ilpostino Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 når jeg feks skriver inn mm i Word 2003 endrer Word denne teksten automatisk til "Med mer". hvordan får jeg gjort slik at dette ikke skjer? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 når jeg feks skriver inn mm i Word 2003 endrer Word denne teksten automatisk til "Med mer". hvordan får jeg gjort slik at dette ikke skjer? 6212801[/snapback] det er autokorektur gå inn i word og på verktøy og autokorektur deri fra kjønner du det Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 det er autokorektur gå inn i word og på verktøy og autokorektur deri fra kjønner du det det gjorde susen. takk Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Eventuelt: Trykk Ctrl+Z umiddelbart etter at Word har rettet noe, da angrer du rettingen. Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 mm = med mer, er en kjent og forhatt autokorr fra office 2000. Håper de har rettet den i nyere versjoner. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Kjent? Ja. Forhatt? Vel, de fleste jeg har jobbet med ser de fleste autokorrekturoppføringer (også denne) som en fordel. Det er da ingen grunn til å fjerne den for alle bare fordi du ikke liker den? Det er enkelt å fjerne den som beskrevet over for de som ønsker det og de som ønsker å ha den bruker Ctrl+z de gangene de ikke ønsker å benytte seg av korrigeringen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 grunnen til at jeg vil ha den bort er fordi jeg holderpå med en artikkel hvor størelsene er oppgitt i millimeter (mm). er lei av å rette med mer til mm hele tiden så har deaktivert akkurat denne i autokorrektur. bortsett fra dette er jeg stort sett fornøyd med autokorrektur. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Det skjønner jeg godt og det er den vanlige måten å løse det på. Kommentaren min var rettet til pwd3679 som gjerne ville ha den fjernet for alle for godt. Endret 31. mai 2006 av kjeklulf Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Det jeg mener med mm=med mer er at programørene som bestemmer dette burde ha gått ut fra at mm betyr millimeter og ikke med mer. Jeg tør driste meg til at forkortelsen mm for millimeter er mange ganger så vanlig å bruke i et skriv som "med mer". Derfor, hvis mm=millimeter i mer enn 50% av alle tilfeller, burde funksjonen tilfalle metriske millimeter og ikke gramatiske med mer. Pirk kanskje, men programmering er pirk en gang da. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Joda, jeg ser poenget ditt men det kommer selvsagt an på hva du jobber med og skriver om. Jeg tror ikke du har rett i at millimeter blir skrevet mange ganger oftere enn med mer totalt sett men det er det jo vanskelig å vite noe sikkert om. Men: Når den en gang er der er det jo lett å endre den til å passe til dine behov da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå