MostlyLurkin' Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Jeg er 18 år, og trenger sårt penger til ny bil! Hvilke sjangser har jeg hvis jeg går i banken og spør om lån? Siden jeg ikke har fast inntekt eller noe. Takker for svar! Edit: Ikke så veldig store summer det er snakk om... 20-25k kanskje Endret 30. mai 2006 av Nordz Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 tror du MÅ ha fast inntekt før du kan få lån. =/ Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Dem beregner lånegrunnlag ut ifra fjorårets skatt. Ved billån kan enkelte banker bruke bilen som sikkerhet, ellers så trenger du en kausjonist. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Det finnes banker som vil gi deg lån, men det vil ikke lønne seg da du ikke har noe å betale med, da de månedlige tilbakebetalingene kommer. Tips jeg kan gi er å få deg en jobb hvor du tjener godt. Etter hva jeg har funnet ut er det dyrt med bil. Jeg hadde ikke råd da jeg tjente 3000 kr i mnd og gikk på VGS og bodde hjemme. Men med 4k i mnd burde du ha nok til å kunne få et lån og mulighet til å drive bilen hver mnd. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Det finnes banker som vil gi deg lån, men det vil ikke lønne seg da du ikke har noe å betale med, da de månedlige tilbakebetalingene kommer. Tips jeg kan gi er å få deg en jobb hvor du tjener godt. Etter hva jeg har funnet ut er det dyrt med bil. Jeg hadde ikke råd da jeg tjente 3000 kr i mnd og gikk på VGS og bodde hjemme. Men med 4k i mnd burde du ha nok til å kunne få et lån og mulighet til å drive bilen hver mnd. 6212415[/snapback] Ja, dagens bensinpriser hjelper ikke akkurat fattige studenter heller! Lenke til kommentar
ViVentis Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Du bør sikre deg en inntekt før du tar opp lån, Lånet må jo betales ned og om du sliter med det så vil du ha vanskeligheter med å ta opp lån senere i livet. Det er ingenting i veien med å kontakte banken å spørre de om synspunkter og råd, da de ofte kan hjelpe deg med å ta smarte valg for din egen del. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 herregud, skaff deg jobb!. du må jo uansett ha penger til å drive bilen? Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 herregud, skaff deg jobb!. du må jo uansett ha penger til å drive bilen? 6212444[/snapback] Jajaja... Men saken er at det haster litt med å skaffe bil Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Ut av rein nysgjerrigheit, kva trenger du bilen til? Eg er 18 år og klarer meg heilt fint uten, men det er dermed ikkje sagt at du eigentleg ikkje har større behov for ein bil enn meg. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Ut av rein nysgjerrigheit, kva trenger du bilen til? Eg er 18 år og klarer meg heilt fint uten, men det er dermed ikkje sagt at du eigentleg ikkje har større behov for ein bil enn meg. 6212473[/snapback] Jeg bor på landet! Går buss 2 ganger om dagen her... Så bil er veldig nødvendig Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Ah. Godt forståelig. Er ikkje det mogleg for deg å ta opp jobb hos ei lokal bedrift? Edit: Bur forresten på bygda eg også, men er litt meir heldig med bussrutene her. Endret 30. mai 2006 av Earendil Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hørtes ut som en dum ide spør du meg. Finn deg en jobb å ta buss som normale folk på din alder Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 CrazyKimmi=): Les posten over. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Hørtes ut som en dum ide spør du meg. Finn deg en jobb å ta buss som normale folk på din alder 6212512[/snapback] Så jeg er unormal fordi jeg ikke har jobb? Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Hørtes ut som en dum ide spør du meg. Finn deg en jobb å ta buss som normale folk på din alder 6212512[/snapback] Så jeg er unormal fordi jeg ikke har jobb? 6212525[/snapback] For meg er du unormal vist du går så langt at du tar opp lån for å kjøpe bil. For meg virker det utrolig dumt i din alder.. Min mening bare Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Hørtes ut som en dum ide spør du meg. Finn deg en jobb å ta buss som normale folk på din alder 6212512[/snapback] Så jeg er unormal fordi jeg ikke har jobb? 6212525[/snapback] For meg er du unormal vist du går så langt at du tar opp lån for å kjøpe bil. For meg virker det utrolig dumt i din alder.. Min mening bare 6212532[/snapback] Jaja, men hvis jeg hadde fått meg en jobb nå da, så hadde jeg ikke rukket å tjent nok til å skaffe meg en bil til sommeren! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jobb og spar pengene så kjøp bil. Ikke bare ta den lette veien å ta opp et lån som vil plage deg i lang tid.. Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Problemet i ditt tilfelle er vel det at du ikkje kan tilbakebetale lånet, så då blir det vanskeleg å få eitt. Lenke til kommentar
MostlyLurkin' Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Jobb og spar pengene så kjøp bil. Ikke bare ta den lette veien å ta opp et lån som vil plage deg i lang tid.. 6212554[/snapback] Ja, skjønner hva du mener... Men jeg orker ikke tanken på å være avhengig av skyss for å komme meg steder i hele sommer! Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jobb og spar pengene så kjøp bil. Ikke bare ta den lette veien å ta opp et lån som vil plage deg i lang tid.. 6212554[/snapback] Ja, skjønner hva du mener... Men jeg orker ikke tanken på å være avhengig av skyss for å komme meg steder i hele sommer! 6212568[/snapback] Likevel.. Er det verdt det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå