Gå til innhold

Extension til Joomla - Safe Mode feil

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg "installerte" Joomla på webområdet jeg leier, og har så smått begynt å konfigurere det. Ganske enkelt og hendig system! :)

Men jeg vil at brukere skal kunne poste kommentarer på bloggen min, og har da funnet diverse Extensions som burde gjøre jobben. Disse består av en "Component" og en "Mambot". Mambot'en lar seg innstallere uten problemer (helt sikkert fordi målmappen har CHMOD = 777, forstår tilogmed en amatør som meg).

Men Component'en gir meg litt mer hodebry. Feilmelding:

Warning: file_exists() [function.file-exists]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 522 is not allowed to access /home/shc_servers/mittdomene.com/root/html/components/com_akocomment owned by uid 509 in /home/shc_servers/mittdomene.com/root/html/administrator/components/com_installer/installer.class.php on line 352

Warning: copy() [function.copy]: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 522 is not allowed to access /home/shc_servers/omittdomene.com/root/html/components/com_akocomment owned by uid 509 in /home/shc_servers/mittdomene.com/root/html/administrator/components/com_installer/installer.class.php on line 356

Warning: copy(/home/shc_servers/mittdomene.com/root/html/components/com_akocomment/akocomment.php) [function.copy]: failed to create stream: No such file or directory in /home/shc_servers/mittdomene.com/root/html/administrator/components/com_installer/installer.class.php on line 356

Ettersom jeg er totalt amatør innen dette området, vil jeg bare tippe at det er fordi mappen som blir laget (/home/shc_servers/mittdomene.com/root/html/components/com_akocomment) ikke har CHMOD = 777, men 755 (eller noe slikt). Hva kan jeg gjøre med det? Jeg kan jo ikke sette CHMOD til 777 på en mappe som ikke er laget enda, og hvis jeg lager mappen på forhånd for jeg en feilmelding som forteller meg at "Kunne ikke installere, målmappen eksisterer".

Kan jeg f.eks. uten videre skru av Safe Mode? Eller må det gjøres på selve serveren?

Går det ann å lage et script som setter CHMOD 777 på alle mapper som lages?

På forhånd takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...