om de er like tøffe i kjeften nå som i svarene til ulike selskaper og advokatfirmaer... Lenke til kommentar
............... Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Så var det slutt sannsynligvis, The Pirate Bay ble tatt ned i dag. Visstnok til stordramatikk og oppmerksomhet med 50 politifolk og greier. Men noe sier meg at siste pip ikke er hørt fra de gutta... :!: som i Sverige er blitt en politisk faktor med Piratbyrån i spissen. http://www.digi.no/php/art.php?id=305856 http://www.itavisen.no/php/art.php?id=305844 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118223 Gjenstår å se om de er like tøffe i kjeften nå som i svarene til ulike selskaper og advokatfirmaer... 6215688[/snapback] søk, så kan du poste... Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=584769&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=584768&hl= Lenke til kommentar
MisterB Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jaja.. den siden var jo vistnok veldig dårlig..men sikkert et par som blir litt skuffet.. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 begynner og bli en del av disse postene nå. men dumt at det ble nedlagt da, eller det kommer sikkert tilbake Lenke til kommentar
steveak Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Sorry, jeg er ikke inne på de andre forumene. Kun her på nettverk. Men synes nå det er synd jeg i alle fall. Lenke til kommentar
steveak Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Og hvem i all verden søker før man poster forresten?? Glem det. Sorry, jeg er ikke inne på de andre forumene. Kun her på nettverk. Men synes nå det er synd jeg i alle fall. 6215724[/snapback] Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 50 politifolk til å ta tre nerder i 20årene..? Ække no rart i at ekte kriminalitet begynner å bli et større og større problem. *Krysse fingrene for at de kommer tilbake* Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Og hvem i all verden søker før man poster forresten?? Glem det. Sorry, jeg er ikke inne på de andre forumene. Kun her på nettverk. Men synes nå det er synd jeg i alle fall. 6215724[/snapback] 6215737[/snapback] Hørt om ? Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 De kommer nok tilbake skal dere se Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 50 politifolk for å ta noen servere med torrentinfo! Har de tatt alle pedofile på nettet siden de prioriterer tpb? Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jaja ... De kommer nok tilbake skal dere se. I mellomtiden får vi ta til takke med alle de andre gode alternativene. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 50 politifolk for å ta noen servere med torrentinfo! Har de tatt alle pedofile på nettet siden de prioriterer tpb? 6216047[/snapback] Såvidt jeg vet er Gary Glitter løs igjen ... Skvatt realt da jeg så nyheten, må innrømme det. Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Dette har jo skjedd før med Piratebay, å da varte det ikke lenge til de var oppe igjen. Satser på at de er oppe igjen om ikke så altfor lange Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det var et PR-stunt den gangen, da \o: Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Skulle ha installert super kraftige magneter rundt pcene som sletter alle bevis Rart at de ikke har tatt noen forhåndsregler... #Ikke ha eiendom registrert på seg selv. #Samme går for kjøretøy. #Disker i et egen rack, med eksplosiver, høyspenning etc klar for å ødelegge. #Brukt mobil med kontant kort, ikke registrert selvfølgelig. #Den over funker bare hvis du bruker kryptert telefon, får kjøpt på nettet kombatibelt med vanlig GSM. #Eventuelt hatt en leilighet i sitt navn, rigga med sprengstoff så når folka sparker opp døra går høyblokka i luften. (okey okey, den tok eg fra en film) Kommer litt annpå hvor mye du har tenkt å ligge i det. Dog er det litt latterlig, for vanlig "crime" begynner å ta overhånd. Hvis du har litt mellom ørene, planlegger litt hva er egentlig sjangsen for å bli tatt hvis du raner en bensinstasjon,taxi,nærbutikk,buss,minibank? Tross alt, hører vi som oftest bare om de som blir tatt. Nei, nett kriminalitet har så jævlig lite å bety at dette nesten var litt tragisk egentlig. Sikker på de 50 folka hadde noe annet, viktig, å gjøre. Endret 31. mai 2006 av chills Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hvorfor? De har jo ikke gjort noe ulovlig Lenke til kommentar
O.J Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Skulle ha installert super kraftige magneter rundt pcene som sletter alle bevis Rart at de ikke har tatt noen forhåndsregler... #Ikke ha eiendom registrert på seg selv. #Samme går for kjøretøy. #Disker i et egen rack, med eksplosiver, høyspenning etc klar for å ødelegge. #Brukt mobil med kontant kort, ikke registrert selvfølgelig. #Den over funker bare hvis du bruker kryptert telefon, får kjøpt på nettet kombatibelt med vanlig GSM. #Eventuelt hatt en leilighet i sitt navn, rigga med sprengstoff så når folka sparker opp døra går høyblokka i luften. (okey okey, den tok eg fra en film) Kommer litt annpå hvor mye du har tenkt å ligge i det. Dog er det litt latterlig, for vanlig "crime" begynner å ta overhånd. Hvis du har litt mellom ørene, planlegger litt hva er egentlig sjangsen for å bli tatt hvis du raner en bensinstasjon,taxi,nærbutikk,buss,minibank? Tross alt, hører vi som oftest bare om de som blir tatt. Nei, nett kriminalitet har så jævlig lite å bety at dette nesten var litt tragisk egentlig. Sikker på de 50 folka hadde noe annet, viktig, å gjøre. 6216323[/snapback] uavhengig av resultatet får dem nok serveren tilbake. er ikke hostet annet enn .torrent filer der, så tror ikke det blir noe i veien for det. ganske nedtur at siden ble stengt. Lenke til kommentar
Maxila Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 nå står det dette på sida: SITE DOWN In the morning of 2006-05-31 the Swedish National Criminal Police showed a search warrant to Rix|Port80 personnell. The warrant was valid for all datacentres of Rix|Port80 and was directed at The Pirate Bay. The allegation was breach of copy-right law, alternatively assisting breach of copy-right law. The police officers were allowed access to the racks where the TPB servers and other servers are hosted. All servers in the racks were clearly marked as to which sites run on each. The police took down all servers in the racks, including the non-commercial site Piratbyrån, the mission of which is to defend the rights of TPB via public debate. According to police officers simultaneously questioning the president of Rix|Port80, the purpose of the search warrant is to take down TPB in order to secure evidence of the allegations mentioned above. The necessity for securing technical evidence for the existance of a web-service which is fully official, the legality of which has been under public debate for years and whose principals are public persons giving regular press interviews, could not be explained. Asked for other reasoning behind the choice to take down a site, without knowing wether it is illegal or not, the officers explained that this is normal. The TPB can receive compensation from the Swedish state in case that the upcoming legal processes show that TPB is indeed legal. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 bai bai,the pirate bay. welcome the pirate vacation. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg