Ulkesh Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1335463.ece Jeg vet at jeg er litt selvmotsigende ved å faktisk spre denne artikkelen her, men siden skaden allerede er gjort.... Dersom det blir utført X antall gjerninger mot kirker etc denne datoen, vil (jeg hevde at) omlag 80 % kommer fra personer som leser slike artikkler og får en fiks ide i skallen. Attentionwhores, med andre ord. Kun 20 % vil faktisk komme fra personer med en ""legitim"" grunn, merk doble anførselstegn. Personlig ville jeg ikke engang ha merket at denne datoen kom og gikk, for så å sette den inn i denne sammenheng. Her har visse kirklige personer sett et reelt og potentiellt problem, gått offentlig ut og vil mest sannsylig høste mer oppmerksomhet enn dersom ting gikk i det stille. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Lover svært godt. Det er datoen vi får vite om vi kommer opp til muntlig =) Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er også på denne datoen at "The Omen" kommer på kino! Det er det eneste jeg venter på. Det religiøse/antireiligøse med denne datoen kunne ikke brydd meg mindre. Eventyr alt sammen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Helt enig med trådstarter. Lite smart å lage oppstyr om denne datoen. Merkelig at samfunnet har blitt slik at de som tørster etter oppmerksomhet enten må vinne Idol, myrde eller tenne på en kirke for å oppnå tilfredstillelse. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det er også på denne datoen at "The Omen" kommer på kino! Det er det eneste jeg venter på.Det religiøse/antireiligøse med denne datoen kunne ikke brydd meg mindre. Eventyr alt sammen. 6213691[/snapback] Helt enig. Skal bli herlig å se filmen! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Burn baby, burn! Skal bli spennende å se hvordan dagen utarter seg. Tror det trengs litt sikkerhet rundt diverse kirker:P Da blir det BM hele dagen lang Endret 31. mai 2006 av stakan Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Burn baby, burn! Skal bli spennende å se hvordan dagen utarter seg. Tror det trengs litt sikkerhet rundt diverse kirker:P Da blir det BM hele dagen lang 6214579[/snapback] Ikke kom hit med fyrstikkene dine. Da blir staken din knekt Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Burn baby, burn! Skal bli spennende å se hvordan dagen utarter seg. Tror det trengs litt sikkerhet rundt diverse kirker:P Da blir det BM hele dagen lang 6214579[/snapback] Hvis det er deg som er avbildet i avataren, så forslår jeg at du tar deg en tur i kirken den dagen med full kostyme på. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Jaja. Helt enig. Slik jeg forstår satanismen er det ikke så mange som er opptatt av kirkebrenningen og "the number of the beast". Dette er de ekstreme satanistene og okkulte jyplingene som evt kan utnytte. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 De som i det heletatt bryr seg har vel fått med seg at det er en dato som har tallene 06.06.06? Ser ikke helt det store med å ikke skulle skrive en sak om dette.. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Slik jeg forstår satanismen, så handler det ikke om et kristenhat, men å tilbe satan som en naturkraft. Ikke sikker, men kristendommen mener jeg på de ser på som en distraksjon av den egentlige herren, fyrsten, guden, whatever. De vil såklart bli kvitt det. Og satan innvilger vel gjerne et ærefullt kristendrap. Kan ikke si satanismen imponerer meg. Emo. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Kjapt spørsmål til dere satanister (om dere finnes på forumet): Sett at man kom til himmel eller helvete når man døde. Vil dere helst til helvete da? Lenke til kommentar
Arangaras Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Kalte meg vel ein satanist før i tida, men slutta heldigvis med det. Men eg trudde ikkje på Satan og vonde makter, men meir det at mennesket er berre eit dyr som alt anna på jorda, og det einaste som var heilagt på jorda var oss sjølve. Ei vanvittig egoisme, med andre ord. Dette, kombinert med eit hat mot dei kristne som var so svake at dei måtte ha ein "gjetar" til å klare seg gjennom kvardagen, gjorde at eg kalte meg satanist. So, som _tidlegare_ satanist, so har eg ikkje tatt standpunkt til spørsmålet ditt Mojo Pin. Som satanist trudde eg ikkje på himmel og helvete. Men hugsar eg las eit sitat av ein eller annan satanist-skrulling: It is better to rule in hell, than it is to serve in heaven. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Kjapt spørsmål til dere satanister (om dere finnes på forumet): Sett at man kom til himmel eller helvete når man døde. Vil dere helst til helvete da? 6215581[/snapback] Ikke det at jeg er satanist, men tror du burde sette deg inn i hva satanisme er før du kommer med sånne spørsmål. Satanisme har ingenting med satan å gjøre i det hele tatt. Satanister følger eller tilber ikke en gudommelig kraft, og de følger heller ikke ondskapens prinsipper. Som Arangaras sa, så baserer det hele seg på det egosentriske. Så for å svare på spørsmålet ditt, en satanist tror ikke på himmelen eller helvete! EDIT: La til litt! Endret 31. mai 2006 av Ustedalen Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Tips til kirken: Ha litt peiling på hva dere snakker om neste gang dere uttaler dere om noe. Dette blir som om jeg skulle sendt ut advarsler til folk før julaften, for da springer kristne rundt med pistoler. Satanisme innbærer absolutt under ingen omstendigheter kirkebrann. Forøvrig innebærer det heller ikke djeveldyrking eller andre lignende ting. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Slik jeg forstår satanismen, så handler det ikke om et kristenhat, men å tilbe satan som en naturkraft. Ikke sikker, men kristendommen mener jeg på de ser på som en distraksjon av den egentlige herren, fyrsten, guden, whatever. De vil såklart bli kvitt det. Og satan innvilger vel gjerne et ærefullt kristendrap. Kan ikke si satanismen imponerer meg. Emo. 6215313[/snapback] Jeg er ikke heeelt inne i satanismen, men kan litt. Menneske er en del av naturen, vi er et dyr som blir styrt av drifter og instinkter. Livet skal leves til det fulle, og det fins bare en herre, det er deg selv. Du som avgjør din egen skjebne. Kristendrap er bare tull. Gjensidig respekt for andre og deres tro er viktig innen satanismen. Satanismen har ikke noe med drap, ofringer eller ondskap å gjøre, det er skapt av media, og som mange vet er ikke media til å stole på. Som alle andre, så snakker de om ting de ikke vet noe om. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Slik jeg forstår satanismen, så handler det ikke om et kristenhat, men å tilbe satan som en naturkraft. Ikke sikker, men kristendommen mener jeg på de ser på som en distraksjon av den egentlige herren, fyrsten, guden, whatever. De vil såklart bli kvitt det. Og satan innvilger vel gjerne et ærefullt kristendrap. Kan ikke si satanismen imponerer meg. Emo. 6215313[/snapback] Jeg er ikke heeelt inne i satanismen, men kan litt. Menneske er en del av naturen, vi er et dyr som blir styrt av drifter og instinkter. Livet skal leves til det fulle, og det fins bare en herre, det er deg selv. Du som avgjør din egen skjebne. Kristendrap er bare tull. Gjensidig respekt for andre og deres tro er viktig innen satanismen. Satanismen har ikke noe med drap, ofringer eller ondskap å gjøre, det er skapt av media, og som mange vet er ikke media til å stole på. Som alle andre, så snakker de om ting de ikke vet noe om. 6218726[/snapback] Det stemmer nok det. Var usikker, og for lat til å søke det opp. Så noen nevnte det over også. Men at satanismen ikke har noe med satan å gjøre, høres merkelig ut. Hvorfor da navnet? Hvor kommer tittelen "satanisme" fra? Er det noen satan-filosofi jeg har gått glipp av? Personlig tror jeg at selv om mange som kaller seg satanister påstår at det ikke har noen sammenheng med satan og ondskap å gjøre, så ligger det noe bak. Satan er jo som kjent fremstilt som en slange og en sviker. Fristeren. Mulig det kan virke som en alternativ, naturlig, logisk og fri livsstil men at man blir dratt med på noe mer alvorlig. Jeg vil ikke inn i miljøet uansett hva det dreier seg om. Det er nok mange måter å tolke satanismen på, akkurat som andre "religioner". Endret 31. mai 2006 av Steffenm Lenke til kommentar
5628452 Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Mange satanister tilber hverken Satan eller andre guddommer, de følger heller ikke ondskapens prinsipper. Over århundrene var synet på verden at alt hadde sin motsetning. Lys og mørke. Den gode Gud måtte også ha en motstående gudsskikkelse. Under spredningen av kristendommen og islam, to religioner som la stor vekt på livet etter døden, ble alt som undergravde Gud i dette verdenssynet bundet med Satan. Luther ble kalt for en satanist av den katolske kirken fordi han brøt med den. Satanisme finnes hovedskalig i to grupper: Filosofisk satanisme og religiøs satanisme. Filosofiske satanister tror ikke på en teologisk gud eller et liv etter døden. Religiøse satanister er mye av samme ulla, de setter mennesket og seg selv i sentrum, men samtidig anerkjenner de en teologisk gud. Denne guden kan være Satan selv eller en guddom fra andre, eldre religioner. stakan: Stavkirkebrenning er ikke annet enn trist og provoserende. Fine stavkirkene. Endret 31. mai 2006 av Tykjepelken Lenke til kommentar
magicus Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Slik jeg forstår satanismen, så handler det ikke om et kristenhat, men å tilbe satan som en naturkraft. Ikke sikker, men kristendommen mener jeg på de ser på som en distraksjon av den egentlige herren, fyrsten, guden, whatever. De vil såklart bli kvitt det. Og satan innvilger vel gjerne et ærefullt kristendrap. Kan ikke si satanismen imponerer meg. Emo. 6215313[/snapback] Jeg er ikke heeelt inne i satanismen, men kan litt. Menneske er en del av naturen, vi er et dyr som blir styrt av drifter og instinkter. Livet skal leves til det fulle, og det fins bare en herre, det er deg selv. Du som avgjør din egen skjebne. Kristendrap er bare tull. Gjensidig respekt for andre og deres tro er viktig innen satanismen. Satanismen har ikke noe med drap, ofringer eller ondskap å gjøre, det er skapt av media, og som mange vet er ikke media til å stole på. Som alle andre, så snakker de om ting de ikke vet noe om. 6218726[/snapback] Hmm.. høres ut som noe for meg. Men eg trodde satanisme var en form for religion.. Er det ikke noe ritualer, symboler, retorikk, bøker etc som skal skape oppslutning til denne ideologien? Isåfall gidd ikke eg å være satanist. Men hvis det bare handler om personlig egeninteresse og at mennesker ikke er spesiell og at religion er noe tøv, ja da er satanisme min ting. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Slik jeg forstår satanismen, så handler det ikke om et kristenhat, men å tilbe satan som en naturkraft. Ikke sikker, men kristendommen mener jeg på de ser på som en distraksjon av den egentlige herren, fyrsten, guden, whatever. De vil såklart bli kvitt det. Og satan innvilger vel gjerne et ærefullt kristendrap. Kan ikke si satanismen imponerer meg. Emo. 6215313[/snapback] Jeg er ikke heeelt inne i satanismen, men kan litt. Menneske er en del av naturen, vi er et dyr som blir styrt av drifter og instinkter. Livet skal leves til det fulle, og det fins bare en herre, det er deg selv. Du som avgjør din egen skjebne. Kristendrap er bare tull. Gjensidig respekt for andre og deres tro er viktig innen satanismen. Satanismen har ikke noe med drap, ofringer eller ondskap å gjøre, det er skapt av media, og som mange vet er ikke media til å stole på. Som alle andre, så snakker de om ting de ikke vet noe om. 6218726[/snapback] Hmm.. høres ut som noe for meg. Men eg trodde satanisme var en form for religion.. Er det ikke noe ritualer, symboler, retorikk, bøker etc som skal skape oppslutning til denne ideologien? Isåfall gidd ikke eg å være satanist. Men hvis det bare handler om personlig egeninteresse og at mennesker ikke er spesiell og at religion er noe tøv, ja da er satanisme min ting. 6219866[/snapback] Du kan ta og lese litt her. Der står mye om det. Om du er enig i den filosofien, så er du vel satanist. Det er ikke så gale som alle tror, alle lever i sin egen media verden og sluker alt media sier rått. Spør hvilken som helst person på gaten hva satanisme er, og du får høre noe som er totalt feil. Når mange leser de budene som står der, syns de det er ganske så logisk. Satanismen går på å godta mennesket som et dyr, der drifter, begjær og instinkter er naturlig og ikke syndfullt. Fant ikke ut hvordan jeg skulle formulere meg når jeg skulle koble satan og satanisme:P Damnit! Prøver igjen seinere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå