Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internet på maskina..

Anbefalte innlegg

Har internett og har hatt det i en god del år... Men det jeg lurer på er at hvis du sitter mye på internett, gjør det sånn at os'en kræsjer mye fortere da?

Merker f.eks på en kammerat av meg har hatt Win ME lagt inn i et år uten noen særlige problemer, men når jeg la in Me så tok det en uke så kunne jeg ikke gå inn på min datamaskin før den klikka fullstendig..

Har dette noe med internett og si? Lurte også på om det er noe du kan gjøre for å opprettholde maskina i samme "form"... F.eks med defragmentering eller no?

Eller noen som vet om noen andre måter (defrag tar så laaang tid... :sad: )

Bare for å gjøre det klart, jeg vil ikke kjøre ME.. Jeg bare lurte på om dette kan være en grunn? Eller at det bare er noen os som rett og slett "liker" spessielle maskiner og ikke "liker" andre maskiner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har kjøpt PC fra en spesiell leverandør??

Jeg hadde for snart 2år siden en PC fra HP hvor det fulgte med ME som OS. Greit nok det tenkte jeg og det funket fint. Etterhvert blei jeg på et stadiet hvor jeg ville prøve ut andre OS og det blei da Win98SE. Maskina blei fryktelig ustabil og krasja gjerne flere ganger om dagen.

Så jeg la inn WinME igjen og PC`n funka perfekt. Men jeg ville fortsatt ha no annet enn ME, og blei da anbefalt win2k av noen kamerater.

Etter at jeg la inn Win2k opplevde jeg det samme som med Win98SE, men det kunne til tider være verre!

Jeg uffa meg litt meg litt da jeg var nødt til å kjøre WinME på den maskina (heldigvis er den borte nå :smile:).

Det som mange mener er at enkelte PC`er som er kjøpt fra leverandør, kun er egnet for det OS`et som følger med. Jeg syns det virker både litt rart, men også litt logisk etter hva som skjedde med meg.

Lenke til kommentar

Quote:

Det som mange mener er at enkelte PC`er som er kjøpt fra leverandør, kun er egnet for det OS`et som følger med. Jeg syns det virker både litt rart, men også litt logisk etter hva som skjedde med meg.

Dette er desverre litt synd, men akk så sant... PC'er som er kjøpt fra enkelte leverandører er "spesialdesignet" for det OS som følger med, i og med at dette er et litt "modifisert" OS som har en god del extra funksjoner med som er innebygd for å holde maskinen oppe for å si det sånn... Hadde samme problemet med en "Com-prakk" så det er ikke bare bare mersom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...