Gå til innhold

Senking av den seksuelle lavalder.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan vel ikke stemme?

6214849[/snapback]

Det kan ha sammenheng med at søreuropeerne blir tidligere modne enn oss bleikinger i nord. Alle 12-år gamle spanjoler har jo bart (jentene også).

6216050[/snapback]

:mrgreen:

Den sexuelle lavalder burde ikke gå lengre ned enn 14, greitt nokk hvis to 13åringer finner på å ha seg, men om den ene er 30 og den andre 13 så blir det bare ekkelt :ermm: En 20 åring er mye sterkere psykisk enn en 13åring, det har noe med det å gjøre også. Kanskje samleiet var helt frivillig, men om denne 20åringen finner på å svikte og forlate denne 13åringen ett par dager etter så synes jeg virkelig synd på 13åringen. Tror ikke alle er like klar for det oppe i hodet som de er visse endre steder ;)

Lenke til kommentar

En voksen person kan ofte lett lure en umoden person til å tro at hun/han vil ha sex. Dermed kan og vil en senking av den sexuelle lavalderen medføre at voksne vil missbruke barn.

Noen barn kan gjøre modne valg tidligere enn andre. Men et sted må man trekke grensen. Og da må vi prioritere å beskytte de som ikke er modne nok.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Kan vel ikke stemme?

6214849[/snapback]

Det kan ha sammenheng med at søreuropeerne blir tidligere modne enn oss bleikinger i nord. Alle 12-år gamle spanjoler har jo bart (jentene også).

6216050[/snapback]

Sikkert forkledte Trøndere hele gjengen.

Selv om vi bare ligger et "stenkast" fra Nederland så er tenkemåten veeeldig fjern, hvorfor det?

Lenke til kommentar
Jeg mener at når man er 12, 13, 14 år så er man ikke moden nok til å ha sex.

Og likevel debuterer man vel tidligere og tidligere. Etter hvert som den kristenmoralske kontrollen over seksualiteten forsvinner, vil nok denne utviklingen fortsette. Debutalderen er på vei rett ned, mener jeg å huske.

6213359[/snapback]

Forskjellen er at man debuterer med jevnaldrende og ikke Leif-Olav (53).

6213738[/snapback]

Og forskjellen er?

Lenke til kommentar
I mine øyne er denne mannen en pedofil, og bør straffes om han forgriper seg på jenta. Med å forgripe seg mener jeg nødvendigvis ikke vold, men at han utnytter seg av jenta som er psykisk forvirret. Det er syns at det skal være så lett å utnytte barn på denne måten. Det er synd at barn føler seg presset på denne måten og ikke kan være seg selv. Mange valg barn tar vil berøre dem resten av livet. Om den seksuelle lavalder holder seg på 16 år, så kan vi fremdeles straffe de som utnytter barn på denne måten. Senkes den til f.eks 15 år så kan det hende pedofile ikke ser på det som mer galt å forgripe seg på 14-åringer enn det var å forgripe seg på 15-åringer da grensa var 16 år. Det er jo bare ett år under.

6212921[/snapback]

Litt OT, men overgrep mot 13-15-åringer har nok sjelden noe som helst med pedofili å gjøre. Pedofili er tiltrekning mot barn som ikke er kjønnsmodne eller tydelig utviklet. Å ha sex med ungdommer godt inne i puberteten er helt naturlig og innenfor normal seksuell legning, selv om det ofte kan være etisk forkastelig.

Lenke til kommentar

Korrekt, EasyRaider. En person må foretrekke prepubertale barn spesielt og være tilbøyelig til adferd for at man skal betrakte vedkommende som pedofil. Å tenne seksuelt på en 14 år gammel jente med pupper og former har ingenting med pedofili å gjøre. Dersom en voksen person har sex med jenta er det likevel ulovlig og de fleste vil nok mene at det er moralsk forkastelig.

Endret av Jon@s
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke den seksuelle lavalder har noen betydning om noen skal ha frivillig sex. Da tenker man ikke på den grensa i det hele tatt.

Men jeg synes absolutt ikke den skulle vært mindre enn 16 år. Det hadde vært litt verre om det hadde vært ett år mer, men 16 synes jeg er en perfekt seksuell lavalder. Og jeg er 15, btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...