wolf5 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Etter å ha hatt problemer med treighet ved browsing av større filkataloger (dvs mange filer) over nettverket fant jeg en løsning som jeg tenkte jeg kunne dumpe her for andre. Problemet var at når man skulle åpne en katalog med flere tusen filer så tar det laaaaaaaang tid før man får opp noe. Løsningen fant jeg i en reg setting som øker bufferen som brukes for å sende data mellom maskinene. Dette skal visst nok bety at windows bruker noe mer minne. Etter å ha lagt inn regfil1.reg (se under) gikk dette like raskt som hvilken som helst annen katalog. En annen tweak er at i NTFS systemet blir hver fil oppdatert med info om når den sist ble åpnet(Last Accessed). Dette kan redusere filsystem performance når mange filer blir åpnet (f.eks mange små filer). Så regfil2.reg inneholder setting som slår av denne oppdateringen. De 2 Reg settingsene: regfil1.reg: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters] "SizReqBuf"=dword:0000ffff regfil2.reg: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem] "NtfsDisableLastAccessUpdate"=dword:00000001 Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Kjekt å vite, takk for tipset! Hilsen en annen ulv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå