Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

uRo's lan spørsmål tråd

Anbefalte innlegg

Har nå gjort om denne tråden til min egen lan spørsmåls tråd da jeg syntes det er unødvendig og lage nye tråder for hvert spørsmål jeg har i forhold til lan arrangementer.

Jeg har arrangert før men det er ikke alt jeg husker og sånt og vil ha det litt bedre nå enn sist da ting gikk litt fort i svingene.

Så her kommer jeg til og legge til alle mine spørsmål etterhvert som de kommer til meg. Denne tråden kan jo også bli nyttig for andre også.

[Original Spørsmål]

Hei, er ikke helt sikker på om dette er riktig sted og poste dette men håper på det.

Vel jeg skal arrangere dataparty i oktober og har sett systemer der man får en betalingsterminal der folk kan betale med visa, bankaksept osv. Men finner ingen av disse selv. Har sett andre ha det og vil gjerne skaffe en av disse om det er mulig, dette fordi det ville lettgjort jobben for oss og gjort alt lettere for de som kommer også.

Den må være håndholdt og takle Visa og Bankaksept. Så om noen vet om en måte og skaffe dette så hadde det vært fint.

Jeg har googla men fant bare masse rare web løsninger og det er ikke det jeg leter etter. Har også tenkt at det muligens er bankene som hånterer salg av disse men bestemte meg for og vente på svar her før jeg kontakter bankene.

Takk på forhånd :)

[/Original Spørsmål]

Endret av uro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan dette være noe?

http://www.tellix.no/tellix.php?site=termi...campaign=google

6213883[/snapback]

Takk for ekstremt raskt svar

Em det var nesten det jeg lette etter, de mangler bare en funksjon altså Bankaksept støtte. De tar kun vanlig Visa, Europay og MasterCard

Og ettersom vi mest sansynlig får mange som ikke har disse standeraene på kortene sine men har Bankaksept i steden hadde det vært fin og takle det også.

Forresten Visa Elektron kort fungerer det på Visa maskiner eller må man ha spesiell maskin til dette?

Lenke til kommentar
Kan dette være noe?

http://www.tellix.no/tellix.php?site=termi...campaign=google

6213883[/snapback]

Takk for ekstremt raskt svar

Em det var nesten det jeg lette etter, de mangler bare en funksjon altså Bankaksept støtte. De tar kun vanlig Visa, Europay og MasterCard

Og ettersom vi mest sansynlig får mange som ikke har disse standeraene på kortene sine men har Bankaksept i steden hadde det vært fin og takle det også.

Forresten Visa Elektron kort fungerer det på Visa maskiner eller må man ha spesiell maskin til dette?

6213927[/snapback]

Ta å send dem en mail så får du vel fort svar på om de tar bankaksept.

Lenke til kommentar
Hør man din lokale bank. Trådløse POS (point of sale) enheter leies ofte ut i forbindelse med arrangementer.

6213981[/snapback]

Jeg tenkte jeg skulle gjøre det også, men ville bare sjekke om noen her viste om noe først.

Ta å send dem en mail så får du vel fort svar på om de tar bankaksept.

6214012[/snapback]

Jepp skal gjøre det.

Men er det noen som vet og automater som tar visa tar visa elektron også?

Lenke til kommentar

Legger til et nytt spørsmål her jeg :)

Noen som vet hvor man får kjøpt lan armbånd? Vi kjøpte en pakke med 500 sist men de ble brukt opp i løpet av to lan, og husker desverre ikke hvor vi kjøpte disse

:(

Så om noen vet om et eller annet sted jeg kan kjøpe dette hadde det vært fint. Det trenger ikke og være noe fanzy bare enkle armbånd som settes på i døren og ikke er så lett og få av igjen.

Og hvis noen vet om en nettbutikk som selger UV-stempel og UV-lampe så hadde det vært fint også. Tenkte at det blir bedre og ha både stempel og bånd en bare en av delene.

Lenke til kommentar
Legger til et nytt spørsmål her jeg :)

Noen som vet hvor man får kjøpt lan armbånd? Vi kjøpte en pakke med 500 sist men de ble brukt opp i løpet av to lan, og husker desverre ikke hvor vi kjøpte disse

:(

Så om noen vet om et eller annet sted jeg kan kjøpe dette hadde det vært fint. Det trenger ikke og være noe fanzy bare enkle armbånd som settes på i døren og ikke er så lett og få av igjen.

Og hvis noen vet om en nettbutikk som selger UV-stempel og UV-lampe så hadde det vært fint også. Tenkte at det blir bedre og ha både stempel og bånd en bare en av delene.

6214176[/snapback]

www.keba.no (armbånd)

Lenke til kommentar
www.keba.no (armbånd)

6214310[/snapback]

Takker, der fant jeg det jeg trengte når det gjelder armbånd.

Noen som vet om det med Visa og visa elektron? Og noen som vet om det med UV-stempel og lampe?

Endret av uro
Lenke til kommentar

Jeg har Visa Elektron og har ikke noe problem med å betale i butikker, automater e.l. Har riktignok ikke prøvd håndholdte terminaler, men vil tro dette går ut på det samme. For å være helt sikker, bør du kontakte banken. :)

Lenke til kommentar
Jeg har Visa Elektron og har ikke noe problem med å betale i butikker, automater e.l. Har riktignok ikke prøvd håndholdte terminaler, men vil tro dette går ut på det samme. For å være helt sikker, bør du kontakte banken. :)

6214669[/snapback]

Jepp har tenkt til det. Har heller ikke noen problemer med og bruke mitt Visa Elektron i butikker men vil bare være sikker på at det funker hvis vi betaler inn en del penger for og leie en sånn en.

Lenke til kommentar

6214669[/snapback]

Jepp har tenkt til det. Har heller ikke noen problemer med og bruke mitt Visa Elektron i butikker men vil bare være sikker på at det funker hvis vi betaler inn en del penger for og leie en sånn en.

6214714[/snapback]

90% av brukerene vil nok ha vanlig bank axcept, så du vil nok ikke få noen større problemer med det uansett.

De fleste visakort som personer under 18 år disponerer er ikke kredittkort og fungerer også på samme måten som axcept kortene såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar
90% av brukerene vil nok ha vanlig bank axcept,  så du vil nok ikke få noen større problemer med det uansett.

De fleste visakort som personer under 18 år disponerer er ikke kredittkort og fungerer også på samme måten som axcept kortene såvidt jeg vet.

6214935[/snapback]

Ok da tror jeg nesten at jeg må leie inn to av dem da (en til kiosk og en til og ha i døren). Fikk tilbud fra et firma om 1500 spenn pr stk pluss 65 kr pr dag pr stk, så skal spørre i banken og nevne de prisene og se om jeg kan få det billigere der.

Takk til alle som har svart :)

Lurer fortsatt på om noen vet om UV-lamper og UV-stempel som kan kjøpes på internett da.

Og så har jeg ennå et spørsmål: Noen som vet om et Lan managment system, altså da registrerings system som jeg kan registrere deltakere, forhåndsbetaling, plassreservering, compo deltakere, pizza bestilling og andre fanzy funksjoner. Dette skal hest være gratis (open source?) og helst være et system vi kan legge inn i egen side (selv laget i php tror jeg). Altså ikke nevn Partyticket.net da dette ikke er det jeg leter etter.

Og ikke nevn det derre globelan (ekke helt sikker på navnet) systemet da det ikke er av interesse. Har allerede prøvd det og fant det ikke tilfredstillende.

Lenke til kommentar

Se på ljudia.no og søk etter uv der, så finner du både stempelblekk og UV-lamper.

Når det gjelder billettsystem så har jeg utviklet ett system for NDT-LAN som jeg arrangerer i Bergen, du er velkommen til å bruke dette og endre kode som du vil (så lenge du ikke fjærner kreditteringen til meg). Men vær obs på at dette er et system som fremdeles er i beta, og inneholder en del bugs og mangel på feilhåndtering. Samt det mangler brukervenlighet på enkelte områder, som all tekst som vises/brukes i systemet. Merk, jeg tar ingen ansvar for feil i systemet, men tar hjertelig i mot feilrapportering slik at det kan fikses. Dette er ikke noe for deg hvis du ikke ønsker å bruke tid på å sette opp systemet eller feilhåndtering...

edit: systemet er stadig under utvikling og forbedring, men har hatt en lang pause nå, har hatt russetid og eksamner samt jeg har fokusert litt mer på c++ programmering i det siste.

Endret av MapSter
Lenke til kommentar

Da legger jeg til ennå et spørsmål her jeg.

Noen som vet hvor man får tak i sperrebånd? Nesten sånn som politi har, men det bør ikke stå politi på det da.

Trenger det til å sperre av områder der deltakerene absolutt ikke skal gå inn.

Vil gjerne kjøpe en hel rull med dette hvis det finnes til rimelig pris.

Noe sånt: 75500-1.jpg

Lenke til kommentar
Sperreband får du vel kjøpt på Clas

Armband får du bra på billettband.com

6239617[/snapback]

Takk for sperreband forslaget, men fikk et alternativ under som var døds kult.

Armbånd har jeg funnet på akuratt det stedet.

Geekstuff.no

Her finner du en del forskjellige sperrebånd, blant annet ett som sier "Crew Only".

6239806[/snapback]

De med Crew Only var jo skikkelig kule da :p Tror nok jeg må få tak i disse ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...