Gå til innhold

Oversett WoW til norsk-tråden!

Anbefalte innlegg

ingen som har tenkt på og ta den engelske language packe'n på wow-europe.com sia og gjøre om til norsk? :p jeg har tenkt en del på det:p og det hadde vært kult om man hadde norsk wow ^^

6280343[/snapback]

Joda, men det forutsetter seff også en norskspråklig lyd-patch. Syntes jeg hører det for meg, hver eneste dverg ikke-spiller-karakter i Jernsmia gauler til deg: "Hold føttene dine i bakken" eller "Av gårde med deg" etter å ha gjort diverse ærend.

Mer irriterende kunne det sikkert ha vært og hørt en kriger til stadighet rope: "Helbred meg!", "Jeg trenger helbreding" eller "Trenger mer raseri" mens han står og stridsvogner et stort beist.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, men det forutsetter seff også en norskspråklig lyd-patch. Syntes jeg hører det for meg, hver eneste dverg ikke-spiller-karakter i Jernsmia gauler til deg: "Hold føttene dine i bakken" eller "Av gårde med deg" etter å ha gjort diverse ærend.

Mer irriterende kunne det sikkert ha vært og hørt en kriger til stadighet rope: "Helbred meg!",  "Jeg trenger helbreding" eller "Trenger mer raseri" mens han står og stridsvogner et stort beist.

6571610[/snapback]

Og dvergene må seff ha dialekt. Are Sende Osen kunne spilt inn stemmen til dvergene: "Æ treng meir førrbainnelse!", "Helbred mæ!", "Hoill fotainn på bakken!" osv...^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Hva er EMO? er så lei av å se den tingen der og ikke vite hva det betyr!

6570441[/snapback]

Enig! Nærmeste jeg har kommet er musikkstilen "emo" fra "emotional". Det er pusete metall/punk for svartkledde ungdommer i identitetskrise.

Jfr. Urban Dictionarys definisjon.

Men hva betyr "rogue = EMO HAHAHAHAH!!"

6571024[/snapback]

Emo brukes om emosjonelt ustabile folk (les: whiners o.l.) i slike spill :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Noen av disse "oversettelsene" vitner om elendige språkkunnskaper, til tross for at forfatteren spiller et engelskspråklig spill.

Det er utrolig hvor mye mer man skjønner av wow hvis man er utstyrt med gode engelskkunnskaper.

Hadde jeg skulle begynt med wow aktivt igjen hadde jeg (om mulig) spilt på US realms for å slippe unna det språkhelvette man blir plaget med på EU realms.

Det er flaut at vi -ett av de rikeste og minste (folketall)- landet i verden ikke er ett av de beste i verden på engelsk (andrespråk).

Edit: Det er også tydelig at folk ikke har lest bøker som er fulle av lignende oversettelser som feks Lotr.

Det blir selvfølgelig dumt å direkte oversette navn på spells ol...

On topic:

Den eneste humoristiske og kreative oversettelsen jeg fant var:

Mocking blow - Kilevink

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w

Ville aldri klart å spille med norsk språk eller på en norsk server. Blir flau nok av å være fra skandinavia av serveren jeg spiller på.

Endret av Slettet-PJ3x8Q2w
Lenke til kommentar
Ville aldri klart å spille med norsk språk eller på en norsk server. Blir flau nok av å være fra skandinavia av serveren jeg spiller på.

Er for såvidt enig i det med norsk språk og norsk server, men lurer veldig på det med å være flau over å være fra Skandinavia...har du virkelig noen grunn til å være flau over det?

Selv spiller jeg på US servere og ser til tider en del skandinaver der. Så langt har jeg aldri følt at jeg hadde noen grunn til å være flau over å være fra Skandinavia, og de fleste jeg kommer i kontakt med på de serverene - for ikke å si alle - har da ingenting mot skandinaviske spillere.

Lurer bare..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...