Gå til innhold

Intel Core Duo på 9 Watt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt synd den må loddes, men dette virker jo som en kul sak til vifteløse ultraportable, spesielt kombinert med flash-disk :) Mangler bare en bedre skjermteknologi nå....

Burde være en smal sak å montere denne på et adapterkort som kan puttes ned i en socket, burde det ikke ??

Dersom disse prosessorene vil fungere i "normale" Core Duo hovedkort så burde det være et marked for de som vil tilby kort med en Core Duo U2500 BGA loddet på et lite kort med sokkel :-)

-kristian

Lenke til kommentar
Vel, nå framover får vi nok se flere vanlige CPU'er som skal i vanlig sokkel på under 25 watt, som også yter relativt godt. Jeg vurderer å ha en helt viftefri maskin neste gang jeg kjøper ny :)

6214136[/snapback]

Du har jo alltids vannkjøling da :p

Lenke til kommentar
Vel, nå framover får vi nok se flere vanlige CPU'er som skal i vanlig sokkel på under 25 watt, som også yter relativt godt. Jeg vurderer å ha en helt viftefri maskin neste gang jeg kjøper ny :)

6214136[/snapback]

Du har jo alltids vannkjøling da :p

6214318[/snapback]

Ja, ellers er det jo et par andre ting som lager litt vel mye varme, chipsett og GPU feks, disse burde man satset mer på at ikke krevde så mye effekt.

AtW

Lenke til kommentar
smal sak å montere i adapterkort?

først kappe vekk fra ett kh så sette i ett adapter?

lykke til...

mangus

6214287[/snapback]

Tanken var vel et eller flere driftige selskaper køper prossessoren rett fra Intel, lodder på en sokkel og så selger hele stasen videre.

Dette forutsetter selvfølgelig at markedet er stort nok (selv om det tydeligvis ikke er stort nok til at Intel gidder).

Endret av firefox
Lenke til kommentar
smal sak å montere i adapterkort?

først kappe vekk fra ett kh så sette i ett adapter?

lykke til...

mangus

6214287[/snapback]

hei

det jeg mente var jo at et firma kjøper BGA parts og setter de på et kort, og ikke at du skal gjøre det. Finnes jo firma som leverer slike løsninge idag for litt andre markeder (embedded).

-kristian

Lenke til kommentar
Gjett om jeg vil ha en slik en i min vifteløse X1-laptop :).

6214286[/snapback]

Hehehe, tenkte akkurat på det samme.. :-D Hvis dell får pakka inn denne så vil det gjør en perfekt maskin enda mer perfekt :-p .. og når de først er i gang.. smelle inn et integrert gprs/edge/3g kort også :-p Har alt begynt å spare :)

Endret av margrav
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke denne som stock loddes på et micro, mini el nano itx hk. Slik Via har for vane å gjøre det?

edit: Jeg har ikke lest så nøye, men betyr dette at dual core Yonah U serien er forbeholdt switcher, routere og annet perifert utstyr? Jeg hadde håpet at dette kunne bli veien til et stille mini itx kort med valgfrihet anngående valg av prosessor, og støtte for Pci-e grafikk.. Det er alt jeg ber om

edit2: har lest litt nøyere og forstår det slik at problemet er at det bare vil bli lansert som nettverksutstyr og pda, notebook..?

Hope lies within the AMD. Ellers blir det vel VIA igjen

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...