b-real Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 The Oriskany, a decommissioned aircraft carrier, was sunk 24 miles off the coast of Pensacola, Fla., on May 17 to form an artificial reef. The sinking of the 888-foot ship took 37 minutes I believe these Pictures were taken by the US Navy - they are not mine!! http://www.irishmansoftware.com/Oriskany.htm DET skulle jeg ha likt å sett! Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Kunne de ikke brukt noe av metallet av det der skipet til å lage noe nytt? Ble sikkert for dyrt for dem. Synes det er idiotisk med sånne dumpinger. Men sånn ellers hadde det jo sikkert vert fett å se på Edit: Leste liutt bedre...Hvorfor skape et kunstig rev? Endret 31. mai 2006 av Øssa Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Tror dere kapteinen gikk ned med skuta si mon tro? Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Tror nok ikke det... Er nesten helt utrolig at den ene dagen ligger dette skipet og flyter, neste dag ligger det på bunnen av havet! Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Kunne de ikke brukt noe av metallet av det der skipet til å lage noe nytt? Ble sikkert for dyrt for dem. Synes det er idiotisk med sånne dumpinger. Men sånn ellers hadde det jo sikkert vert fett å se på Edit: Leste liutt bedre...Hvorfor skape et kunstig rev? 6213794[/snapback] Ville tro det er fordi det stimulerer til vekst av fisker og planter, og kan bli et fint sted for dykking blant annet. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Stemmer, som dykker vet jeg at det er mye liv nede på vrak. Og dette skipet kommer sannsynligvis til å bli det nye bostedet til mange, mange organismer og fisker. Er også selvfølgelig ekstra stas og dykke på vrak også. Kjempespennende! Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Stemmer, som dykker vet jeg at det er mye liv nede på vrak. Og dette skipet kommer sannsynligvis til å bli det nye bostedet til mange, mange organismer og fisker. Er også selvfølgelig ekstra stas og dykke på vrak også. Kjempespennende! 6214248[/snapback] Dessverre ble denne skuta senket 24 miles fra kysten på 212 fots dyp. Ikke akkurat noe for hobbyentusiaster! Kunne vært spennende å sett hvordan det så ut om 5 år. Endret 31. mai 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Utifra myten så skulle jo egentlig den "lille" jolla sunker pga dragsuget da Lenke til kommentar
-Tori- Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Så en plass at det der med dragsug når båter sank var bare tull, men at det derimot var veldig farlig på grunn av at løse deler fra skipet kunne komme opp til overflaten i enorm fart. Tror det var i Illustrert Vitenskap. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Ja mener jeg også leste noe av det samme... Men at det fortsatt var mulig fordi så store mengder med luft ble sendt opp til overflaten og gjorde sånn at vannet ble veldig tynt... Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Mythbusters prøvde det og fikk det ikke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå