Iris_L Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Er det noen her som har en slik kode? Skulle gjerne hatt det på hjemmesiden min, få å se hvor mange av medlemmene som er pålogget. Er det vanskelig å legge inn på siden? Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Bruker denne jeg: if($brukerid != ""){ $sql = "UPDATE brukere SET lastlogin = '".date("U")."' WHERE id = '".$brukerid."'"; $resultat = mysql_query($sql); } $time = date("U") - 300; $sql = "SELECT COUNT(*) FROM brukere WHERE lastlogin > $time"; $resultat = mysql_query($sql); $rad = mysql_fetch_array($resultat); $online = $rad[0]; Må ha et felt i databasen som heter lastlogin da. Hvis en bruker ikke er aktiv innen 5 min (tror jeg) så blir den tatt bort. Har den på hver side slik at den blir oppdatert hele tiden. Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Tusen takk Skal se om vi får det opp på siden nå da EDIT: Hvordan kommer det til å se ut om jeg bruker den? Jeg vil gjerne ha det slik at det kommer feks et lite ikon opp ved siden av brukernavnet i medlemslisten. Endret 31. mai 2006 av Iris_L Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 // Inni en while loop som lister opp medlemmer... $time = date("U") - 300; if($rad['lastlogin'] > $time){ $online = TRUE; } else{ $online = FALSE; } Tror det skal funke ellers så skal det > i if setningene byttes ut med < Lenke til kommentar
Iris_L Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 // Inni en while loop som lister opp medlemmer... $time = date("U") - 300; if($rad['lastlogin'] > $time){ $online = TRUE; } else{ $online = FALSE; } Tror det skal funke ellers så skal det > i if setningene byttes ut med < 6215297[/snapback] Bare den koden da? Eller skal den kombineres med den du sende over? Kommer det opp et lite ikon/tekst ved siden av brukernavnet da? Lenke til kommentar
missiongul Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 $sql = "SELECT * FROM brukere"; $resultat = mysql_query($sql); while($rad = mysql_fetch_array($resultat)){ $time = date("U") - 300; if($rad['lastlogin'] > $time){ $online = "Ja"; } else{ $online = "Nei"; } echo "Brukernavn: ".$rad['brukernavn']." Online: ".$online; } Noe sånt tenkte jeg på... Lenke til kommentar
Peter Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 hvorfor bruker folk date() med U istedenfor time() ? Jeg innbiller meg at time() må være mye raskere da det ikke er noe parsing inne i bildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå