Gå til innhold

Slutter på fotball. Hvilken idrett nå?

DE1

Anbefalte innlegg

Prøv skating :D Men det er myye fetere sammen med noen andre.  Få med noen venner ( eller en venn) eller bli kjent med noen som skater.

Skateboard ftw ;)

Edit: Ser du bor på Gjøvik, der tror jeg det en del som skater, så anbefaler deg å prøve det :)

6256393[/snapback]

Ja, det kan også være noe. Når du bor på Gjøvik kan du jo også bare ta turen over mjøsa og skate på den nye betongparken i Hamar! Miljøet der er sinnsykt bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sykling, svømming og klatring. Bygger utholdenhet, styrke og smidighet.

6259560[/snapback]

Har tenkt veldig mye på klatring og svømming! :)

Da dette ligger i samme "bygning" gjør jo det veldig praktisk.

Gjøvik Olympiske Fjellhall ftw! :w00t:

Lenke til kommentar

6259560[/snapback]

Vel svømming bygger vel minimalt med styrke, men er vel den sporten som har minst skader i; så er absolutt og anbefale.

Lenke til kommentar
Prøv skating :D Men det er myye fetere sammen med noen andre.  Få med noen venner ( eller en venn) eller bli kjent med noen som skater.

Skateboard ftw ;)

Edit: Ser du bor på Gjøvik, der tror jeg det en del som skater, så anbefaler deg å prøve det :)

6256393[/snapback]

Ja, det kan også være noe. Når du bor på Gjøvik kan du jo også bare ta turen over mjøsa og skate på den nye betongparken i Hamar! Miljøet der er sinnsykt bra!

6259957[/snapback]

Word :D Hva tror du om skating da?

Lenke til kommentar

6259560[/snapback]

Vel svømming bygger vel minimalt med styrke, men er vel den sporten som har minst skader i; så er absolutt og anbefale.

6260041[/snapback]

Har du noe grunnlag for det?
Lenke til kommentar

6259560[/snapback]

6260041[/snapback]

6260730[/snapback]

Vann = minimal motstand. Om du ikke har slitasje skader i ledd fra før gjør ikke svømming vondt verre.

Svømte i 2 år, instruktøren sa dette omtrent hver dag.

Lenke til kommentar

Jeg synes du burde begynne med kroppsbygging. Jeg begynte da jeg var 15 og har økt noe vanvittig. I løpet av 8-9 måneder har jeg lagt på meg 25kg og tar tre ganger så mye i benk (jeg kødder ikke). Eneste minuset med bygging er at det koster litt med proteinpulver, men det er verd det og det er ikke absoultt nødvendig. Starter du nå og følger gode treningsprogrammer og spiser riktig så kommer du til å se svær ut til neste sommer :cool:

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spilt fotball, fordi jeg alltid har sugd. Å ha hund får deg mye ut å gå tur, men du har også en haug med ansvar fordi hunden ikke har det bra om du ikke har tid til den. Det er heller ikke bare å dumpe den på noen andre og tro at det går bra.

Jeg begynte med aktiv sykling, tae kwon-do og var på alpinlaget om vinteren. TKD holdt på hele året og den ga meg det som manglet i begge de andre sportene. Tøying, teknikk, styrke i merkelige posisjoner og ikke minst fallteknikk. Ble aldri skadet i de andre sportene, pluss at ingen plaget meg etter grønt belte. Syns det ble for lite motstand og for mye "aerobisk" trening med kun TKD.

Syklingen er bare dritmorsom, akkurat som alpint. Du får trent 20 timer + hver uke hvis du satser stort, og alt ned til 5 timer gir gode resultater. Satser du på terreng vil du få vanvittig god kondis, og satser du på vei får du no vanvittig utholdenhet. Kjør utfor også noen dager, men vær konservativ om du ikke satser på det i stedet.

Alpint er bare gøy. Masse fine bakker i området ditt og. Sosial og morsom sport. Det er nok mange som har gjort det siden de var 5, og fornuften begynner å komme i alderen din - det er ikke sikkert du får så veldig til resultater på lista. Men det er gøy og en sport.

Klatring er definitivt moro, men du bør ikke satse på å kun ha det som sport, da kan du fort bli skadet. Du har ingen alternativer hvis du føler hendene har fått nok, og du vil ikke ha den aerobiske treningen som holder kondisen oppe. Igjen, kombiner gjerne med kampsport. Hvis du kombinerer svømming og klatring får du veldig allsidig trening. Svømming trener mest på kjernemuskulaturen, klatring går mye mer på armer og rygg. Det skulle ikke være noe problem å ha begge på samme dag, men jeg tror det er best å ha to dager med hver i uka. Bare vær obs på at du klatrer først og svømmer etterpå, ellers får du myke vonde fingre.

Med klatring har du i hvert fall noe gøy å gjøre ute i sommerferien! Og uansett hvor du drar i verden er det andre som har samme interesse som deg. Det kan være svært nyttig hvis du blir student og tar et utvekslingsår, eller hvis du får jobb i et annet land en periode.. Eller hvis du bare flytter. Du får en sport som blir med deg resten av livet så lenge du gidder å holde liv i den. Det har du ikke i samme grad med skating/bodybuilding/fotball/... Synes du det er veldig gøy kan du faktisk klatre deg gjennom hele førstegangstjenesten, bli guide eller være med i hjelpekorps (som etter sigende skal være veldig sosialt, men som jeg aldri fikk tid til :()

Ellers er jo fallskjermhopping kjempegøy, men det kan du jo begynne med når du er mer selvstendig. Støtter forresten fullt ut at du ikke vil begynne med "bb" (big brother? :tease:) før du blir 16. Støtter også om du prøver det ut seriøst når du blir 19 og 21, og fremdeles ikke skjønner poenget.

Lenke til kommentar
Ellers er jo fallskjermhopping kjempegøy, men det kan du jo begynne med når du er mer selvstendig. Støtter forresten fullt ut at du ikke vil begynne med "bb" (big brother?  :tease:) før du blir 16. Støtter også om du prøver det ut seriøst når du blir 19 og 21, og fremdeles ikke skjønner poenget.

6285959[/snapback]

Skjønner hvertfall ikke hva som er meningen med og kaste seg ut av fly flere tusen meter over bakken med en stor prixpose hengende etter seg.

Lenke til kommentar
Skjønner hvertfall ikke hva som er meningen med og kaste seg ut av fly flere tusen meter over bakken med en stor prixpose hengende etter seg.

6286000[/snapback]

Jeg har tenkt å begynne å fly ordentlige fly, og da vil jeg i det minste vite om sikkerhetsmarginene til fallskjermer. Også er det greit å vite at man har kontroll på kroppen i frittfall og kan komme seg trygt fort ned. Jeg lærte i hvert fall å svømme førjeg begynte å kjøre båt, og syns den ideen ikke var så dum.

Men så var det jo så vanvittig arti å hoppe at jeg hopper bare mer og mer.. Kjøpte utstyr i uka som var, og ja.. jeg er hekta. Jeg hopper fallskjerm fordi jeg syns det er gøy. Jeg trener ikke vekter, fordi jeg ikke syns det er gøy. Sånn er det med de fleste tingene jeg velger å gjøre, og det er vel ikke noe galt i det?

Fallskjermhopping har kommet langt siden 1980, nå er det ikke ansett som ekstremsport lenger en gang. Downhill sykling, dykking, BASEhopping og noe klatring er ekstremsport. Fallskjermhopping er bare tøft og man føler seg generelt trygg.

Lenke til kommentar

6259560[/snapback]

6260041[/snapback]

6260730[/snapback]

Vann = minimal motstand. Om du ikke har slitasje skader i ledd fra før gjør ikke svømming vondt verre.

Svømte i 2 år, instruktøren sa dette omtrent hver dag.

6261916[/snapback]

Kameraten min begynte å svømme for ca 4 år siden. Slutta på fotball fordi han hadde slatters (eller hvordan det skrives). Vel.. en av Norges beste svømmere i sin klasse. Utrolig flink.

- Uansett, det gjør nok ikke vondt verre...

Jeg har tenkt å skaffe meg en hund da jeg slutter med aktiv idrett.

Men kanskje litt tidlig for en 14-åring med hund på egenhånd..

6273958[/snapback]

15 år, takk. :cool:

Jeg synes du burde begynne med kroppsbygging. Jeg begynte da jeg var 15 og har økt noe vanvittig. I løpet av 8-9 måneder har jeg lagt på meg 25kg og tar tre ganger så mye i benk (jeg kødder ikke). Eneste minuset med bygging er at det koster litt med proteinpulver, men det er verd det og det er ikke absoultt nødvendig. Starter du nå og følger gode treningsprogrammer og spiser riktig så kommer du til å se svær ut til neste sommer :cool:

6285811[/snapback]

Om jeg tar tre ganger så mye i benk tror jeg ikke. Hm... det blir ca 160 kg :p

Tusen takk for kjempe mange gode svar, Mari1us! :)

Lenke til kommentar
*snip*

6288518[/snapback]

Var ment som en liten spøk da:)

Mente bare at det ikke akkurat er fysikkfostring i den grad fotball o.l er.

6290646[/snapback]

Det er klart, men det er veldig mye lagarbeid ute å går! Sett på formasjonshoppere? Fins forresten mange konkurransegrener med fallskjerm - formasjon, freefly, lande på mål, swooping (lengst mulig en meter over bakken), og skjerm-formasjonsflyving. Så at det ikke er fysisk utfordrende, eller at det ikke er lagsport blir feil å si. Men at det er vanvittig gøy er helt klart :D

OT nå?

Lenke til kommentar
*snip*

6288518[/snapback]

Var ment som en liten spøk da:)

Mente bare at det ikke akkurat er fysikkfostring i den grad fotball o.l er.

6290646[/snapback]

Det er klart, men det er veldig mye lagarbeid ute å går! Sett på formasjonshoppere? Fins forresten mange konkurransegrener med fallskjerm - formasjon, freefly, lande på mål, swooping (lengst mulig en meter over bakken), og skjerm-formasjonsflyving. Så at det ikke er fysisk utfordrende, eller at det ikke er lagsport blir feil å si. Men at det er vanvittig gøy er helt klart :D

OT nå?

6291779[/snapback]

Neida :p Jeg skal bli fallskjermhopper! :D
Lenke til kommentar

6291779[/snapback]

Du får kanskje bedre kroppskontroll, men du øker jo ikke akkurat i kondisjon eller muskelmasse det var mitt poeng :)

Lenke til kommentar

Jeg drev med tennis før, en sport som er kjempe artig, og som du kan bedrive omtrent hvor som helst i verden. Om du får med deg en kamerat, har du også alltid en partner å spille med. Du trenger jo ikke spille på konkurranse nivå, bare spill for gøy med kameraten din et par ganger i uka, skal love deg det er mye bedre trening enn det ser ut som ;)

En annen artig "sport" jeg drev med før er Capoeira, som er den gøyeste jeg noen gang har drevet med. Det er også helt klart den kuleste kampsporten som fins, det er faktisk forgjengeren til breakdance ;) Driver du med capoeira lover jeg deg du drar deg opp et par hakk i "kulhet" (utrolig teit ord) om du er av den typen som kansje er litt nerd. :p

Lenke til kommentar

6286000[/snapback]

Jeg har tenkt å begynne å fly ordentlige fly, og da vil jeg i det minste vite om sikkerhetsmarginene til fallskjermer. Også er det greit å vite at man har kontroll på kroppen i frittfall og kan komme seg trygt fort ned. Jeg lærte i hvert fall å svømme førjeg begynte å kjøre båt, og syns den ideen ikke var så dum.

Men så var det jo så vanvittig arti å hoppe at jeg hopper bare mer og mer.. Kjøpte utstyr i uka som var, og ja.. jeg er hekta. Jeg hopper fallskjerm fordi jeg syns det er gøy. Jeg trener ikke vekter, fordi jeg ikke syns det er gøy. Sånn er det med de fleste tingene jeg velger å gjøre, og det er vel ikke noe galt i det?

Fallskjermhopping har kommet langt siden 1980, nå er det ikke ansett som ekstremsport lenger en gang. Downhill sykling, dykking, BASEhopping og noe klatring er ekstremsport. Fallskjermhopping er bare tøft og man føler seg generelt trygg.

6288518[/snapback]

Du kan forresten lære å fly seilfly når du er 16. Er bare jævlig dyrt da :cool:

Lenke til kommentar
Du kan forresten lære å fly seilfly når du er 16. Er bare jævlig dyrt da :cool:

6293780[/snapback]

Det er jo billigste måten å få flytimer på.. 75 av de 100 timene du trenger for motorfly kan du faktisk få fra seilflyving.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...