Gå til innhold

Bærbar PC - Hva er din CPU Temp? Og hva er normalt

Anbefalte innlegg

• 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

målt med everest. idle temps. HP DV9060ea

Temperaturer

CPU 40 °C (104 °F)

GPU 64 °C (147 °F)

FUJITSU MHV2080BH PL 45 °C (113 °F)

FUJITSU MHV2080BH PL 36 °C (97 °F)

Lenke til kommentar

Har en HP Pavilion DV8175 (AMD Turion™ 64 Mobile prosessor ML-37, 2.0 GHz-64bit)

Målt temperatur på CPU er

Hvile: 52 C

Lett bruk (surfing) 70 C

Spill (Flåklypa) 90 C

Noen ganger slår PCen seg av av seg selv, kan dette ha sammenheng med temperatur?

Hva tåler AMD prosessoren?

Mårten

Lenke til kommentar

Har en asus a7t med amd X2 1.6ghz, 2gig ram og GF 7600. Ligger oftest på alt fra 45-55 grader under mild bruk. Når jeg spiller går den opp mot 60 grader. Jeg har satt alt på super performance, så cpu ligger på 1.66Ghz hele tiden, og ikke klokker seg ned. Tror dette er normalt da jeg har en kompis med omtrent samme specs bare med intel centrino duo, og han ligger på mye det samme. Bruker NHC til å måle.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å skru av PC'en før jeg la den i bagen (helt tett og godt polstret bag) og reiste hjem. Når jeg kom hjem skulle jeg ta PC'en ut av bagen, og brant fingrene. Den hadde ligget i baggen i 4 timer og dura for seg selv, og den lukta svidd. Åpnet SpeedFan og så at prosessoren lå på 101 grader.

Jeg har en HP nx6325 med Amd Turion 64 prosessor ;)

Lenke til kommentar

Har en HP Pavilion dv6184ea.

Den ligger vanligvis på mellom 28 grader og 34 grader, når jeg bruker pcen til å surfe på internett, høre på musikk og andre småting. Tempen er målt med Notebook Hardware Control.

Når tempen er oppe på 34 grader eller høyere begynner viften å gå og den gir seg ikke før tempen er på 28 grader :roll:

Er dette normalt? Har en kamerat som har mackbook og hos han er tempen rundt 50 grader og pcen er helt stille :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...