LtdEdFred Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Jeg har fått det for meg at det er bra å ha RAM brikker fra samme produsent. Jeg hadde en Samsung (256MB, Pc2700 33MHz) brikke og bestilte nylig en til(en tilsvarende) fra PCMax som jeg hentet i stad. Da jeg kom hjem og satte den i telte den nydelig opp 512MB, men da jeg tok testen til Sandra fikk jeg lavere enn da jeg hadde to PC2100 (henholdsvis NoName og TwinMos). Jeg synes dette var rart og gikk inn på Mainboard information. Der husket jeg at Sandra før har sagt at jeg har en Samsung brikke i DIMM 3, men så nå til min store forskrekkelse at det nå sto en "Xerox MALABS" i DIMM 1. Dette er jo forfalskning Hva ville dere gjort? Krevd ny? _________________ MSI K7T 266Pro2 m/AMD Athlon XP 1700+ Western Digital Caviar 40GB 7200RPM (FAT32), 512DDR NVidia GeForce 3 Ti 200 64MB DDR Chieftec Dragon DX-01SL-D Win XP og Avidi 512 kbit [ Denne Melding var redigert av: Baltazar på 2002-10-08 21:42 ] Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 8. oktober 2002 Del Skrevet 8. oktober 2002 Nå er det nokk ikke RAMen sin skyld at du får lavere poengsum i SiSoft Sandra. Det er nokk heller instillingene og det faktum at hovedkortet ditt er basert på KT266A-chipsettet som ikke støtter PC2700-standarden. Enste måten for å nyttegjøre den ekstra båndbredden til RAMen din er å overklokke chipsettet. Du kan også prøve å stille til aggresive instillinger i BIOS. Jeg kan også bekrefte at brikkene er satt sammen av Xerox/Xerox MALABS med Samsung-chipper, men disse er like gode som de som er satt sammen av Samsung (Samsung hadde en serie veldig overklokkbare brikker en stund, men det har vært stor forskjell på de originale Samsungene også). Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 9. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2002 Mulig det ikke er optimisert for 333MHz, men faktum er at jeg fikk høyere score med en Samsung brikke enn det jeg fikk med TwinMos og Noname enn med en Samsung og Xerox. Det liker jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå