just_me Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Til trådstarter:Når du stiller spørsmål på HW-forumet er sjansen stor for at de som svarer er "eksperter" som mener å ha mere erfaring enn DELL, HP og alle de andre tilsammen, og som enda ikke er ferdig med stemmeskiftet. Derfor bør du knallhardt filtrere svarene du får og ikke tro på udokumenterte påstander. Når det gjelder DELL har de gode maskiner til gode priser og UENDELIG mye bedre garanti enn en fjortis med skrujern og stjålet Windows 6215682[/snapback] jaja, det stemmer det men til gode priser ville jeg byttet til normale priser men kjøper du en fredig pc så har du garanti, det stemmer det du sier "nils"? mye bedre garanti enn en fjortis med skrujern og stjålet Windows, men om man kjøper pc i deler så har man jo garanti på komponentene, men det jo med visse betingelser Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Til trådstarter:Når du stiller spørsmål på HW-forumet er sjansen stor for at de som svarer er "eksperter" som mener å ha mere erfaring enn DELL, HP og alle de andre tilsammen, og som enda ikke er ferdig med stemmeskiftet. Derfor bør du knallhardt filtrere svarene du får og ikke tro på udokumenterte påstander. Når det gjelder DELL har de gode maskiner til gode priser og UENDELIG mye bedre garanti enn en fjortis med skrujern og stjålet Windows 6215682[/snapback] Jeg er faktisk enig i noe av det du sier. For den personen som trenger den typiske "familiepc'n" eller "surfepc" holder det fint med en pakkepc som dette. Men, om han har tenkt å gjøre noe annet litt krevende, f.eks spill. Så lønner det heller å se etter en ferdigpakke hos de store nettbutikkene som f.eks komplett eller netshop. Da man har en ferdigbygget pc (for de som ikke vil skru selv) med bra speccs i forhold til pris! Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 (endret) Til trådstarter:Når du stiller spørsmål på HW-forumet er sjansen stor for at de som svarer er "eksperter" som mener å ha mere erfaring enn DELL, HP og alle de andre tilsammen, og som enda ikke er ferdig med stemmeskiftet. Derfor bør du knallhardt filtrere svarene du får og ikke tro på udokumenterte påstander. Når det gjelder DELL har de gode maskiner til gode priser og UENDELIG mye bedre garanti enn en fjortis med skrujern og stjålet Windows 6215682[/snapback] Også har du de selvgode nekene som alltid er der for å tråkke på persjoner, og gjøre krangler persjonlige. de som aldri bidrar med noe, bare lager kvalme. generalisering suger huh? sælig utifra 4-5 poster. jeg kodet dos apps i qbasic for 10 år siden. hva gjore du? men for all del, jeg er totalt enig i det du sier om udokumenterte påstander. de udokumenterte påstandene kommer ikke bare fra forumbrukerene. de kommer også fra dell som prøver å fortelle deg at de er det beste valget. garanti? uendelig mye bedre garanti? det utsagnet finner jeg en smule tåpelig: kjøpsloven gjelder, samme om det er komplett.no eller dell.no som leverer pc'n din. og edit igjen: jeg har hørt svært mye mindre flatterende om dell support og garanti. de som alle andre har sine feil og mangler. Endret 31. mai 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Hva jeg gjorde for ti år siden? Konstruksjon av profesjonell elektronikk på 25. året (sånn ca.) Forøvrig har jeg til gode å oppleve noe som helst negativt fra DELL; har kjøpt over 20 maskiner (PRECISION mobile og stasjonære med LINUX) bare siste året. Og vi får akkurat de maskinene vi trenger............. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) da lurer jeg på hvor fjortissene ble av? det virker da nesten som om vi begge har erfaring på dette området. elektronikk ingeniør? mitt fremtidige yrke om ting blir som jeg ønsker. dere får nøyaktig de maskinene dere trenger, til en litt høyere pris en hva dere kunne fått. men da lar jeg det ligge her. så får trådstarter gjøre som han føler. Endret 2. juni 2006 av Demogorgon Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 trådstarter er om mulig enda mer forviret og vurderer og kjøpe skrivemarskin og brettspill i stede. trur ikke det blir dell da jeg ønsker en marskin jeg selv kan oppgradere når det trengs, og når det gjelder fjortiser her inne så har de uanseth mer greie på dette en meg så jeg tar også deres meninger med. men takk for gode råd.. ha en strålende dag videre Lenke til kommentar
maxell Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Jeg har bestilt og satt opp et 30-talls maskiner fra Dell i den siste tiden, og kan ikke si meg noe annet enn knakende fornøyd. Den ene gangen det var noe galt kom det en fyr på døren med erstatningsdel dagen etter, det eneste han lurte på var om han skulle bytte den ut, eller om jeg ville gjøre det selv. Trådstarter selv sier at han har svært lite peiling på dette, da vil jeg uten tvil anbefale han å gå for Dell. Å anbefale en som ikke har peiling, eller ikke er interessert i å ha peiling om emnet, å bygge seg en pc selv er jo helt bak mål. Det er riktignok ingen heksekunst å bygge selv, men likefullt vil det virke svært uoverkommelig for en som ikke har interessen for det. Kan også nevne at Dell har en genial løsning på skjermfoten hvis man velger 1906FP, der kan man f.eks montere en OptiPlex 620 bak skjermen. Men uten at trådstarter forteller hva han har tenkt å bruke maskinen til, så er det svært vanskelig å anbefale en spesifik maskin, men i utgangspunktet så synes jeg det høres ut som at Dell kan være et svært godt valg. Hadde vært interessant å høre hvilket bruksområde maskinen skal brukes til. Jeg har også erfaring med å bygge maskiner helt fra grunnen av. Har sikkert 7-8 maskiner her på jobben på samvittigheten, men det er maskiner der en standardmaskin ikke dekker behovet, det være seg grafikere eller analyser av sonardata. Endret 2. juni 2006 av maxell Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 ferdig pc er alltid mye dårligere enn selvbygde for samme prisen...... Lenke til kommentar
maxell Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 ferdig pc er alltid mye dårligere enn selvbygde for samme prisen...... 6228456[/snapback] En dårlig bygd selvbygg-maskin er alltid mye dårligere enn ferdig-pc! Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 ferdig pc er alltid mye dårligere enn selvbygde for samme prisen...... 6228456[/snapback] En dårlig bygd selvbygg-maskin er alltid mye dårligere enn ferdig-pc! 6228512[/snapback] tror han mente at man får bedre pc i forhold til prisen men csViRuS, alle klarer ikke å bygge en pc. Derfor er ferdig-pc noen ganger det beste alternativet. Men, får bedre ferdig-pcer som er bedre i forholdt til dell og deres priser. Lenke til kommentar
skidrow Skrevet 2. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2006 brukes til surfing på nett, laste musikk og film, se film, plugge inn gitaren, spille spill som total war, rome, lendste reisen og sillent hunter mm. skulle sikert klart og knote sammen en pc, men synes det er enklere med en ferdig. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Om du finner en bedre pc en noen av disse hos dell for 10k så kom med de! Komplett Mamoz Netshop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå