Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Må reparere lokal tilkopling ved kvar omstart.

Anbefalte innlegg

Har i dei siste vekene fått eit problem med nettet. Når maskina blir slått av og på mister eg tilgangen til internett, har ikkje sjekka om dette gjeld lokalt og.

Det eg må gjere er å reparere den lokale tilkoplinga og etter dette fungerer alt strålande. Har 4 maskiner på nettverket og alle har samme problem. Av utstyr har eg ein D-Link ruter og ein trådlaus Linksys WRTG45 (elns). Har prøvd å kopla direkte til D-Linken med samme resultat.

Er det utstyret eller leverandøren som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være så mangt. Jeg tørr ikke gjette på hva det kan være. Ville muligens sjekka release tiden på dhcp adresser gitt av routeren. Men, siden alt ordner seg når du retter når du "reparerer" og dette gjelder alle ? maskiner. Så kan jeg tro at det er "feilen" Siden du sier at dette er kommet nylig. Betyr det at det ikke har vært slik før ? Ville oppdatert firmwaren på linksys'n og sett om det ordna problemet. Hadde problemer med min når jeg kjørte på med torrenter at den gikk i stå. Men, ditt problem ligner ikke. Dog, er det beste forslaget jeg kommer på i forbifarten

Lenke til kommentar

Hadde noe av det samme problemet, men jeg hadde bare en pc på det trådløse nettet. Hadde ingen problemer med den pcen som hadde kabel. Hos meg virket det som om at det hele skjedde ganske random, fant ikke ut av problemet. Det jeg gjorde var å sette statisk ip-adresse på pcen som hadde trådløst nett, siden har alt fungert fint.

Lenke til kommentar

Når eg starta opp i dag fungerte nettet, så det var visst ikkje ved omstart likevel. Det er heilt tilfeldig når det kjem og eg må reparere tilkoplingen på alle maskinene, har 3 på kabel og ei på trådlaust. Men eg fekk samme problemet sjølv om eg kopla direkte til D-Linken (som står før Linksysen), derfor trur eg ikkje det er Linksysen som er problemet.

Hadde ei maskin med Windows 98 på og den gjekk fri, der fungerte det alltid. Eg kan prøve å sjå litt kva status er på nettverket når eg ikkje har tilgang. Tilkopllingen står jo som OK, men må altså reparere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...