Skagen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Hva er grunnlaget til denne razziaen? Har ikke piratebay hvert oppe i retten, og de har funnet ut at det er en lovlig side?AtW 6215132[/snapback] - De har valgt å gjøre dette til tross for at flere svenske rettssaker har vist at virksomheten (TPB/torrents) ikke strider mot svensk lovgivning, sier han. - Til tross for dette vil altså svensk politi gå inn og stenge ned nettsidene. Hentet fra VG sin dekning av saken. Når en domstol har bestemt at TPB ikke er lovstridig, er det ikke på en måte et lovbrudd at politiet da aksjonerer mot de uten grunn? Er ingen kløpper på juss, så ikke drep meg nå Endret 31. mai 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Dwagon Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Svenske politiet har vell baisa på leggen sin nå. Når rettsvesnet hos søta bror har sakt at siden er lovlig så skal de da ikke ha fått rassia ordre, siden det må være GOD mistanke om bevis som må sikres. og det kan de umulig ha hatt når de er "godkjent" av loven. Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg legger også merke til at Mininova og Seedler er nede, samentreff?! I think not! Jeg vet ikke hvorvidt disse serverene også ligger i Sverige, men jeg finner det suspekt uansett. Lukter jeg et "kjemperazzia" mot piratkopiering? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg legger også merke til at Mininova og Seedler er nede, samentreff?! I think not! Jeg vet ikke hvorvidt disse serverene også ligger i Sverige, men jeg finner det suspekt uansett. Lukter jeg et "kjemperazzia" mot piratkopiering? 6215571[/snapback] Oi da, det hadde ikke jeg fått med meg. Lukter rart dette ja. Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg legger også merke til at Mininova og Seedler er nede, samentreff?! I think not! Håper bare det skyldes at alle brukerne til PB har tatt turen dit... men jeg regner med at de er tatt med i dragsuget ja... Lenke til kommentar
ghrr Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 mininova funker fint her! synd med tpb:( Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Jeg legger også merke til at Mininova og Seedler er nede, samentreff?! I think not! Håper bare det skyldes at alle brukerne til PB har tatt turen dit... men jeg regner med at de er tatt med i dragsuget ja... 6215585[/snapback] Jeg var mest bekymret over mininova jeg... EDIT: ser ut som den vertfall er opp nå Endret 31. mai 2006 av haddis Lenke til kommentar
ersa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 mininova funker her også... TPB kommer nok opp igjen snart. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Med tanke på at de sendte 50 (!!)mann så kan mye tyde på at svensk politi ikke engang vet hva en server/datamaskin er. Lurer forresten på om noen svenske politimenn ble skadd under aksjonen, man vet jo aldri hva disse serverene kan finne på i en truet situasjon. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Med tanke på at de sendte 50 (!!)mann så kan mye tyde på at svensk politi ikke engang vet hva en server/datamaskin er. Lurer forresten på om noen svenske politimenn ble skadd under aksjonen, man vet jo aldri hva disse serverene kan finne på i en truet situasjon. 6215632[/snapback] Ja, jeg tenkte på det samme selv, 50 folk for å beslaglegge et par servere? Er ikke alle nerder forunt å oppleve slik action. AtW Lenke til kommentar
embark Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Kjedelig for de som ikke vet om bedre torrent-sider. Endret 31. mai 2006 av Ferr Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Huff.. Kansje jeg skal gå å klippe meg å få meg en jobb istedenfor? Regner med TPB klarer seg og er oppe å går igjenn så fort som mulig. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Er en stund siden jeg lastet ned noe derfra, har heldigvis andre, og mer kvalitetssikrede kilder for min underholdning. Men, jeg kjøper filmer jeg liker, faktisk, synes det er trivelig å ha en velfylt filmhylle med originaler. Kanskje politiet var redd for å bli pinget mens de arresterte server'ne? "Watch out, they may be carrying floppies".. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Fint å se at politiet prioriterer de viktige sakene. De kunne jo faktisk finne på å etterforske småsaker som omfatter voldtekter og blind vold. 6215150[/snapback] Gud forby! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Haha, "tilstanden hos 3 svenske politimenn er ustabil etter å ha blitt pinget gjentatte ganger under razziaen". Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Detta suger hardt, politiet bør da ha bedre ting enn å kødde til TPB. Brenn politi, BRENN!! Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Neeeeeeei Snufs, da var det livet ødelagt Lenke til kommentar
Jan Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Fint å se at politiet prioriterer de viktige sakene. De kunne jo faktisk finne på å etterforske småsaker som omfatter voldtekter og blind vold. 6215150[/snapback] LOL. Blind vold burde jo vært lovlig.. Har ikke brukt TPB noe særlig tbh. Lenke til kommentar
Staalkontroll Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) - The Pirate Bay är en sida som tillhandahåller upphovsrättskyddat material där upphovshovsrätten inte har följts, säger Göranzon till tv4.se. PB i seg selv inneholder faktisk ikke "upphovrattskyddat material" Endret 31. mai 2006 av haddis Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Blir artig å se hva politiet sier at de har gjort for noe galt.. siden en torrent ikke inneholder noe annet en data om hvor brukeren kan finne ulovlighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg