Gå til innhold

dell pc. godt kjøp?

Anbefalte innlegg

nei, vi har forsåvidt ikke diskutert noe annet?

jeg reagerte på den uhorvelig dålige maskinen dell tilbyr deg for 10k.

det er ikke mot deg utspillet er rettet på, det er halveius for å skremme vannet av trådstarter, så han holder seg unna dell, og samtidig gi utrykk for min missnøy med dell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er akkurat DEN holdningen jeg har et problem med!

For, sålenge trådstarter skal ha en PC å spille litt på, gjøre lekser og surfe rundt, er ikke maskina noe dårlig. Maskinen jeg valgte var kanskje ikke noen spill-PC, men det gir det på ingen måte rett til å dømme Dell ned i støvlene.

;)

Lenke til kommentar

jo, det mener jeg absolutt den pc'n gir rett til det, med tanke på at du får tilsvarende ytelse på alle andre fronter, om ikke bedre, med andre tilbud, og x600 er basert på 9600 brikken fra ATI. du håper å spille på denne?

gamle x800 mitt lagga i NFS MW med en 939 3000 ;)

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt meg en Dell Precision 490.

Den har en Dual Intel® Xeon 5080 Prosessor(3.73GHz,1066,2x2MB), 2GB DDR2 533 Quad Channel FBD Ram(2x1GB) , 36GB (15,000rpm) SAS Hard Disk, 256MB ATI Fire GL V7200 Grafikkort og en Dell UltraSharp 2407WFP 24" Widescreen LCD Skjerm.

Når den kommer så er jeg, på grunn av lang erfaring med Dell maskiner, helt sikker på at jeg har fått meg en genial skjerm :dribble: og en lynrask og stillegående pc som jeg ikke trenger å fikle noe som helst med selv. Det er veldig enkelt å åpne en Dell maskin for å selv oppgradere den med mer ram, flere disker, bedre grafikkort og på akkurat denne modellen en til prosessor.

Servicen som man får hos Dell er genial: ryker det noen deler sånn som vifter, strømforsyning, tastatur på bærbare, eller at hele blekkskriveren tar kveld, så er det bare å ta en telefon og så får man lynraskt nytt levert på døren. Man trenger ikke å sende inn det som er ødelagt.

Jeg syns Dell lager veldig gode maskiner for oss som ikke kan/gidder å bygge selv. :)

Hilsen

Dill-Dall-Dell

Lenke til kommentar

jeg har hør at er en en forsinkelse på den skjermen på ca 50ms fra skjermkortet sender signalene ut til det dukker opp på skjermen, jeg var 1 sekund i fra og kjøpe en sån selv men så fant jeg det ut så da dreit jeg i det

Endret av just_me
Lenke til kommentar
Just_me, det er 6 ms responstid på 2407WFP. Så, ingen grunn til å "drite i det".

6215453[/snapback]

jaja, men det er fra det ene bilde dukker opp til det andre dukker opp

det jeg sier at alle bildene er 50ms forsinket

det som du sa det er fra bilde til bilde

Endret av just_me
Lenke til kommentar
Edit; Ja, du får en fantastisk bra PC med flatskjerm for 10 laken hos Dell!

Gi meg link til en fantastisk bra pc med flatskjerm til 10k hos dell a ?

Dell leverer billige PC'er, som er kjempefine til sitt bruk, og som store deler av pc-brukerfronten, setter pris på. (de som ikke liker å bygge, prøve, feile, tweake, banne og le)

mange andre ferdig-pcer som man får bedre i forhold til pris

6212192[/snapback]

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Der, uten å konfigurere eller noe, mener jeg at du har en veldig god PC, som klarer de fleste oppgaver du vil gi den. Vi har alle forskjellige behov, og forskjellige ønsker, men jeg mener at den dekker masse.

Han spurte om Dell, og det var Dell han fikk svar rundt. Men du må gjerne føle deg fri til å hjelpe han videre på veien, med å vise andre ferdigbygde PCer.

6212533[/snapback]

haha, det var en "fantastisk bra" pc til 10k må jeg si :p

kjøp heller en av "din side" pcene om du ikke vil bygge selv (trådstarter)

Lenke til kommentar

skjermkortet sender ut signaler så går det imellom kabelen til skjermen så skal de signalene omgjøres til det bilde du ser på skjermen og der er det en enorm forsinkelse.

og det kalles input-lag

det er det jeg husker

her en en tråd om denne skjermen https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550290&hl=

det står der. et seted ;) men det står bedere forklart der

det det står at den skjermen har 6ms, det stemmer det men det ra fra bilde til bilde menne denne input-lag'en for sinker hele bildeserien

Lenke til kommentar
jeg har hør at er en en forsinkelse på den skjermen på ca 50ms fra skjermkortet sender signalene ut til det dukker opp på skjermen, jeg var 1 sekund i fra og kjøpe en sån selv men så fant jeg det ut så da dreit jeg i det

6215418[/snapback]

Jeg har en 2405WFP nå og jeg merker ingen forsinkelse på den. Det hørtes jo merkelig ut at det skal være noe forsinkelse på den nyeste modellen. Kan fortelle dere om jeg merker noe forskjell når jeg får den.

Lenke til kommentar

6215418[/snapback]

Jeg har en 2405WFP nå og jeg merker ingen forsinkelse på den. Det hørtes jo merkelig ut at det skal være noe forsinkelse på den nyeste modellen. Kan fortelle dere om jeg merker noe forskjell når jeg får den.

6215635[/snapback]

jeg sier bare det jeg har hørt, (lest) og det er nokk til at jeg kjøper den og 05 modellen har ikke input-lag'en men det er det på den nye 07 modellen det har gått 1-2 mnd. så det kan hende at det er fixa men jeg skal kjøpe en senere etter noen mnd til tenker jeg

jeg virker sikkert EKSTREMT negativ og det stemmer det men det er en kjempe skjerm! men den har\hadde det STORE minuset men den input-lag'en

Lenke til kommentar

Til trådstarter:

Når du stiller spørsmål på HW-forumet er sjansen stor for at de som svarer er "eksperter" som mener å ha mere erfaring enn DELL, HP og alle de andre tilsammen, og som enda ikke er ferdig med stemmeskiftet.

Derfor bør du knallhardt filtrere svarene du får og ikke tro på udokumenterte påstander.

Når det gjelder DELL har de gode maskiner til gode priser og UENDELIG mye bedre garanti enn en fjortis med skrujern og stjålet Windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...