Gå til innhold

dell pc. godt kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes espennyh gir deg et litt lite nyansert svar her.

Dell leverer billige PC'er, som er kjempefine til sitt bruk, og som store deler av pc-brukerfronten, setter pris på. (de som ikke liker å bygge, prøve, feile, tweake, banne og le)

Problemene kan oppstå, når du, som sier, har lyst til å oppdatere. Da kan det fort være dårlig plass, eller dårlige tilkoblingsmuligheter inne i maskina.

Uansett finnes det utallige tråder på akkurat dette rundt på forumet, søk, og du vil finne!

Edit; Ja, du får en fantastisk bra PC med flatskjerm for 10 laken hos Dell!

Endret av Lorang-Dahl
Lenke til kommentar

Gi meg link til en fantastisk bra pc med flatskjerm til 10k hos dell a ?

Dell leverer billige PC'er, som er kjempefine til sitt bruk, og som store deler av pc-brukerfronten, setter pris på. (de som ikke liker å bygge, prøve, feile, tweake, banne og le)

mange andre ferdig-pcer som man får bedre i forhold til pris tror jeg !

Endret av espennyh
Lenke til kommentar

Uansett hvor godt tilbud Dell har, så vil du tjene på/betale like mye for å kjøpe deler og bygge selv. Da har DU 100% kontroll med hvilke komponenter du velger, og kan derfor tenke litt på fremtidige oppgraderinger.

Å kjøpe pc hos dell er greit hvis man ikke vil ta jobben med å sette sammen pc selv, og ikke trenger den kontrollen. Minuset er, som nevnt, at man som regel er begrenset når det gjelder fremtidig oppgradering (dell ser heller at du kjøper en ny en enn at du oppgraderer :) )

Lenke til kommentar

heter ikke kristian.

har leita lit rundt nå og fant noe på komplet.no som frista, starter egen tråd på den.

er ikke en pc-bygger, kan lit om pc men ikke mere enn de fleste som har midels interesse.

prøver meg på ny trå jeg dere.

takk for svar:-)

Lenke til kommentar

6212192[/snapback]

http://www1.euro.dell.com/content/products...dhs1&l=no&s=dhs

Der, uten å konfigurere eller noe, mener jeg at du har en veldig god PC, som klarer de fleste oppgaver du vil gi den. Vi har alle forskjellige behov, og forskjellige ønsker, men jeg mener at den dekker masse.

Han spurte om Dell, og det var Dell han fikk svar rundt. Men du må gjerne føle deg fri til å hjelpe han videre på veien, med å vise andre ferdigbygde PCer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

6212192[/snapback]

Der, uten å konfigurere eller noe, mener jeg at du har en veldig god PC, som klarer de fleste oppgaver du vil gi den. Vi har alle forskjellige behov, og forskjellige ønsker, men jeg mener at den dekker masse.

6212533[/snapback]

Ha! Sånn har vi! En slik sitter jeg på nå. Men du bør egenklig aldri gå for dell, med mindre det er en skole eller et kontor som skal ha masse billige PC'er. Vi har alltid hatt dell og jeg må si at vi ha alltid byttet de ut 2 år etter at de ble kjøpt. Har heldigvis egen pc.

Lenke til kommentar

Med dell får du:

- Lite for pengene

- Intel (de har til og med Intel i "gaming" pc'ene deres: XPS)

- Elendige kjøleløsninger

- Egenproduserte hovedkort, skjermkort, kabinetter, og gud vet hva

- Treg RAM

- Sinnsvakt dyre oppgraderinger

- Sinnsykt liten skrytefaktor

- Dårlige moddemuligheter

- Så vidt jeg vet en elendig BIOS

- Kabinetter som minner om en dårlig miniatyrutgave av Fort Knox

- En egen utgave av windows med dell-software som ikke kan slettes

Grunner til å kjøpe ferdigbygget PC fra en annen produsent:

+ Mer for pengene

+ En smule større skrytefaktor

+ Stort sett mye bedre kvalitet

+ Litt mer stilige kabinetter som du slipper å bruke gaffeltruck på når du skal på lan

Grunner til å bygge PC selv:

# Lærerikt

# Morsomt

# Overlegent ytelse-til-pris forhold

# AMD (hvis ikke du av en eller annen merkelig grunn har en fobi mot denne produsenten)

# Masse tillegsutstyr (kontrollere, kabler masse fancy greier) dette gjelder spesielt hvis du kjøper Asus hovedkort

# Mye mer valgfrie kjøleløsninger (fler enn én ekstra vifteplass i kabinettet)

# Ubeskrivelig mye større skrytefaktor (jeg ville heller gått naken på skolen enn å ta med en dell på lan, men jeg foretrekker ingen av delene)

# Kolosalt mye større moddemuligheter (hvis du kjøper riktig kabinett)

Min erfaring er at alle som støtter Dell, har aldri hatt noe annet.

Lenke til kommentar

Og så lenge du kjøper kvalitetskomponenter så går monteringen av maskinen som en lek. Husk også at de fleste nettbutikker tilbyr seg å montere maskinene for deg, mot en fin slump med penger,hvis du absolutt har førti tommelfingre og ikke vil montere selv. Du får uansett et bedre sluttprodukt enn hos Dell.

Å montere maskinene selv har blitt mye enklere enn det var for et par år siden. Hovedkortene er jumperløse, man trenger ikke stå med et monsterstort flatt skrujern, klumpen i halsen, og presse på CPU-vifteclipsen lenger, alt er bare plug&play. Gjort på et par timer tar man det rolig og greit.

Edit: Et tips kan være å ha en annen maskin klar, så du kan poste på forumet her hvis du lurer på noe underveis. Da kan det være greit med et digitalkamera (mobilkamera funker fint) så du kan illustrere det som du lurer på.

Endret av brsseb
Lenke til kommentar

6212192[/snapback]

Han spurte om Dell, og det var Dell han fikk svar rundt. Men du må gjerne føle deg fri til å hjelpe han videre på veien, med å vise andre ferdigbygde PCer.

6212533[/snapback]

med det ELENDIGE skjermkortet?

herregud mann!

den pc'n var rett og slett et elendig dålig kjøp.

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Poenget mitt er, at sålenge brukeren ikke spesifiserer noe spesielle krav, og tydeligvis er litt usikker på ting, har jeg ikke noe problem med å annbefale en Dell.

Jeg har på en annen side heller ingen problemer med å annbefale å bygge selv, vil våge å påstå at du nok ikke sparer så mye penger på det.

Dessuten Demogorgon, jeg bare kastet frem en tilfeldig maskin, som jeg spesifiserte.

Folks generelle negative holdning ovenfor Dell forstår jeg ikke, da de leverer varene sine. Som tidligere nevnt, tilfredsstiller de nok 95% pc-befolkningen.

Lenke til kommentar

ja, og for oss 5% som setter høyere krav til vårt utstyr, holder ikke dell mål på noe nivå, med unntak av laptops.

jeg mener dell er et sterkt opphypa merkenavn, noe som reflekteres i den vidstrakte aksepten. tilbudene webshoppene kan gi deg spanker dell hardt.

dell er billig så lenge det er low end segmentet vi snakker om.

for eksempel denne:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=33245

lattelig at dell byr på så utrolig dålig grafikk til den prisen!

Endret av Demogorgon
Lenke til kommentar

Demogorgon, og det er vel strengt tatt ikke noe annet jeg har diskutert heller?

Det at Dell har markert seg kraftig, er det ingen tvil om. Men de har også forandret markedet kraftig, ved å kunne levere utrolig billige maskiner. Dette har også ført til at webshoppene i enda større grad har måttet tilpasse seg, og tilby billigere og bedre pakker, for å være med i konkurransen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...