ways Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 noen som bruker apt-build i hverdagen? apt-build for de som ikke kjenner det er det et verktøy for å laste ned og bygge fra kilde i stedenfor å laste ned ferdigpakkene (.deb) som er kompilert for i386. arch og gentoo påstås å være renere. mindre bloat. men det kommer vel bare ann på hva man installerer av programvare. vil man ikke ellers komme ganske nært om man kjører en "apt-build world" ytelsesmessig? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Så vidt jeg kan skjønne bør man gjøre det da, ja. Skal man gjøre det ville jeg likesågjerne kjørt Gentoo, Portage > apt. Hvordan håndterer apt-build USE-flags osv? Endret 30. mai 2006 av comicz Lenke til kommentar
ways Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Så vidt jeg kan skjønne bør man gjøre det da, ja. Skal man gjøre det ville jeg likesågjerne kjørt Gentoo, Portage > apt. Hvordan håndterer apt-build USE-flags osv? 6212566[/snapback] den støtter ikke flags Lenke til kommentar
comicz Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Da ser jeg ingen grunn til å kjøre apt-build på hele systemet fremfor å kjøre Gentoo, det impliserer jo en del ekstra arbeid i forhold. Lenke til kommentar
ways Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Da ser jeg ingen grunn til å kjøre apt-build på hele systemet fremfor å kjøre Gentoo, det impliserer jo en del ekstra arbeid i forhold. 6212609[/snapback] hvilket ekstraarbeid? er ikke poenget med flags bare om man vil velge bort div biblioteker og sånt da? fordelen her er jo at jeg har ubuntu, kan ubuntu, kan build'e kun det som er ønskelig, om det er ønskelig. og apt tar seg av deps. (jada, jeg vet at man har stages og deps i ports). hvordan sjekker man forresten om noe er kompilert for i686 egentlig? har kompilert bmp nå, og under installasjon sier den lars@aotearoa:~$ hent beep-media-playerReading package lists... Done Building dependency tree... Done The following NEW packages will be installed beep-media-player 0 upgraded, 1 newly installed, 0 to remove and 1 not upgraded. Need to get 0B/849kB of archives. After unpacking 3312kB of additional disk space will be used. WARNING: The following packages cannot be authenticated! beep-media-player Install these packages without verification [y/N]? y Selecting previously deselected package beep-media-player. (Reading database ... 192415 files and directories currently installed.) Unpacking beep-media-player (from .../beep-media-player_0.9.7.1+cvs20050803-1ubuntu2_i386.deb) ... Setting up beep-media-player (0.9.7.1+cvs20050803-1ubuntu2) ... regner med i386-slutten på navnet bare er fordi pakken heter det i pakkesystemet, men vil gjerne bekrefte det. Lenke til kommentar
ways Skrevet 30. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2006 Øh, vel. uname -r? 6212693[/snapback] det er kun for kjernen. jeg snakker om _any_ pakke/program/binær-fil. Lenke til kommentar
ways Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 file <filnavn> forteller meg at bmp fortsatt er kompilert for i386. hm.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå