Gunn@r Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Når jeg går inn i BIOS, så står harddisken som den skal (installert å alt sånt). Men når jeg setter inn CDen for Win XP og skal prøve å installere XP på nytt eller prøve å reparere det, så kommer det opp at det ikke er installert noen harddisk. Har sjekket kabelen også og slikt. Har til og med prøvd med en ERD-plate, men selv ikke den finner harddisken. Så det ser ut til at det er kun i BIOS PCen finner harddisken. Grunnen til at jeg vil reparere eller installere XP på nytt, er fordi jeg får en bluescreen ved oppstart. Lastinga av XP starter (så det må jo finnes en harddisk alikevel) ved at man får opp den svarte bakgrunnen med Windows-logoen og denne smale linja med den tingen som går fra venstre til høyre. Så etter noen sekunder får jeg opp bluescreenen. Hva skal jeg gjøre? Er tom for idèer.... Lenke til kommentar
valentino Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hvilket hovedkort har du? Er hardisken Sata eller Pata (IDE)? Lenke til kommentar
Nvidia Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hvis det er en S-ATA disk så må du sikkert bruke en diskett med driver til S-ATA kontrollen til hovedkortet ditt (burde følge med hovedkortet). Sett inn denne å trykk F6 under installering av XP. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 det er en sata-disk ja windows har fungert helt fint fra 1 år tilbake til for bare ei uke siden eller no. så disken funker sånn sett. det var først etter broren min var på maskinen å slettet noen filer han ikke burde ha slettet for å si det sånn. kan han ha slettet en driver eller no til selve disken da kanskje? Lenke til kommentar
valentino Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Gå til hjemmesiden for produsenten av hovedkortet ditt. Last ned Sata driverne. Legg de på diskett. Boot fra windows cd. Trykk F6 når du får beskjed om det for at den skal laste driverne. Edit: Dette er forklart mye bedre i Sata guiden som ligger i kategorien for lagringsmedier. Les del 1 og del 2 så er du godt rustet til å innstallere windows. Endret 31. mai 2006 av valentino Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 nå begynner det å se litt lysere ja....eller æ begynner iallefall å forstå litt mer hehe skal prøve dette tusen takk for svarene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå