RBW Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 VIA er ikke lenger tilnærmet enerådende innenfor effektgjerrige prosessorer. Nå vil Intel og AMD også inn på dette markedet. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Litt synd den må loddes, men dette virker jo som en kul sak til vifteløse ultraportable, spesielt kombinert med flash-disk Mangler bare en bedre skjermteknologi nå.... AtW Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Vel, nå framover får vi nok se flere vanlige CPU'er som skal i vanlig sokkel på under 25 watt, som også yter relativt godt. Jeg vurderer å ha en helt viftefri maskin neste gang jeg kjøper ny Lenke til kommentar
ksaether Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Litt synd den må loddes, men dette virker jo som en kul sak til vifteløse ultraportable, spesielt kombinert med flash-disk Mangler bare en bedre skjermteknologi nå.... Burde være en smal sak å montere denne på et adapterkort som kan puttes ned i en socket, burde det ikke ?? Dersom disse prosessorene vil fungere i "normale" Core Duo hovedkort så burde det være et marked for de som vil tilby kort med en Core Duo U2500 BGA loddet på et lite kort med sokkel :-) -kristian Lenke til kommentar
brsseb Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Gjett om jeg vil ha en slik en i min vifteløse X1-laptop . Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 smal sak å montere i adapterkort? først kappe vekk fra ett kh så sette i ett adapter? lykke til... mangus Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Vel, nå framover får vi nok se flere vanlige CPU'er som skal i vanlig sokkel på under 25 watt, som også yter relativt godt. Jeg vurderer å ha en helt viftefri maskin neste gang jeg kjøper ny 6214136[/snapback] Du har jo alltids vannkjøling da Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Vel, nå framover får vi nok se flere vanlige CPU'er som skal i vanlig sokkel på under 25 watt, som også yter relativt godt. Jeg vurderer å ha en helt viftefri maskin neste gang jeg kjøper ny 6214136[/snapback] Du har jo alltids vannkjøling da 6214318[/snapback] Ja, ellers er det jo et par andre ting som lager litt vel mye varme, chipsett og GPU feks, disse burde man satset mer på at ikke krevde så mye effekt. AtW Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Synd at den bare er BGA. Men jeg håper det kommer noen hovedkort med denne på markedet. Lenke til kommentar
Storebj0rn Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) smal sak å montere i adapterkort? først kappe vekk fra ett kh så sette i ett adapter? lykke til... mangus 6214287[/snapback] Tanken var vel et eller flere driftige selskaper køper prossessoren rett fra Intel, lodder på en sokkel og så selger hele stasen videre. Dette forutsetter selvfølgelig at markedet er stort nok (selv om det tydeligvis ikke er stort nok til at Intel gidder). Endret 31. mai 2006 av firefox Lenke til kommentar
ksaether Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 smal sak å montere i adapterkort? først kappe vekk fra ett kh så sette i ett adapter? lykke til... mangus 6214287[/snapback] hei det jeg mente var jo at et firma kjøper BGA parts og setter de på et kort, og ikke at du skal gjøre det. Finnes jo firma som leverer slike løsninge idag for litt andre markeder (embedded). -kristian Lenke til kommentar
Xell Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Kan jo hende at vi etter hvert kommer til å få de i pakkeløsninger (HK ferdig med CPU) slik VIA har satset på. Lenke til kommentar
margrav Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Gjett om jeg vil ha en slik en i min vifteløse X1-laptop . 6214286[/snapback] Hehehe, tenkte akkurat på det samme.. :-D Hvis dell får pakka inn denne så vil det gjør en perfekt maskin enda mer perfekt :-p .. og når de først er i gang.. smelle inn et integrert gprs/edge/3g kort også :-p Har alt begynt å spare Endret 31. mai 2006 av margrav Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Hvorfor kan ikke denne som stock loddes på et micro, mini el nano itx hk. Slik Via har for vane å gjøre det? edit: Jeg har ikke lest så nøye, men betyr dette at dual core Yonah U serien er forbeholdt switcher, routere og annet perifert utstyr? Jeg hadde håpet at dette kunne bli veien til et stille mini itx kort med valgfrihet anngående valg av prosessor, og støtte for Pci-e grafikk.. Det er alt jeg ber om edit2: har lest litt nøyere og forstår det slik at problemet er at det bare vil bli lansert som nettverksutstyr og pda, notebook..? Hope lies within the AMD. Ellers blir det vel VIA igjen Endret 31. mai 2006 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg synes det er litt rart at "godkjente" klockehastigheter ligger mellom 1.2 og 3.8ghz, hvordan er ytelsen på disse prosessorene i forhold til pentium3 1.2-1.4ghz? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå