Karstenø Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 I regissør Chris Fishers univers tar LAPD tydeligvis ikke bakgrunnssjekk av sine politimenn. I den sammenheng byr han oss på korrupsjon, arrangerte mord, konspirasjoner og dopskandaler – alt det en LAPD-politimann møter i en vanlig dag på jobben. Les mer Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Ikke hørt om Rampart/CRASH-skandalen? Organisert korrupsjon, forfalskning av beviser og salg av inndratt dop var en stor del av hverdagen for majoriteten av politimennene på denne avdelingen. Andre ble arrestert for andre forbrytelser, bla medvirkning til væpnet ran. Er en lang dokumentar om rettsaken blandt ekstramaterialet på DVDen til den ufrivillige komedien Cellular (2004), anbefales alle, dokumentaren er faktisk bedre enn filmen. Endret 31. mai 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Karstenø Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 Jeg har faktisk Cellular på DVD, fikk den til jul mener jeg å huske. Urutinert å ikke ha sett ekstramaterialet. Jeg får vurdere en oppfrisking av anmeldelsen. Takk for info Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Litt mer om Rampart/CRASH-skandalen The New Yorker Wikipedia Wikipedia skriver at "Dirty" er inspirert av skandalen, og ikke en historie med utspring i faktiske hendelser, så dette er kanskje ikke så rellevant. Ville bare frem til at det finnes korrupte politifolk, som bryter loven gjentatte ganger, ikke er noe som er tatt ut av lufta. Endret 31. mai 2006 av JacEr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg