Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med 3com trådløs og Alcatel adsl modem f

Anbefalte innlegg

Satte opp trådløs nettverk hos min mor på søndagen, og alt fungerte glimrende..men akkurat kl 1400 på mandagen forsvant nettet. Pc har kontakt med den trådløse routeren og adsl modemet fungerer oxo hvis jeg bruker kabel. Altså det er en feil mellom modemet og den trådløse routeren.

Alcatel modemet er gammelt og bruker PPPoE, og både brukernavn og passord er lagt inn( jepp er riktig) på 3com`en.

nyeste firmwire er lagt inn, beggge er restartet opptil flere ganger, men nå står jeg fast. Jeg får verken opp :

Internet IP Address

Subnet Mask

ISP Gateway Address disconected

DNS

alt er blankt....noen med tips..haster litt da jeg har en lillesøster som plager vettet av meg siden hun ikke får kommet på msn hehe :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satte opp trådløs nettverk hos min mor på søndagen, og alt fungerte glimrende..men akkurat kl 1400 på mandagen forsvant nettet. Pc har kontakt med den trådløse routeren og adsl modemet fungerer oxo hvis jeg bruker kabel. Altså det er en feil mellom modemet og den trådløse routeren.

Alcatel modemet er gammelt og bruker PPPoE, og både brukernavn og passord er lagt inn( jepp er riktig) på 3com`en.

nyeste firmwire er lagt inn, beggge er restartet opptil flere ganger, men nå står jeg fast. Jeg får verken opp :

Internet IP Address

Subnet Mask

ISP Gateway Address                    disconected

DNS

alt er blankt....noen med tips..haster litt da jeg har en lillesøster som plager vettet av meg siden hun ikke får kommet på msn hehe :dribble:

6213095[/snapback]

fant det ut, wan porten var deffekt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...