Sonsol Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Jeg har nå sittet i flere timer og prøvd å finne ut hvordan man overklokker en pc. Jeg har funnet ut litt om oc av skjermkort (men ikke mer enn at det jeg bruker er et program hvor jeg stiller inn på noe mega-hertz til skjermkort og gpu(?)). Jeg savner en guide om å overklokke for komplette nybegynnere. Alle må starte en plass og da hjelper de ikke å si- du må stille inn 1\3\3\3\etellerannet! For det skjønner jeg rett og slett ikke. For oc av prossesoren, trenger jeg et program? Må jeg fysisk endre på den? Hvis jeg trenger et program, hvilket? Hvordan bruke jeg det? Det er slike ting jeg lurer på, og jeg klarer ikke å finne noen tråder som sier noe om det. Jeg har lest igjennom denne inne på overklokking av prossesorer: Guide: Hvordan overklokke og om overklokking, slått sammen med "Overklokke? How?" Men helt ærlig så skjønte jeg ingen ting. Etter å ha lest den skjønte jeg ingenting. Dette er en av tingene som er helt ubrukelig å skrive til en nybegynner: ha god ram som er godkjent for høyere hastighet enn fsb din er orginalt God ram annbefales, og no-name ram er som oftest elendig overklokkingsram. Har du dårlig ram? Sett "divider" på 1:1 Håper noen kan hjelpe Hilsen Sondre Endret 31. mai 2006 av Zelziuz Lenke til kommentar
zIP Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Noen linker til guider fra hw.no (overklokking.no): Del 1 Del 2 Del 3 Del 4 Del 5 Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 Ikkje overklokk for mye da 6220855[/snapback] haha, bra seriøst svar.. begynn med å lese guiden i signaturen min så skjønner du forhåpentlig litt mer.. overklokkingen skjer via bios, som du får opp ved å trykke "del"(delete) når du starter maskinen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå