Gå til innhold

HW-Lan 06: Konkurranse i BF2 - regler?

Dahl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid gøy med 64-spills servere, så det er mitt svar på akkurat den.

-Limit på antall claymores per spiller

-"Standard" regler ift baserape på uncappable bases, også artilleri på disse, TK for fly/heli, etc.

Det første jeg kommer på i alle fall.

EDIT: Når blir det konkurranse? Legges det opp til clan-match?

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar

Altså...hvis greia skal bli litt seriøst så kan vi ikke ha for mange spillere. Ingen/få klarer klarer å stille veldig mange folk til et sånt arrengement. Mitt forslag er 4on4/5/6 infanteri. Selv ikke på TG kjørte de med flere folk, og da var BF2 mye mer populært enn det vil være i oktober.

Skal snakke med infanteristene i klanen min så kan vi sikkert få til et forslag til regler.

Det vil også bli lettere for venngjenger å stille lag når de ikke må samle sammen halve byen, flere spillere vil også innvolvere mer taktikk og mindre skill.

Endret av TheDarkListener
Lenke til kommentar

5v5 er nok mest aktuelt vil jeg tro, men 6v eller 4v kan også gå.

Standard inf-regler, dvs:

-Flag by flag

-No Support

-No C4

-No Claymores

-No Commander

-No Vehicles

-Gound-defence OK

Rundetid 15min, respawn 15 sek, 100% ticket rate

Maps: Strike, Sharki, Mashtuur (alle 16p)

Noe jeg mangler?

EDIT:

Det kan jo også være aktuelt å ha noen "bigwars" for å trekke litt av casual-gamerene, hvor man feks spiller fullt 32p map, men det blir isåfall kun for skoi.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Dette er jo i bunn og grunn en minefelle å trampe inn i, men jeg mener at:

kartstørrelse for BF2 compo bør være 16 player maps

Antallet syns jeg bør tilstrebes 8 vs 8, dette er snakk om promotering utad

Man skal bruke de ressursene som er i spillet (hardware, commander, squads etc)

Regler kan sakse fra diverse laddere etc

En annen aktuell sak er BF2 mods, der bør det også settes opp noe (avhengig av popularitet) såklart.

Lenke til kommentar

Det er klart at "ekte" 8v8 med full pakke ville vært det aller beste, men jeg tror det vil bli vanskelig å skaffe nok folk. Jeg vet feks at TLV ville hatt problemer med å stille til en 8v cup, grunnet at folk bor for langt unna, og det samme gjelder nok mange andre klaner. Det som da vil skje er at det kommer noen "pro-klaner" som satser, og blir en haug med mix-teams, noe som mest sannsynlig vil resultere i en ugjevn og kjip turnering. Dette er mine antakelser.

Velkommen til forumet Kermit, er [xo] aktuelle for HW-lan?

PS: Bilde i signatur er fyfy her :p

Lenke til kommentar

Ja, jeg skal trekke med de jeg kan på dette LAN'et ja.

Kun de som er på fødestua har gyldig fraværs grunn.

Det du skisserer der er definitivt en fare, men den kan vi ikke motvirke uansett (tror jeg). Pro spillere vil uansett søke sammen og danne en midlertidig klan under LAN'et.

Whuuups, da fjerner jeg siggen min.

Takk for at du sa i fra!

Endret av K3rmIT
Lenke til kommentar

(no unlocks)

Flag By Flag.

No Commander

No Hardware

No Claymores

No C4

No Support (pga nades er lov og det blir NADESPAM FTW)

LMG's allowed

All roofs allowed (gaytak osv)

Now to the issue of both teams neutralizing flags at the same time. When this happends the teams WILL HAVE TO switch flags. So ALL shooting WILL HAVE to STOP (and reviving of teamates) at this time untill both teams have recaptured their flag. Any breaking of this rule will have to be adressed by admines, and determine the penalty. Penalties can differ from a replaying of the round in question to a ticketloss from the rulebreaking team.

Serversettings:

The server is to be set up remotly and NOT be a server on one of the players computer (do to ping advantage)

sv.ticketratio 200

sv.spawntime 15

sv.mandowntime 15

sv.timelimit 1800

Penalties:

Cheating = ban from compo

Beeing commander = Default loss for your team.

Using Hardware:

Killing with hardware = default loss

Driving (moving your self) = ticketloss depending on the severity

Using Claymores or C4 = ticketloss depending on the severety

Using the supportkit:

-20 tickets for every kill

-20 tickets for every ammopack thrown, used or not.

When a rulebreak occurs, play the out the round or pause it and then report it to an admin, and let him make the desition of what that is going to happend.

Pausing:

The teams are allowed 2 pauses each taking a maximum of 15 minuts. You can use your pauses for whatever you want, loosing a player or a bathroombreak.

Other:

Pronespamming is allowed to do manually, but NO macros are to be used for this or any other function in bf2.

All 3 party software that helps or gives a player an advantage is not allowed

Lenke til kommentar
På hvilken måte vil det da skille seg fra vanlig public play?

6216220[/snapback]

Bedre ping.

Crew medlem ja....hm, hva vil da være mine oppgaver, uten om BF-compoen, hadde sikkert fått til den, men kreves det mer vet jeg ikke om jeg er rette mann? Er ikke 100% sikker på at jeg skal på HW-Lan enda heller, nesten.

Lenke til kommentar

Please, ingen infantry only-regler. Det samme med ingen claymores, granater, commanders osv. Det gjør meg sprø når enellerannen lame squadleader skal sette slike regler når vi har BF2-match. Hvorfor bare bruke én fjerdedel av mulighetene i et spill?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Please, ingen infantry only-regler. Det samme med ingen claymores, granater, commanders osv. Det gjør meg sprø når enellerannen lame squadleader skal sette slike regler når vi har BF2-match. Hvorfor bare bruke én fjerdedel av mulighetene i et spill?

6272123[/snapback]

enig... utenom commander kanskje...når det bare er 5vs5 ser jeg ikke vitsen med commander...

Lenke til kommentar

Synes serverreglene til battlefield.no er fornuftige:

Battlefield 2 - serverregler

1. Målet med spillet er å ha det moro, og det oppfordres til konstruktivt lagspill

Battlefield2 er på alle måter et lagspill, og for at et lagspill skal fungere og flest mulig skal ha det moro, må alle på laget bidra. Derfor oppfordres alle til å bli med i lag (eng: squads), og å følge instruksjoner gitt av kommandør (eng: commander) og lagleder (eng: squad leader).

Å spille på en måte som skader laget kan medføre midlertidig utestengelse fra serveren. Og manglende spillforståelse er ingen unnskyldning, selv om vi vil være mer overbærende med nybegynnere enn veteraner.

2. Enhver form for juks medfører permanent utestengelse

Enhver form for juks (eng: cheat) eller utnyttelse av svakheter i spillet (eng: bug exploit) besvares med permanent utestengelse fra serverne våre. Dette inkluderer statspadding/ammo-farming.

3. Overlagt skade eller drap på medsoldater straffes hardt

Å drepe eller skade sine egne lagkamerater (eng: teammates) er destruktivt for laget. Slikt skjer ofte ved et uhell, og i sånne situasjoner oppfordrer vi dem som blir drept til å vise forståelse. Misbruk av PTK (Punish TeamKill) vil også bli slått ned på. Med misbruk menes at man deler ut PTK der man enten selv er skyld i hendelsen, eller at den andre part helt klart ikke kan lastes for hendelsen.

En sjelden gang forekommer det også spillere som med fullt overlegg skader og/eller dreper lagkamerater utelukkende for å ødelegge for dem. Disse vil bli stengt ute på permanent basis fra alle våre servere, med svært liten sjanse for å bli tatt inn i varmen igjen.

4. Å påføre skade på egne kjøretøyer eller installasjoner straffes også hardt

På samme måten som det straffes hardt å skade og/eller drepe lagkamerater, vil spillere som gjentatte ganger skader eller sprenger egne kjøretøyer og/eller installasjoner risikere å bli sparket ut fra serveren, uavhengig av om lagkamerater kommer til skade eller ikke.

5. Å stjele en lagkamerats kjøretøy er forbudt

Selv om vi sterkt oppfordrer til god kø-kultur, er det likevel prinsippet førstemann til mølla som gjelder. Så har noen først fått et kjøretøy, er det deres. Om vedkommende går ut av det en liten stund, for f.eks. å reparere det, er kjøretøyet ikke fritt vilt, og spillere som stjeler kjøretøy fra lagkamerater i slike situasjoner risikerer å bli sparket ut.

Det samme gjelder spillere som forsøker eller lykkes i, sabotere en medspiller som har fått et kjøretøy på bekostning av denne. Umoden oppførsel som å skyte etter kjøretøyer man ikke selv fikk, kan medføre at man sparkes ut eller stenges ute fra serveren, selv om ingen kom til skade. Det samme gjelder for spillere som prøver å blokkere en lagkamerat som har fått et kjøretøy, og lignende.

6. Serverne våre er ikke dine private testservere

For at flest mulig skal ha det moro, er det viktig at alle bidrar, og i dette ligger det å kjenne sine begrensninger. Serverne våre er ikke stuntarena, glattkjøringsbane eller øvingsfelt. Så dersom du f.eks. ikke kan fly helikopter, så øv på dette for deg selv før du prøver å fly hos oss. Dersom våre serveradmins kommer over noen som åpenbart bruker en av våre servere som treningsarena, og er til hinder for eget lag på grunn av dette, er de i sin fulle rett til å vise vedkommende på dør.

7. Misbruk av kjøretøy straffes

Kjøretøyer skal benyttes til det beste for laget, så spillere som sterkt misbruker kjøretøyer risikerer å bli sparket fra serveren. Dette gjelder spesielt spillere som benytter et kjøretøy som taxi til et annet kjøretøy. Å kjøre en tanks til flystripa for å ta av i et fly er et klassisk feilsteg som vil medføre at man blir sparket fra serveren. Ved gjentatte overtredelser risikerer man lengre utestengelser.

8. Angrep på motstanderens utagbare base er forbudt

Battlefield 2 handler om å erobre og forsvare tagbare baser. All aktivitet i eller angrep på utagbare baser, med unntak av målrettet uttak av strategiske installasjoner, er derfor forbudt. Uttak av strategiske installasjoner skal gjennomføres på en måte som minimerer konfrontasjoner i den utagbare basen, og skal ikke kombineres med andre hensikter.

Dette betyr for eksempel at man ikke har anledning til å gå inn i stor stil med støtte av tyngre kjøretøy eller støtteildgivende infanterister for å sloss seg frem til installasjonene. Det betyr også at man ikke kan benytte anledningen til samtidig å sprenge eller stjele hardware eller ta ut folk som spawner.

9. Manipulering av rankingsystemet er strengt forbudt

Forsøk på manipulere rankingsystemet på noen som helst måte vil medføre utestengelse fra serverne, og mulig innrapportering til EA. Resultatet vil i grove tilfeller medføre permanent utestengelse fra alle våre servere, både på CD-nøkkel og profil-id.

10. Umoden og utidig oppførsel blir ikke tatt godt i mot

Vi har satt opp spillserverne våre for at folk skal komme hit og ha det kjekt sammen. Derfor vil folk som oppfører seg umodent og/eller utidig risikere å bli vist bort. Inn under dette faller grov kjeftbruk og utskjelling av medspillere, også serveradmins. En generelt sur tone og manglende vilje til samarbeid og lagspill vil også dekkes av dette.

Enhver form for rasistiske eller diskriminerende utsagn vil bli slått hardt ned på, og i grove tilfeller ikke bare føre til at folk blir sparka ut fra serveren, men også stengt ute i kortere eller lengre perioder.

11. Inaktive spillere (idlere) vil bli kicket

Spillere som opptar en plass på serveren men ikke spiller, vil kunne bli kicket eller utestengt av admin.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...