Gå til innhold

errorsafefreeinstall.exe problemer.. doh!

Anbefalte innlegg

Hey! :hmm:

Jeg har problemer med å slette programmet/spywaren "errorsafefreeinstall.exe".

Jeg fant den når jeg kjørte Hijackthis, men Hijackthis klarte ikke å slette dette problemet. Jeg gikk inn og slettet mappene hvor "errorsafefreeinstall.exe" lå, men nå står det at den fortsatt finnes, uansett om jeg har slettet mappen dens. Den finnes altså i en mappe som ikke finnes.

HJELP! :no:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Errorsafe er en Vundo/Virtumondo/Winfixervariant. Du trenger

- http://www.bleepingcomputer.com/forums/topic18610.html (bruk begge og følg oppskrifta, de skader intet)

- Ewido. Installer og oppdater; ikke kjør i normal modus. Sett den opp slik.

- En oppdatert Spybot. Vent med denne også.

- ccleaner

Restart i safe mode (f8 under oppstart) og kjør Ewido og Spybot.

KJør ccleaner, dersom du har flere brukere på maskina kjør for alle.

Restart, ta ut en HijackThislogg og legg den ut for offentlig beskuelse.

Dersom du ser selv at du fortsatt ikke er kvitt djevelskapen kjør en Panda Activescan, den gir en flott logg å arbeide videre med (husk see report og save report).

Bernt K

Denne burde forøvrig ha vært i kategori Sikkerhet.....

Endret av berxter
Lenke til kommentar

Her har vi loggen:

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 13:02:47, on 31.05.2006

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe

C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe

C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe

C:\WINDOWS\System32\svchost.exe

C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe

C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\dcomcfg.exe

C:\Programfiler\Trend Micro\Internet Security 14\pccguide.exe

C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE

C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLBCL53.EXE

C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe

C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe

C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe

C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

D:\AV\hijackthis\HijackThis.exe

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programfiler\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O2 - BHO: Nothing - {f79fd28e-36ee-4989-aa61-9dd8e30a82fa} - C:\WINDOWS\system32\hp100.tmp

O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Programfiler\Trend Micro\Internet Security 14\pccguide.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [LManager] C:\PROGRA~1\LAUNCH~1\CPLBCL53.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe

O4 - HKLM\..\Run: [igfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe

O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe

O4 - HKLM\..\Run: [sunJavaUpdateSched] C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NI.UERSH_0001_N68M0602] "C:\Documents and Settings\Anders\Lokale innstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\KX8DA7WL\ErrorSafeFreeInstall_no[1].exe" -nag

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programfiler\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide

O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programfiler\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll

O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/...b?1136804197844

O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll

O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programfiler\Fellesfiler\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: Kortveksling (IntelRoam) - Intel Corporation - C:\Programfiler\Intel\Switching\User\RoamSvc.exe

O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel® Corporation - C:\Programfiler\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe

O23 - Service: Trend Micro Central Control Component (PcCtlCom) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe

O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe

O23 - Service: Trend Micro Real-time Service (Tmntsrv) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe

O23 - Service: Trend Micro Personal Firewall (TmPfw) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\TmPfw.exe

O23 - Service: Trend Micro Proxy Service (tmproxy) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe

:cry:

Lenke til kommentar

Oops! Her var det ikke bare Errorsafe! Du har også en SmitFraudvariant, vel, egentlig en Zlob-JW-trojaner, men den bygger på SF/SpyAxe og fjernes med SFF.

O2 - BHO: Nothing - {f79fd28e-36ee-4989-aa61-9dd8e30a82fa} - C:\WINDOWS\system32\hp100.tmp

og denne

C:\WINDOWS\system32\dcomcfg.exe

I tillegg til det jeg nevnte tidligere må du til med SmitfraudFix.

Jeg tviler sterkt på at du greide å fixe hele Errorsafeproblemet ved å søke med regedit. ( Her er en postrekke fra en som hadde samme problemet, og den forsvant ikke så lett...) og SpyAxe ligger fortsatt der og gliser med svartråtne tenner.

Kjør Smitfraudfix, og jeg ville ikke vært sikker på at alt tilhørende Errorsafe er vekk uten å ha kjørt ihvertfall Ewido og SpyBot i safe mode, og lagt ut en Activescanlogg.

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
Dette er en spennende tråd. :D En kakerlakk er sett på badet. Pinsett er brukt for å drepe den ene som ble observert. Boksen med megaspray er fremdeles uåpnet. Er han nå fri for udyr?? Spennende. :hmm:

6214897[/snapback]

håper det :D

Lenke til kommentar

BTW...

Jeg brukte smitfraudfix også.. ba<re litt tidligere, men errorsafefreeinstall.exe gikk ikke bort av det programmet, så jeg gikk i regedit og slettet det, da var jeg ferdig med problemet og det var ikke tegn til spyware lenger :)

Lenke til kommentar

Jeg er mest spent på om vi får se noen Pandalogg. Jeg kaverer nesten for at det ligger igjen rester hist og pist. Ccleaner bør ha tømt Temporary InternetFiles, så, vel, vi får kanskje se. Dersom han hadde kjørt Errorsafe måtte vel storsprayen fram.

Alf91: Jeg går ut i fra at du kjørte SmitFraudFix etter at du tok ut HJTloggen, ja? Hvis du tok ut loggen etterpå er toalettet fortsatt ikke spylt....

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...