Gå til innhold

HW-Lan 06: Konkurranse i BF2 - regler?


Dahl

Anbefalte innlegg

Grunnen til at de fleste erfarne BF2 spillerene vil ha Infantery Only er fordi de aller fleste synes det er morsomt med Bullets Only. Slik at de slipper å bli horet ræva av en tank, eller spille mot et lag som kun spammer claymore.

 

Infantery Only FTW.

6318254[/snapback]

De er redd for å bli eid, med andre ord? :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Grunnen til at de fleste erfarne BF2 spillerene vil ha Infantery Only er fordi de aller fleste synes det er morsomt med Bullets Only. Slik at de slipper å bli horet ræva av en tank, eller spille mot et lag som kun spammer claymore.

 

Infantery Only FTW.

6318254[/snapback]

De er redd for å bli eid, med andre ord? :)

6318430[/snapback]

Sorry, men LOL! I høyeste grad ikke

 

Spiller du i en klan eller på høyere nivå forresten?

Lenke til kommentar

Spiller litt av og på i en klan med venner herfra. Ikke akkurat høyere nivå, men litt høyere enn midt på treet vill jeg ha sagt. Jeg har vært med i et par klanmatcher. Vi har til og med spilt mot de som visstnok skulle være en av Norges beste klaner. (ja, vi ble eid)

Lenke til kommentar

Heter klanen din? :)

 

Det er da helt åpenbart at en turnering med 4-6 spillere på hvert lag avholdes som infantry-only. Dere mener vel også at vi skal spille Clean Sweep 16p med 5 spillere dere eller?

Og når det gjelder Battlefield.no sine regler så er de fine de, for uorganisert publicspilling, noe som på ingen måte er likt en turnering.

Det skal være en konkurranse, og ikke en morsom event.

Lenke til kommentar
Synes serverreglene til battlefield.no er fornuftige:

 

Battlefield 2 - serverregler

*snip*

6273341[/snapback]

Eh? De der gjør seg kanskje public, ikke i en konkurranse.

 

Men dere/du som vil ha claymores og stuff. Join #tlv @ quakenet, tenk deg dette scenarioet: Du og dine medspillere har nettopp kjempet deg gjennom et claymorehelvete, med alle mulige veier sperret, dere nærmere dere flagget med der dukker en tank opp. 15sek senere er dere nok en gang i gang fra start, og nå er de samme claymorene lagt opp nytt og det samme skjer. Hvis vi glemmer timelimit, tickets og later som om dere skulle klart å komme dere forbi, så vil dere komme dere på flagget. Der vil dere først bli sprengt til helvete av c4, og nadet tilbake til mainbase av en supportfyr med kompisser.

 

Vær så snill! Ikke si at dette er gøy! En compo skal handle om ferdigheter, individuelt og sammen, ikke hvem som legger claymores på de beste stedene.

 

Min klan spiller 2-3 4on4/5on5 kamper om dagen, vi er etter hvert klar over hva som er gøy og hva som fungerer.

 

Greit er det folka vil, så får de bare arrangere en 12on12 eller noe med alt lov. Bare ikke forvent at noen klaner (ingen andre eller forøvrig) kommer til å stille.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar
Heter klanen din? :)

 

Det er da helt åpenbart at en turnering med 4-6 spillere på hvert lag avholdes som infantry-only. Dere mener vel også at vi skal spille Clean Sweep 16p med 5 spillere dere eller?

Og når det gjelder Battlefield.no sine regler så er de fine de, for uorganisert publicspilling, noe som på ingen måte er likt en turnering.

Det skal være en konkurranse, og ikke en morsom event.

6319607[/snapback]

Team Baggy Pants. Ikke spør meg hvorfor vi heter det.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Se på tg reglene, de var nesten perfekte. Jeg har spilt bf2 lenge på høyt nivå og kan bidra med litt ordentlige synspunkter på dette, med litt mer hold i enn innspill fra tilfeldige forumbrukere :)

6483269[/snapback]

Og hvorfor skal dine synspunkter ha sA mye bedre hold en tilfeldige forumbrukere?

 

Om du hadde fulgt med, sA hadde du vist at HW-LAN skal veare et deltakerstyrt LAN, som vil si at deltakerene er med pA A finne pA events, regler, etc. Som betyr at alle skal ha rett og alle sine forslag skal bli vurdert likt som en 1337.

 

Greit at du er super-duper-uber-1337h4x3r, men den pAstaden var rett og slett tApelig. :hrm:

 

Edit: Spansk tastatur er ikke gOy :no:

Endret av Zevs.
Lenke til kommentar

En bf2 konkuranse med regler bestemt av en publicspiller er ikke bra. Og flertallet av bf2spillerne er faktisk publicspillere, så står helt ved det jeg sa.

 

Det handler ikke om at noen er mer verdt enn andre, men at noen har mer erfaring enn andre fra slike ting og vet hva som fungerer og vet hva som ikke fungerer. Det handler om å ta i bruk andres erfaringer, ikke gå på smeller og lage egne der hvor det er unødvendig.

 

Se på tg, de har brukt flere år på å utvikle en ok bfkonkuranse, de har prøvd å ha konkuranser med mange spillere og møtt veggen der i foregående år der og det har tatt flere år å komme til det stadiet hvor man har funnet ut at man ikke burde ha mer enn 5on5. Hvis man på hw-lan skal bestemme 12vs12 bruker man et år ekstra på å få til en god bf compo, fordi man ikke vil ta lærdom av andres erfaring. Å ikke gjøre det er tåplig. Det er det dette handler om :) (Tg greia var bare et eksempel)

 

EDIT: Anyways virker som compoene er i trygge hender, fikk litt info om dette og det virker låvende med hensyn til admins :)

Endret av ~Alex~
Lenke til kommentar

Jeg spilte for laget som vant TG06 compoen i bf2 og kom på andreplass under TG05, så jeg vil tørre å skryte på meg litt erfaring.

 

TG sin bf2 turnering var faktisk veldig vellykket og jeg vil anbefale dere å kopiere deres oppsett. Med 5v5/4v4 (og en fet premie ;)), så er man sikret at det kommer flere gode klaner slik at det blir litt konkurranse. Om det blir 8v8 e.l., så kommer det sannsynligvis veldig få samkjørte klaner. Det er aldri moro når man vet 100% sikkert hvem som kommer til å vinne på forhånd, litt spenning må til! :)

 

Turneringer skal være gøy for alle, men det er ikke noe gøy med en turnering uten gode lag fordi reglene er laget av folk som aldri har spilt på noe høyt nivå.

Lenke til kommentar

4on4/5on5/6on6 .. men glem den FBF regelen din. FBF, inf, uten squadjumping = meget statisk og kjedelig spilling. Og det kommer bare til å bli krangling av det når to flag blir gråa og noen blir drept osv. Kjør samme regler som på TG. De funka fett.

 

8ono8 hadde seff vært best, men tviler på at mange klaner kan stille med 8.

Lenke til kommentar

På forige TromsøLan så var det også masse krangling om kordan man sku kjøre bf2 compo, men det endte nå opp med at det gikk for 6vs6 kor alt er lovt bortsett fra basecamping ofc og et par andre ting. Og hvert lag får velge sitt fav map og kor stort det sku være, som spilles 2 ganger. Så om en clan som bare kan inf så får dem velge et kart dem kan bra, og møter dem en clan som har en del folk som er i god heli for eks så blir dem sikkert å velge et 32p kart som for eks Sharqi Peninsula.

 

Dermed blir det likt for alle, så at alle disse folkene som er god i tank,heli,fly og kjørtetøy som er i spillet har en mulighet også. Så om en inf gjeng møter en gjeng som liker heli så blir det jo en utfordring, det samme blir det for dem som bruker heli når dem spillt på et pure inf map som for eks 16p gulf of oman

 

Sånt det bør være : 50% likt for alle. Så at ikke alle bf2 compo skal bare være Inf only. Nå var nå dette i tromsø så det var litt vanskelig å få tak i 6 stk men det ble nå en del lag. Jeg syns nå bf2 compo i tromsø gikk helt fint for seg med 6v6 kor hardware,commander var lovt. For min del så bruker clanen min en del hardware, vi sleit litt når vi møtte en inf gjeng som valgte 16p gulf of oman, men det gikk nå helt greit.

Lenke til kommentar

jeg synes at i en så viktig compo er det "viktig" at man faktisk kan utnytte alle aspektene i bf2, og ikke bare en liten del som kalles inf.

alle aspektene ville jo vært 12on12 eller mer, men da vil det bli helt umulig å stille lag.

8on8 er et format hvor HW og inf sammen er balansert, og vil derfor være et bra alternativ for å ihvertfall kunne utnytte de fleste aspektene, samtidig som det vil bli flere lag enn 12on12.

HW helt ned til 6on6 går faktisk an det også, men da burde man begrense maps med tanke på at det ikke burde være mere enn 2 HW's for å i det hele tatt ha igjen infanterister (1 tank, 1 APC og 2 i heli blir for lite inf).

derimot vil det bli mulig for flere klaner å stille lag i 4on4/5on5, men siden det er mange mixer i 4on4/5on5 så kan man jo faktisk fikse et mixteam i 8on8 også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...