McMuffin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Kanskje et litt dumt spørsmål, men jeg stiller det uansett.. Lurer på hvordan kontaktene man kobler 80 eller 120 mm vifter til ser ut. Har nemlig tenkt å montere et par ekstra i Shuttle'n min for å få ned temperaturen. Takknemlig for alle svar Btw: Hvordan fester man vifter som ikke skal sitte i en vifteplass? Med strips eller hva? Endret 31. mai 2006 av SN25P Lenke til kommentar
Nazrac Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Vifter kan enten få størm fra hovedkortet, eller direkte fra PSU. Kontaktene på hovekortet ser ut som på tegningen under (enten 3 eller 4 pins). Mest vanlig for kabinettvifter er 3pins kontakt, men store vifter som bruker mye strøm har gjerne 4 pins kontakt) Tegningene er tatt fra en side som viser hvordan du kobler 3 pins vifte på en 4 pins kontakt og omvent, så ikke bry deg om det. Det var bare for å vise hvordan kontakten ser ut. Fordelen med å koble viftene til hovedkortet i stedet for rett på strømforsyning er blant annet at du har mulighet for å justere hastigheteten (og dermed støyen) på de aller fleste nyere hovedkort. Hvis du skal koble viften direkte til PSU, vil du trenge en overgang. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Wow! Tusen takk for informasjonen. Nå trenger jeg bare en stille og effektiv CPU-kjøler som passer i en Shuttle SN25P, og et par gode vifter, også er jeg i boks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå